94 Reacties
7 dagen geleden
Goedenavond, mijn dochter is 8 weken. Ze heeft een hele witte tong, ik denk dat ze spruw heeft. Tot nu toe zie ik behalve te tong en wat witte plekjes op haar lippen geen klachten. Ze drinkt goed. Heeft iemand ervaring met behandeling van spruw of is aankijken ook gewoon een optie? Iemand ervaringen hiermee
7 dagen geleden
Reactie op RD1996
Mijn kindje drinkt soms best wel onrustig aan de tweede borst. Iemand enig ...
Hier ook, ik lees even mee!
7 dagen geleden
Reactie op Rosa0824
Hoe doe je dit dan? Dat druppelen in het neus
Opvangen met een lepeltje. Hoofd goed naar achteren en dan erin mikken
7 dagen geleden
Reactie op Rosa0824
Mijn meisje drinkt op dit moment fulltime aan de borst, nu waren we gestart ...
Hier hetzelfde. .. ook al andere fles (difrax mama, maar heb het idee dat ze hier al helemaal geen vacuüm kan zuigen vanwege hoog gehemelte) geprobeerd, maar zoek ook tips! Proberen het elke dag, maar ze weigert steevast ineens
7 dagen geleden
Reactie op Anna90!
Goedenavond, mijn dochter is 8 weken. Ze heeft een hele witte tong, ik denk ...
Je zou misschien je tepels en kindje kunnen behandelen met onbewerkte kokos olie (bevat geur) en kijken hoe het de komende 2 dagen gaat. Anders even de huisarts bellen voor de zekerheid. Soms gaat het vanzelf over maar het kan ook snel uitbreiden.
Wel kun je elke dag alle speentjes uitkoken en kleertjes en doekjes wassen op 60 graden.
7 dagen geleden
Reactie op RD1996
Mijn kindje drinkt soms best wel onrustig aan de tweede borst. Iemand enig ...
Hier ook!! Weet het gewoon echt niet meer. Heeft ze genoeg? Komt de melk te snel? Komt de melk juist niet snel genoeg? Soms zit er inderdaad nog een boer dwars die er maar niet uit wil.
Heb zelf het gevoel dat ze niet helemaal tevreden is na een voeding. Want ze valt niet meer zo ontspannen in een melk coma en dat tongetje blijft er ook maar uitkomen. Of hoort dat bij de leeftijd dat ze niet meer zo bij je in slaap vallen na een voeding? Ze is nu 13 weken.
6 dagen geleden
Hoi allemaal,
Welke boezemvriendjes hebben jullie gebruikt? 😊
En zijn er meer mommys bekend met het houden van een witte tepel? Ik kolf alle voedingen af, smeer daarna de tepel in met borstvoeding en gebruik medela zalf. Mijn tepel blijft nu alleen wit 🥴
Ik hoor graag jullie ervaringen 🫶
6 dagen geleden
Reactie op Babyopkomst24
Hier hetzelfde. .. ook al andere fles (difrax mama, maar heb het idee dat z ...
Heb je al eens een smalle hals fles geprobeerd?
Dit hielp bij mijn zoontje (ook hoog gehemelte icm korte tongriem)
En anders zou je een pre logopedist kunnen overwegen.
6 dagen geleden
Reactie op LoezzieK
Hier ook!! Weet het gewoon echt niet meer. Heeft ze genoeg? Komt de melk te ...
Wat ik merkte bij m’n oudste zoontje is dat hij ineens niet meer in een ‘melk coma’ kwam. Hij was toen ook rond de 3/4 maanden. Blijkbaar is dat ook een fase die weer voorbij gaat. Hij heeft het toen nog wel eens gehad maar zeker niet meer zoals in de Newborn fase.
Rond deze periode worden ze ook weer alerter, blijven ze langer wakker etc.
En vlak daarna raakte m’n zoontje van alles afgeleid dus moest ik hem voeden in een donkere kamer 😅 de wereld is zo interessant.
Zolang je kindje goed groeit kun je er van uit gaan dat het prima gaat. Mocht de groei minder worden (wel de who curve) dan kun je vaker aanleggen.
6 dagen geleden
Reactie op Gingie23
Heb je al eens een smalle hals fles geprobeerd?
Dit hielp bij mijn zoontj ...
Ja, heb de Difrax small fles met een dr Brown prematuurspeen... En die heeft ze dus wel gepakt, maar nu weigert ze. Welke heb jij? Dank voor de tip wel!
6 dagen geleden
Reactie op Babyopkomst24
Ja, heb de Difrax small fles met een dr Brown prematuurspeen... En die heef ...
Ik heb dezelfde fles. Eerst de difrax met s speen maar dat was binnen 2 minuten op 😬
Mijn zoontje begon trouwens rond 4 maanden met weigeren van de fles en heeft hem nooit meer gepakt. Vandaar dat ik de pre logopedist aanraad, mocht je kindje blijven ‘weigeren’.
Soms kan het helpen de melk wat warmer te maken of dat iemand anders de fles geeft zonder jou in de buurt.
Mijn jongste wilt nog steeds niks van de fles weten helaas, maar we blijven proberen 😅
6 dagen geleden
Zijn er hier meer kindjes die zo hard groeien? Zoon is al 7 kg met 10 weken en begint maat 68 soms al uit te groeien, afhankelijk van het merk. Het maakt me onwijs onzeker. Hij krijgt live borstvoeding op ong 5 oefenflesjes in de week na.