1312 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Anoniem_MM

Houden jullie een minimale tijd tussen de borstvoeding? Zoon wil soms na e ...
Ik hanteer geen minimale tijd tussen de voedingen, soms komt ze weer na een uur (zeker savonds) en soms na 3 uur. Volgens mij is bv melk lichter verteerbaar dan kunstvoeding en daardoor minder zwaar voor de maag :), en overvoeden is met bv ook veel lastiger.

3 maanden geleden

Ik zit echt met mijn handen in het haar… ik ben elk uur borstvoeding aan het geven. Hij slaapt tijdens het geven van de voeding, maar zodra ik hem neerleg wordt hij weer wakker en is het weer krijsen. Als ik kolf krijg ik wel voldoende productie binnen, maar het lijkt de afgelopen 5 dagen alsof ie maar niet genoeg binnen krijgt. Hij blijft ook echt uren wakker.. Wat kan ik doen?

3 maanden geleden

Reactie op bussie2024

Ik zit echt met mijn handen in het haar… ik ben elk uur borstvoeding aan he ...
Je kindje wakker maken tijdens het drinken. Even wat uitkleden, kietelen onder de voetjes, evt een nat doekje over het gezichtje. Hapt je kindje wel goed aan ? Komt je tepel rond uit het mondje na de voeding?

3 maanden geleden

Reactie op bussie2024

Ik zit echt met mijn handen in het haar… ik ben elk uur borstvoeding aan he ...
Misschien gewoon huidhonger? Zoveel mogelijk bij je houden, eventueel in een draagdoek en kijken of hij dan wel wil slapen.

3 maanden geleden

Reactie op Liesvc2024

Je kunt ook een dag gaan clusterkolven. Dit heeft bij mij gezorgd voor meer ...
Techniek 2 net gedaan! Heb nu al iets meer opbrengst, alleen voelen mijn borsten nog steeds wat vol.. is dit normaal?

3 maanden geleden

Als jullie een flesje geven met afgekolfde melk, hoeveel geven jullie dan per voeding? Lastig in te schatten wat hij via de borst binnen krijgt.

3 maanden geleden

Reactie op JuffrouwPoets

Als jullie een flesje geven met afgekolfde melk, hoeveel geven jullie dan p ...
Het consultatiebureau heeft bij ons het volgende advies gegeven: Tot 4 tot 7 weken 80/90 ml Maar altijd kijken hoe je kleintje reageert, heeft die daarna nog wat honger? Dan doe je er de volgende keer wat meer in.

3 maanden geleden

Reactie op JuffrouwPoets

Als jullie een flesje geven met afgekolfde melk, hoeveel geven jullie dan p ...
Met deze rekensom zit je altijd goed. Als je merkt dat hij niet voldaan is erop letten dat je de fles therapeutisch geeft met de kleinste mogelijke speen. Een voeding hoort minimaal 15min te duren. Dit omdat babys ook zuigbehoefte hebben. Dat kan verward worden met honger. Als hij dan nog altijd niet voldaan is kan je proberen 10cc bij te geven. https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/#:~:text=De%20hoeveelheid%20melk%20per%20kilogram,de%20vijfde%20maand%20110%20ml.

3 maanden geleden

Help! Ik heb mijn dochter volledig uit de borst gevoed en tot gisteren nog ging het hartstikke goed, goede productie Sinds vanochtend ineens uit een borst geen melk meer wat haar frustreert, de andere borst wel nog Maar nu de derde voeding heb ik het gevoel het is echt leeg Geprobeerd na te kolven maar er kwam niks uit Ik had een hele slechte nacht, ervaar extreem veel stress als nieuwe moeder en het lukt me niet te eten. Maar dat het van een na de andere dag compleet stopt?! Wat moet ik doen..ik heb nog een goede voorraad maar drinken uit een fles verzadigd haar niet en maakt hast niet rustig Echt paniek hier 😭😭

3 maanden geleden

Reactie op sunflowerlily

Help! Ik heb mijn dochter volledig uit de borst gevoed en tot gisteren nog ...
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met een lactatiekundige. Misschien kan die vandaag dan nog langskomen. Het kan niet dat je melk zo maar ineens stopt. Hoe oud is je baby nu? Is je baby wel verzadigd na de voeding? Zie je actief zuigen en slikken? Kolven geeft geen goede indicatie. Je baby krijgt altijd meer melk uit je borst dan een kolf. En als jij veel stress hebt dan kan dat de kolf juist nog meer tegenwerken. Het is wel heel belangrijk om ook goed te eten en te drinken. Vergeet jezelf niet! Als je de fles geeft gebruik je dan de kleinste speen en voed je therapeutisch? Vaak is het de zuigbehoefte die dan nog niet voldaan is waardoor een baby nog niet tevreden is.

3 maanden geleden

Reactie op sunflowerlily

Je borsten maken tijdens het drinken al melk aan. Dus leeg zijn ze nooit. Ook als jij wel dat ieder hebt. Blijven aanleggen is het beste wat je kunt doen om meer productie te krijgen. Flesjes geven gaat je productie om zeep helpen. Dus dat zou ik zeker niet doen… blijf aanleggen al is het 15 keer of meer per dag. Elk slokje dat de kleine neemt is een stimulans voor je borsten om meer te maken. Dat de kleine gefrustreerd is is niet ergs gewoon blijven aanbieden. Ook zou ik contact met een lactatiekundige opnemen. Ze kan je tips geven en helpen!

3 maanden geleden

Reactie op sunflowerlily

Ik heb door de ziekenhuisopname van m’n dochtertje ook ineens een enorrrreme dip in productie gehad. Dat kan zeker van stress komen. Blijf die borst veel en vaak aanleggen/kolven en niet opgeven. Het kwam bij mij uiteindelijk weer goed en heb haar 14 maanden mogen voeden!🥰

3 maanden geleden

Reactie op Kornoelje

Ik heb door de ziekenhuisopname van m’n dochtertje ook ineens een enorrrrem ...
Veel huid op huid, lekker knuffelen. Als het kan qua tijd je dochtertje onbeperkt toegang geven tot die borst. Zij kan er altijd meer uithalen dan een kolf dus dat er niks uitkomt met kolven zegt niet heel veel. Heel veel drinken en pak uiteraard je rust waar kan en probeer toch te eten. Als je weinig trek hebt, zijn nootjes echt een aanrader, die zijn goed voor de borstvoeding. Daarnaast zou je boezemvriendjes kunnen bestellen. Werkt het allemaal niet, blijf dan niet te lang tobben en geef ook niet op maar ga langs de huisarts. Die kan je een oxytocine-spray voorschrijven om de aanmaak van melk verder te stimuleren.

3 maanden geleden

Reactie op Momof2cats

Techniek 2 net gedaan! Heb nu al iets meer opbrengst, alleen voelen mijn bo ...
Dan kan je het nog een keer leeg kolven totdat je het gevoel hebt dat ze echt leeg zijn voor je gevoel. Ik kolf en wissel borstvoeding af, maar doe elke ochtend een keer goed leeg kolven zodat het voor mij ook prettig voelt.

3 maanden geleden

Reactie op Momof2cats

Techniek 2 net gedaan! Heb nu al iets meer opbrengst, alleen voelen mijn bo ...
Heb je je tepels opgemeten voor de juiste maat kolfschilden?

3 maanden geleden

Iemand hier al domperidon gebruikt om productie omhoog te krijgen?

3 maanden geleden

Eind september heb ik een bruiloft, de baby gaat dan 1,5 dag naar oma, ik geef bv. hoeveel moet ik meegeven en wanneer en hoe begin ik met kolven voor die dag, als in tussen voedingen door of een borst wanneer ze de ander drinkt? Please help!

3 maanden geleden

Reactie op eef-2024

Eind september heb ik een bruiloft, de baby gaat dan 1,5 dag naar oma, ik g ...
Je kunt de ochtend voeding kort na kolven, zo’n 50cc maximaal om geen over productie te creëren. Het is wel belangrijk dat de fles therapeutisch gegeven wordt met langzame speen. Het kan namelijk zijn dat na 1,5 dag geen borst, je kindje de voorkeur gaat geven aan de fles. https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/

3 maanden geleden

Reactie op Gingie23

Je kunt de ochtend voeding kort na kolven, zo’n 50cc maximaal om geen over ...
Is er een reden voor de ochtend voeding? En kan ik daar nu al mee beginnen of een week (+/-) van te voren? Ik ben een beetje bang dat als ik nu ga beginnen dat het niet voldoende is qua voedingsstoffen.

3 maanden geleden

Reactie op eef-2024

Is er een reden voor de ochtend voeding? En kan ik daar nu al mee beginnen ...
Veel vrouwen hebben in de ochtend meer melk. Maar een anders moment dat jou beter uitkomt kan natuurlijk ook. Over voedingsstoffen hoef je je echt geen zorgen te maken. De melk die je lichaam aanmaakt is nu en over een jaar nog steeds voedzaam genoeg. Je hebt best veel melk nodig voor 1,5 dag. Als je het gewicht weet van je kindje kun je uitrekenen wat ongeveer de melk behoefte is per 24 u en per fles.