94 Reacties

6 dagen geleden

Reactie op Anoniem_MM

Zijn er hier meer kindjes die zo hard groeien? Zoon is al 7 kg met 10 weken ...
Heb je een who curve? Klinkt prima hoor 😍 Kan zijn dat je slagroom produceert. https://www.borstvoeding.nl/borstvoeding-na-de-eerste-week/groei-is-belangrijk/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0BMQABHWX1zbUcrnqDTEVsTxx479NmgF5_HgJMcb3nI4g3lVF5Hh64cUJcoD0NWQ_aem_ATkWyriLQgmBtmeyQBsFkegXH1SWpagLt6mrpvBfrXSYMCB9LbwGjsChv5njm_sCZkM

6 dagen geleden

Reactie op Gingie23

Heb je een who curve? Klinkt prima hoor 😍 Kan zijn dat je slagroom prod ...
Deze. Hij begon op oranje, daalde, kwam terug op oranje en volgde die. Maar nu gaat hij ineens nog een lijntje omhoog. De curve van het CB is hij boven het bovrnste lijntje dus die probeer ik maar te vergeten hahahaha

6 dagen geleden

Reactie op Anoniem_MM

Deze. Hij begon op oranje, daalde, kwam terug op oranje en volgde die. Maar ...
Dat lijkt me een prachtige groei!

6 dagen geleden

Reactie op Gingie23

Dat lijkt me een prachtige groei!
Ja? Is het niet erg dat hij nu dus nog een lijntje omhoog gaat? Onze oudste (een meisje) had dus dit gewicht en deze lengte pas bij 5 maanden🤣

6 dagen geleden

Hi, Ik heb een vraagje over combi bv-kv. Zijn er dames die ervaring hebben met ‘s avonds/‘s nachts borstvoeding geven (aan de borst) en overdag kunstvoeding? Het ziekenhuis benoemde dit en ik dacht dat is misschien wel fijn voor als ik straks weer ga werken, dan hoef ik niet te kolven. Ik ben nog steeds niet erover uit of ik de genoemde combi wil gaan maken. Benieuwd of dames het ook op die manier hebben gedaan/doen en of jullie jullie ervaring willen delen. Ook het stukje over hoe gaat de afbouw dan overdag? Dank! ☺️

6 dagen geleden

Hello! Vraagje: hoe vaak komen jullie kindjes? Ik wil niet helemaal op verzoek voeden omdat ik merk dat ik dat echt vervelend vind qua plannen gedurende de dag. Ik merk dat ik om de 3 uur aanhoud om een beetje regelmaat te krijgen in mn dag, maar dat ik de honger of trek vaak voor ben. Hij hoort bijvoorbeeld om 14:00 eten te krijgen, maar ligt nog gewoon rustig te slapen. Hij komt nu: Afhankelijk komt hij ‘s nachts 1 a 2 keer. Rond 01:00 en 04:00 07:00/08:00 11:00/11:30 14:00/15:00 17:00/18:00 En ik voed hem zelf standaard om 19:00 omdat ik hem daarna op bed wil leggen. Maar die voeding van 1700,1800 en 1900 is zo onpraktisch dicht op elkaar.

6 dagen geleden

Reactie op Anoniem_MM

Ja? Is het niet erg dat hij nu dus nog een lijntje omhoog gaat? Onze oudst ...
Nee hoor, je kindje groeit geleidelijk. Heb je het idee dat je kindje ergens last van heeft? Te veel melk oid? Mijn 2 zoontjes verschillen ook erg qua groei. De oudste zat 2 maanden in maatje 50 en de jongste nu al in mooie 62 ondanks bijna het zelfde geboorte gewicht.

6 dagen geleden

Reactie op Anoniem_MM

Zijn er hier meer kindjes die zo hard groeien? Zoon is al 7 kg met 10 weken ...
Mijn dochter woog vorige week, met exact 2 maanden, 6540 gram bij het consultatiebureau. Ze zit daar ook boven de bovenste lijn, maar heb geen woorden van zorg gehoord. Bij CB zeggen ze mij steeds dat ze bij 3/4 maanden waarschijnlijk af gaat buigen op de lijn en dat dat ook heel normaal is. Ik ben benieuwd! Ze krijgt ook live borstvoeding, 1 borst per keer, 5 keer per dag.

6 dagen geleden

Reactie op DankbareDauw058792

Hello! Vraagje: hoe vaak komen jullie kindjes? Ik wil niet helemaal op ver ...
Ergens tussen de 7–10 keer per dag. Ik voed op verzoek maar dat kan dus ook mijn verzoek zijn 😉 Soms betekend dit dus een voeding 1 uur na een vorige maar op zich is dat met borstvoeding niet erg omdat ze eten wat ze nodig hebben. En als ze slaapt laat ik haar ook want dan zal ze het wel nodig hebben. Bij de oudste deed ik het echt om de 3 uur maar hij hield het dus ook in de nacht vol elke 3 uur. Maar doe wat voor jou goed voelt. En als de nacht pas om 20.00 is dan is dat bij deze kleintjes ook nog echt geen probleem.

6 dagen geleden

Reactie op Debby90

Mijn dochter woog vorige week, met exact 2 maanden, 6540 gram bij het consu ...
ALs je de who curve aanhoudt zal je kindje waarschijnlijk niet afbuigen. Deze is namelijk gebaseerd op kindjes die borstvoeding krijgen.

6 dagen geleden

Reactie op Gingie23

ALs je de who curve aanhoudt zal je kindje waarschijnlijk niet afbuigen. De ...
Kindjes groeien bovendien ook niet in één rechte lijn toch? Je hebt groeispurtjes, ook met gewicht en lengte. In één nacht kunnen ze dan meer groeien dan in een hele week. Als je vaak weegt zie je die spurtjes denk ik meer dan als je dat minder vaak doet! Het is maar net of je het fijn vindt om dat te weten

6 dagen geleden

Zoontje is nu 2 maanden. Mijn voedingsschema blijft ongestructureerd helaas. Ik geef alsnog 10/11 voedingen of zo. Soms drinkt hij aan 1 borst, dan zit hij vol want wilt de andere niet en dan wilt hij de andere borst toch wel na een halfuur of zo. Of ik kolf de tweede borst af en dan wilt hij alsnog de fles. Elke voeding is bijna opgedeeld in 2 stukken en zou dit graag meer aangesloten willen, zodat ik ook richting de 6 a 7 voedingen ga. Vraag me ook af of er dus wel genoeg voeding uit de borst komt want hij lijkt niet altijd tevreden. Maar in de avond slaapt hij dan wel weer door na de voeding van 22.00 tot ongeveer 03.00. Snap er niets van. Bij mijn eerste zoontje ging dit allemaal veel sneller over naar minder voedingen en meer verzadigd zijn.. iemand tips?

6 dagen geleden

Reactie op Gingie23

Nee hoor, je kindje groeit geleidelijk. Heb je het idee dat je kindje ergen ...
Nee ik denk dat het vooral mijn eigen onzekerheid is hierin... Oudste had kunstvoeding, wat me toch iets meer een gevoel van controle gaf hahs

6 dagen geleden

Reactie op M0654

Zoontje is nu 2 maanden. Mijn voedingsschema blijft ongestructureerd helaas ...
8-12 voedingen is heel normaal nog. Dat kan echt nog wel een behoorlijke tijd duren. Dus dat klopt wel, betekent niet dat hij te weinig heeft. Zei de lactatiekundige. Alleen dat opgedeeld in twee stukken lijkt me wel heel vervelend.

6 dagen geleden

Reactie op Debby90

Mijn dochter woog vorige week, met exact 2 maanden, 6540 gram bij het consu ...
5keer per dag klinkt echt lekker ;) onze zoon zit nog op 9-10x per dag/nacht. Op zich heel normaal hoor, dus ik klaag niet maar toch lijkt het me heerlijk minder vaak te hoeven voeren op een gegeven moment. Heeft je productie daar geen last van?

6 dagen geleden

Reactie op M0654

Zoontje is nu 2 maanden. Mijn voedingsschema blijft ongestructureerd helaas ...
Bij ons helpt het om na de eerste borst de luier te verschonen en dan de andere borst aan te bieden. Maar ook hier nog zo'n negen of tien voedingen per dag, hoor.

6 dagen geleden

Reactie op Anoniem_MM

5keer per dag klinkt echt lekker ;) onze zoon zit nog op 9-10x per dag/nach ...
5 keer vind ik ook wel lekker ja, zeker als ik hier lees hoe veel er nog op 9/10x per dag zitten. Maar ik heb sowieso niet zo lang op die aantallen gezeten. Doe nu bijna 2 weken 5 keer per dag (komt omdat ze hele nacht door slaapt). Kan nog niet zeggen dat mijn productie er last van heeft. Ik heb al sinds begin best flinke productie. Sinds 2 dagen merk ik nu dat het wat minder wordt, doordat ik minder gespannen borsten heb. Maar de kleine is morgen 10 weken en de lactatiekundige had me al "gewaarschuwd" dat rond week 10-12 de productie afneemt. Dus denk dat het dan meer daar mee te maken heeft.

6 dagen geleden

Reactie op Anoniem_MM

Deze. Hij begon op oranje, daalde, kwam terug op oranje en volgde die. Maar ...
Geen antwoord op jouw vraag maar wat weeg jij je baby vaak! Zou ik dat ook moeten doen? Mijn baby is 10 weken maar ik heb op de kraamweek na alleen 2x bij het CB gewogen. Krijg nu opeens stress dat ik misschien vaker moet wegen?

6 dagen geleden

Reactie op Krekel93

Geen antwoord op jouw vraag maar wat weeg jij je baby vaak! Zou ik dat ook ...
Nee niet doen hoor! Bij mij komt het omdat onze eerste niet goed groeide met de borstvoeding. Liep gewoon niet lekker, dus het is een enorme onzekerheid bij mij. Bij deze bolle man zou ik dat zeker eigenlijk niet meer hoeven doen. Ik neem me elke keer voor minder te gaan wegen, maar dan komt hij uit bad en is het zo makkelijk hem even op de baby weegschaal te leggen (die we hebben omdat onze kat ziek is en regelmtig gewogen moet worden 🤣) Nergens voor nodig als je kindje tevreden is en voldoende plasluiers enzo heeft ;) (nu zou ik daar zelf ook nog op moeten gaan vertrouwen....)

6 dagen geleden

Reactie op Debby90

5 keer vind ik ook wel lekker ja, zeker als ik hier lees hoe veel er nog op ...
Wanneer geef jij de laatste avond voeding? Ik voed op verzoek maar er is toch een soort schema ingekomen 7-11-15-19-23. Soms wat eerder soms wat later. Ik heb hem nu net voor het eerst na de voeding van 19.45 naar bed gebracht. Ben benieuwd tot hoelang die het volhoudt!