94 Reacties
4 dagen geleden
Reactie op Gingie23
Hoevaak voed je per 24 uur?
Het is belangrijk therapeutisch te voeden en ...
Elke 3/4u zeker wel, snachts ook maar soms ook 5u er tussen
4 dagen geleden
Hallo allemaal, ik wil even mijn ervaring delen en ben benieuwd of er andere mensen zijn die hetzelfde ervaren. Mijn dochtertje is precies 7 weken. In het begin verliep alles prima, maar ongeveer na twee weken begon zij beetje onrustig te drinken en was ook na de voeding soms aan het slikken, hikken, spugen, etc. Deze problemen komen grotendeels door dat ik soms te heftige toeschietreflex heb. Hierdoor komt er ineens te veel melk.
Echter merk ik dat zij soms ook na het voeden even bij moet komen omdat er melk naar boven komt die zij even goed moet slikken.
Ik schrik hier weleens van omdat zij dan even een seconde niet lekker kan ademen. Geen kleur verandering, genoeg plas en poepluiers en over het algemeen een vrolijke meid. Volgens CB hoort het er bij en gaat vanzelf over.
Ervaart iemand hetzelfde?
4 dagen geleden
Reactie op Noor55
Hallo allemaal, ik wil even mijn ervaring delen en ben benieuwd of er ander ...
Misschien een idee een Lactatiekundige eens mee te laten kijken met een voeding?
Als de melk te hard stroomt kan je kindje daar inderdaad last van hebben. Mijn zoontje heeft er ook wel last van. Ik heb dan ook wel een overproductie en sterke tsr.
4 dagen geleden
Reactie op Noor55
Hallo allemaal, ik wil even mijn ervaring delen en ben benieuwd of er ander ...
Ja ik heb dit ook. Ik probeer haar zo te voeden dat haar hoofdje zo hoog mogelijk ligt en neem veel tijd om haar even tussendoor omhoog te houden en te boeren. Heel vervelend is het, mijn dochter hikt echt heel de dag door en wordt wakker van oprispingen. Denk ook dat het komt doordat je melk nog steeds moet worden afgestemd deze periode…
4 dagen geleden
Vannacht om 4u laatste nachtvoeding, maar alsnog vanaf 6u liggen pruttelen en steunen. Om half 7 toch echt wakker en huilen dus ik verschoon haar en leg haar aan… 0 interesse. Wel tijdens het verschonen en poging tot aanleggen vrolijk om zich heen kijken en lachen. Overdag gaat het ook al steeds moeizaam en wil ze steeds de tweede borst niet. Ik zit nu op 7 voedingen per 24u. 2 ‘s nachts en 5 overdag (ongeveer elke 3u). Tot afgelopen vrijdag dronk ze dan ook al die 5 voedingen goed, maar was ik wel de hongersignalen voor. Zou dat dan nu toch ineens ‘teveel’ zijn? Vind 7 voedingen per 24u al niet per se heel vaak. Ze is nu bijna 12 weken oud.
3 dagen geleden
Reactie op Gingie23
Heb je haar al geprobeerd aan te leggen voor het huilen/ verschonen?
Nee want toen hoopte ik dat ze nog door zou slapen ondanks de kreuntjes, aangezien ze 2u daarvoor ook al gegeten had. Het gekke is ook dat zodra ik het licht aanzette ze meteen vrolijk was en tijdens het verschonen en daarna bij mij zat ze vrolijk te lachen en geluidjes te maken. Ook toen ik de borst aanbiedde keek ze vrolijk om zich heen en lachte ze naar me en over haar schouder naar papa. Uiteindelijk heeft ze een halfuur later, om 7u, wel 7min aan één kant gedronken en ze is nu (9u) nogsteeds tevreden daarmee??
3 dagen geleden
Reactie op Fenke1994
Nee want toen hoopte ik dat ze nog door zou slapen ondanks de kreuntjes, aa ...
Ja dat kan. Misschien wilt ze wel aan de borst voor het huilen. Dus bij de eerdere hongersignalen ipv huilen(laatste signaal).
Het is heel normaal voor een kindje om elke 2 uur te drinken maar ook om er ineens langere tijd tussen te laten. Dan zal ze vast in die 7 minuten genoeg binnen gekregen hebben.
Een kindje dat drinkt op verzoek zal de ene keer meer dan de andere x drinken. Een grotere maaltijd betekent natuurlijk niet altijd langer slapen.
Hier slapen m’n zoontjes ook de ene x 2 u en de andere x 3 of 4 u achter elkaar
3 dagen geleden
Het gekke is dus dat ze vanmorgen om half 7 juist geen honger leek te hebben, het huilen was echt omdat ze niet meer wilde slapen want toen het licht aan ging was ze vrolijk en aan het lachen maar ze wilde niet drinken. Een halfuur later (7u) wilde ze wel, maar slechts kort. Toen heeft ze daarna om kwart over 9 inderdaad zo’n 15min in totaal gedronken en dat is natuurlijk helemaal prima. Mijn ‘probleem’ is alleen dat ze vaak juist heel kort drinkt of eigenlijk niet wil als ik na 3u weer aanbied zonder dat zij er om vroeg, dus of ik dan misschien niet gewoon toch maar langer moet wachten ipv steeds vasthouden aan de max van 3u? Als ze eerder honger heeft bied ik natuurlijk ook altijd aan.
3 dagen geleden
Reactie op Fenke1994
Het gekke is dus dat ze vanmorgen om half 7 juist geen honger leek te hebbe ...
Groeit je kindje goed volgens de who curve? Zo ja, dan kun je altijd kijken wat er gebeurt als je later de borst aanbiedt. Mocht de groei dan toch minder worden of je productie terug lopen dan kun je weer vaker aanleggen.
2 dagen geleden
Bij het kolven in de avond (als onze zoon slaapt en dus die keer overslaat) kolf ik links met 10min zo'n 25ml en rechts 75ml. Dit verschil vind ik toch best behoorlijk. Hoe kan ik dit iets gelijker trekken? Zit natuurlijk ook niet te wachten op overproductie 🥴
2 dagen geleden
Reactie op Rochelle1995
Bij het kolven in de avond (als onze zoon slaapt en dus die keer overslaat) ...
Ik heb precies hetzelfde alleen dan geeft links veel meer dan rechts! Ik denk dat het niet iets geks is, dat de ene meer kan geven dan de anders. Toevallig heb ik morgen een afspraak bij lactatiekundige en wilde ik deze vraag stellen! Ik zal erop terugkomen!
2 dagen geleden
Reactie op Ella12345
Ik ga over 3 weken weer aan het werk en moet dan op werk gaan kolven. Heeft ...
Ik ben ook benieuwd! Vraag me meer af of het echt nodig is en een klein koeltasje niet gewoon voldoende is
2 dagen geleden
Reactie op Sasdea
Ik heb precies hetzelfde alleen dan geeft links veel meer dan rechts! Ik de ...
Heel graag! Ik ben benieuwd! Had inderdaad begrepen dat het kan verschillen, maar voor mijn gevoel is 50ml verschil best behoorlijk haha
2 dagen geleden
Reactie op Rochelle1995
Heel graag! Ik ben benieuwd! Had inderdaad begrepen dat het kan verschillen ...
Het is heel normaal, zelfs een groter verschil. Zolang je maar op de totale behoefte van je kindje uit komt.
Als je de productie aan die kant wel wilt verhogen kun je de voedingen eerst met die borst beginnen en daarna de ‘betere’ borst
2 dagen geleden
Reactie op Gingie23
Het is heel normaal, zelfs een groter verschil. Zolang je maar op de totale ...
Ja bij mij verschilt het inderdaad nog meer! Waar ik mee zit is dat ik aan die “betere” borst steeds melkblaartjes krijg, misschien dat hij die borst niet goed leegdrinkt? Daarom weet ik niet zo goed wat ik moet doen, altijd met de “mindere” borst beginnen of niet 🤷🏼♀️ Ben benieuwd wat voor advies ik morgen krijg!