1312 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op WO
Zijn er hier meer dames die fulltime kolven?
Mijn zoontje laat er nu meer t ...
Yes! Ik heb hier woensdag de lactatiedeskundige over gesproken. In principe kan je gewoon meegaan met de voedingsmomenten.Je productie zou hier zichzelf op aan moeten passen na een dag of 1/2. Ik kolf 10min trouwens, die paar minuten kunnen best wel een verschil maken
3 maanden geleden
Houden jullie de voedingsmomenten en de tijden bij in een app? Ik vind het op zich wel handig zodat ik weet hoeveel tijd er ongeveer tussen zit, maar het is ook wel veel ‘administratie’. Daarbij komt ook steeds meer de vraag voor wie ik het bij houdt eigenlijk.. het enige wat ik wel handig vind, is dat ik weet aan welke kant ik moet aanleggen.
3 maanden geleden
Reactie op Liesvc2024
Houden jullie de voedingsmomenten en de tijden bij in een app? Ik vind het ...
Ik wel! Vind baby tracker een fijne app. Soms weet ik echt niet meer hoe lang geleden ik heb gevoed en dan weet ik een beetje hoeveel tijd ertussen zit. Welke borst kan ik vaak wel zien hahaha
3 maanden geleden
Reactie op Liesvc2024
Met mijn eerste was ik er op ten duur ook zo zat van! Ik vind het alleen nu nog wel erg fijn, ik vergeet anders de kant (over een tijdje is het beter voelbaar haha), kan een beetje terugkijken op hoe de nacht is gegaan én kan redelijk wat patronen ontdekken (voeden op verzoek maar wel vaste momenten terug te zien, wanneer kan je hem buiten de deur weer verwachten en wanneer clusteren.
3 maanden geleden
Reactie op Liesvc2024
Ik heb altijd notities op de eerste pagina van mn telefoon en zet daar gewoon even de tijd in van voeden. Ik vergeet anders alles. Maar is zo veel minder gedoe dan een hele app.
3 maanden geleden
Reactie op Mama_1990
Hoe verhoog ik me productie. Ze is nu 2 weken oud en komt echt nog steeds e ...
Om de hoeveel uur zou ze dan moeten komen?
Het is heel normaal voor baby's om om de 3u te drinken. Soms zelfs eerder. Het is ook juist goed, want dit zorgt voor een goede productie. Met 2 weken is het normaal dat je baby minimaal 8 tot 12 voedingen per dag krijgt.
3 maanden geleden
Reactie op Mama_1990
Hoe verhoog ik me productie. Ze is nu 2 weken oud en komt echt nog steeds e ...
Daarbij is het maagje zo groot als een walnoot. Dus ookal heb je meer productie. Veel meer zal er niet in gaan. Dan zal je baby over vol zitten als ze al door drinkt en is de kans groot op andere problemen zoals reflux, kramp enz.
Het duurt 2u om een voeding te verteren. Dus om de 3u komen is heel normaal.
3 maanden geleden
Reactie op Liesvc2024
Ik whatsapp het naar mijzelf. Heb je gelijk de goede tijd. En welke borst ik dan doe
3 maanden geleden
Ik vraag me af of ik het wel goed doe. Ik heb van de lactatiekundige gehoord dat je vaak eerst 1 borst start totdat de kleine genoeg heeft. Vaak duurt dit 10-15 min zei de lactatiekundige maar als ik start kan de kleine wel langer dan 30 min aan 1 borst drinken. Vindt het zo lastig om te zien wanneer ik af moet koppelen voor de volgende borst..
Ik weet namelijk niet goed het punt te vinden wanneer hij niet meer effectief drinkt. Door wat te stimuleren onder zijn voetje heb ik het idee dat hij effectief blijft drinken..
3 maanden geleden
Reactie op Luxa
Ik vraag me af of ik het wel goed doe. Ik heb van de lactatiekundige gehoor ...
Ik voel meestal na een kwartier aan mijn borst of die zacht is en dan leg ik mijn zoon naar de andere kant. Aan die kant drinkt hij dan vaak zolang hij zelf aan geeft. Doordat hij om en om begint bij elke borst met drinken worden ze beiden goed leeg gedronken en hebben ze ook beiden een goede productie. 1 kreeg per dag kolf ik sowieso. Soms vaker omdat hij nog niet alles via de borst krijgt.