1312 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Momof2cats
Hier hetzelfde, het kolven en het schoonmaken overal van breekt me echt op, ...
Ja zo herkenbaar! Je zit echt in zo’n cirkel hè. Op het moment dat je ligt is het alweer tijd voor de volgende voeding 😅
Hier lukt het aan de borst drinken ook nog echt niet. Hoe ga jij ermee om?
Mijn man stuurt me nu even weg om koffie te drinken bij een vriendin, gelukkig genoeg voorraad in koelkast etc.
3 maanden geleden
Reactie op WO
Ik heb echt even een zenuwinzinking..
Fulltime kolven, mega productie, maa ...
Hoi, ik had een gans antwoord getypt maar verkeerd gepost 😅. Zie foto😆.
3 maanden geleden
Reactie op Momof2cats
Hier hetzelfde, het kolven en het schoonmaken overal van breekt me echt op, ...
Heeft denk ik niks met gewicht te maken. Onze zoon geboren met 5030 gram met 39+4 drinkt ook ale een prematuur, dus geen energie voor aan de borst te drinken, slechte aanhap etc.
Ik zou gewoon je eigen mama gevoel volgen!
3 maanden geleden
Reactie op WO
Ik heb echt even een zenuwinzinking..
Fulltime kolven, mega productie, maa ...
En de preverbale logopedist?
Overigens wat mij enorm hielp toen ik fulltime kolfde bij m’n eerste (prematuur) is om de kolfspullen tussendoor in de koelkast te leggen in een schone zak. En dan 1x per dag afwassen met koud/warm/koud water. Uiteindelijk ook echt niet elke dag uitgekookt, maar gewoon in de vaatwasser.
3 maanden geleden
Reactie op WO
Ja zo herkenbaar! Je zit echt in zo’n cirkel hè. Op het moment dat je ligt ...
Ik heb helaas qua zorg voor haar niet veel hulp van mijn vriend, hij kan er niet mee omgaan.. dus dat breekt me ook nog eens op. Eigelijk gewoon doorgaan op automatische piloot en als er wel eens even tijd is en ze slaapt dan ga ik ook even slapen! Ohh fijn! Ik zou het heerlijk vinden om even de zorg voor haar te kunnen overlaten aan iemand anders maar dat zit er gewoon nog niet in 😩.
Qua aan de borst ik blijf haar gewoon aanleggen die 2x per dag en geef haar ook de borst tussendoor als ze blijft vragen voor voeding na het flesje. Ookal is het dan maar 5x zuigen en slikken is toch weer iets.
3 maanden geleden
Reactie op Detje84
Heeft denk ik niks met gewicht te maken. Onze zoon geboren met 5030 gram me ...
Hoe ga jij hier mee om? Geef je dan ook via de fles?
3 maanden geleden
Reactie op Momof2cats
Hoe ga jij hier mee om? Geef je dan ook via de fles?
Ik heb de fles gegeven totdat hij weer boven geboortegewicht was, dit omdat hij teveel afgevallen was en ik zo kon zien wat hij binnen kreeg. Nu was hij maandag op geboortegewicht. Ik ben maandag begonnen met 1 voeding vervangen voor de borst, dinsdag ook 1x, woensdag 2x donderdag 3x, vrijdag 4x en dit blijft ik zo doen tot we dinsdag weer een weegmoment hebben op het consultatiebureau. De nachten kolf ik nog, zodat hij dan iig genoeg binnen krijgt. Is hij dinsdag meer dan 100 gram aangekomen, wil ik langzaam proberen naar volledig borst te gaan.
Na 8 weken, kunnen ze verleren aan de borst te drinken als ze alleen maar fles hebben gehad..
3 maanden geleden
Volgende week heb ik een bruiloft. De kleine is dan 3 weken. Kan ik een glaasje champagne nemen en dan bijv. 3 uur niet voeden (ben er dan sws niet dus hij krijgt afgekolfde melk)?
3 maanden geleden
Reactie op JuffrouwPoets
Volgende week heb ik een bruiloft. De kleine is dan 3 weken. Kan ik een gla ...
Ja dat kan!
3 maanden geleden
Wat is jullie geheugensteuntje welke borst als laatste is geweest? Je hebt natuurlijk ook voelen maar ben nog zo onzeker in mijn eigen lichaam + het gebied van bv geven.. ik gebruik een haar elastiekje maar met het warme weer van afgelopen dagen gebruik ik die om snel een knot te maken waardoor ik vergeet welke borst aan de beurt is 😅🤣
3 maanden geleden
Reactie op Eerstewonder
Wat is jullie geheugensteuntje welke borst als laatste is geweest? Je hebt ...
Je kan het appen naar jezelf
3 maanden geleden
Reactie op Eerstewonder
Wat is jullie geheugensteuntje welke borst als laatste is geweest? Je hebt ...
Onze zoon heeft er een sport van gemaakt om precies tijdens het eten te komen voor een voeding. Ik onthoud het of ik makkelijk kon eten tijdens de borstvoeding (linker borst, rechter hand vrij) of niet (rechter hand in gebruik). En dan maar doortellen ;)
3 maanden geleden
Vraagje. Ik let erg op met aanhappen. Grote hap, borst een beetje voorvormen, oor/schouder/heup baby in een lijn. Maar nog komt mijn tepel wat afgeplat en iets richting de tong van de baby afgebogen eruit. Ik koppel regelmatig los, want dan voel ik dat ze iets van de tepel afglijdt. Ook is ze soms best onrustig aan de borst en wiebelt ze veel.
Wie heeft nog meer tips?
Er is al een lactatiekundige geweest. Tongriem is niks mis mee. Lipriem is misschien wat kort, maar zou dat nou echt hèt probleem zijn? De lactatiekundige gaf aan dat je er iets aan kan laten doen, maar dat het meer optioneel was.
3 maanden geleden
Reactie op avdh32
Vraagje. Ik let erg op met aanhappen. Grote hap, borst een beetje voorvorme ...
Tepelhoedje? Ik had hetzelfde (bij mijn eerste kindje en nu). Ik bespaar mezelf de pijn en de moeite en een tepelhoedje helpt echt mega!