1312 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Baby090824
Hoi allemaal,
Ik voed nu alleen nog maar live op verzoek. Maar vroeg me we ...
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/
Deze berekening kun je gebruiken als richtlijn. Daarbij wel belangrijk dat er therapeutisch gevoed wordt.
https://eurolac.net/therapeutisch-flesvoeden/
3 maanden geleden
Reactie op Momu
Hoi lieve mama's,
Ik heb nu al wat melk afgekolfd om een voorraadje te leg ...
Wat je kan doen is melk invriezen in een ijsblokjes vorm. Die hoeveelheden zijn minder en kan je dan makkelijker toevoegen bij een andere portie en dan op de gewenste hoeveelheid komen.
3 maanden geleden
Reactie op Momu
Hoi lieve mama's,
Ik heb nu al wat melk afgekolfd om een voorraadje te leg ...
Ik heb de eerste paar dagen ivm een te korte tongriem ook gekolfd. Ik kolfde tussen de 200 en 280ml. per keer 4x per dag 🥲. Dus ik best een voorraadje opgebouwd en heb het in zakjes van 30ml., 50ml. en 100ml. in de vriezer gelegd. Ik weet ook nog niet of dit handige hoeveelheden zijn maar hiermee kan ik wel veel combinaties maken om aan de juiste hoeveelheid uiteindelijk te komen denk ik.
3 maanden geleden
Reactie op Anoniem_MM
Oke, even voor mn eigen duidelijkheid: wanneer mochten jullie meer tijd tus ...
Onze dochter is vandaag een week oud. Wij mogen gerust 5 uur er tussen laten ‘s nachts. Ze is nog niet op geboortegewicht maar ze komt goed aan. Uiteindelijk gaat het er ook om wat ze binnen 24 uur binnenkrijgen. Ik zou lekker voeden op verzoek. Slaap is ook belangrijk 🥰
3 maanden geleden
Reactie op Didiizzy
Ik heb de eerste paar dagen ivm een te korte tongriem ook gekolfd. Ik kolfd ...
Wat slim om verschillende hoeveelheden in te vriezen. En jeetje wat een productie! knap dat je zoveel hebt ondanks het te korte tongriempje. Hopelijk is dat nu verholpen en kan de kleine weer bij je aan de borst drinken, of als je liever wilt blijven kolven, lekker blijven kolven natuurlijk
3 maanden geleden
Hooi allemaal,
Sinds gisteren avond verslikt onze kleine meid zich tijdens de voedingen. Tijdens de voedingen probeer ik haar al zo rechtop mogelijk te houden maar toch blijft ze zich verslikken. Merk dat ze hierna ook even niet meer wilt drinken. Waardoor ze vaak maar aan 1 kant heeft gedronken en de andere erg op spanning komt te staan.
Hebben jullie tips voor mij?
3 maanden geleden
Reactie op Celinavh
Hooi allemaal,
Sinds gisteren avond verslikt onze kleine meid zich tijdens ...
Heb je geprobeerd op je rug te voeden? Dan werkt de zwaartekracht 'tegen'. Ook helpt het bij mij om liggend op mn zij te voeden. Dan verslikt onze zoon zich ook minder snel. Ik heb nogal veel melk dus daarom verslikt hij zich
3 maanden geleden
Reactie op Celinavh
Hooi allemaal,
Sinds gisteren avond verslikt onze kleine meid zich tijdens ...
Op het moment dat de melk toeschiet of dat je merkt dat je kindje er last van heeft, kun je even los koppelen en de ergste straal weg laten stromen. Daarna kun je weer aanleggen en achteroverleunend voeden.
3 maanden geleden
Reactie op Momu
Wat slim om verschillende hoeveelheden in te vriezen. En jeetje wat een pro ...
Ja echt niet normaal mijn productie. Bij de eerste heb ik fulltime gekolfd maar bij hem had ik niet zo’n productie, zeker de eerste maand niet 😅. Haar tongriempje is gekliefd en inmiddels proberen we alle voedingen weer echt aan de borst te doen. Het is nog even oefenen maar het gaat gelukkig heel goed 🥰
3 maanden geleden
Onze zoon (11 dagen) is vandaag humeurig en komt elke anderhalf uur voor voeding. Is dit nu zo'n typische regeldag? Voel me net een melkkoe 🤣
3 maanden geleden
Zijn er meerdere die dit herkennen…
Ik heb nu 2 x een dag gehad dat ik me zo slap als een vaatdoek voelde. Geen energie, moe, futloos en slappe benen. Op die dagen had ik ook last van stuwing viel me op. Dag later weer kiplekker. Zou dat een relatie met elkaar hebben dat vraag & aanbod zich af aan het stemmen zijn? Of ik heb gewoon de dag ervoor teveel gedaan misschien.. 🤔
3 maanden geleden
Reactie op rsmln1
Hebben wij ook gehad tussen de 10e en 15e dag, schijnen regeldagen te zijn. ...
Hopelijk niet al die dagen tussen de 10 en 15? 😭😭😭
Volgens mij zijn mn borsten leeg. Hij hangt er nu alweer aan haha
3 maanden geleden
Kan je baby’s over voeden? Dat je ze te veel geeft? Vandaag lijkt er bij ons zoontje geen bodem in te zitten. Hij heeft wel om half 7 80ml gehad uit de fles (afgekolfd) om half 9 nog eens 60ml (ook afgekolfd dus dus de fles) en nu ligt hij alweer aan de borst en drinkt weer volop.
Hoe kan dit opeens? Hiervoor kwam hij netjes om de 3 a 4 uur. Hij is nu 4 weken en 3 dagen oud. Geboren met 35+4.
3 maanden geleden
Reactie op Liesvc2024
Kan je baby’s over voeden? Dat je ze te veel geeft? Vandaag lijkt er bij on ...
Dan zit je waarschijnlijk in een regeldag. Hij zal dit doen om de productie op te krikken en/of hij krijgt een groeispurt. Dit is heel normaal drinkgedrag. Het kan heel vermoeiend zijn voor jou als je baby zo vaak komt, maar meestal duurt dit maar 1 of 2 dagen en dan zal hij er weer langer tussen laten.
Over voeden gaat niet zo snel bij bv. Als je baby nergens last van heeft (veel spugen, enorme kramp, niet kunnen slapen enz.) Dan zal je hem niet overvoeden.
3 maanden geleden
Reactie op Ivke_x
Dan zit je waarschijnlijk in een regeldag. Hij zal dit doen om de producti ...
Hij is nu helemaal vertrokken en ligt heerlijk te slapen.
Het begrip regeldagen had ik wel eens van gehoord maar me niet echt over ingelezen. Het is nu wat meer duidelijk haha. Bedankt voor je antwoord!
3 maanden geleden
Mijn baby van 1 week clustert (denk ik) in de avond bij de voeding van 20:00. Ze wil dan elk uur voeding. Ze drinkt dan ook echt behoorlijk aan de borst. Tel je dan elke keer weer vanaf die voeding met betrekking tot wanneer de volgende moet? Dus als ik om 20:00, 21:00 en 22:00 aanleg, dan hoeft ze toch in principe pas 3-5 uur na die van 22:00? Of werkt het niet zo?