94 Reacties
één dag geleden
Ik deelde hier laatst al dat m’n zoontje onrustig drinkt aan de tweede borst. Nu wil hij de tweede borst helemaal niet meer. Vervolgens laat ie er 3/3,5 uur tussen zitten. Hij komt verder goed aan en groeit goed dus ik heb het idee dat hij gewoon voldoende heeft aan een borst, zou dat kunnen? Hij krijgt ongeveer 5/6 voedingen per dag, is 9 weken oud.
één dag geleden
Reactie op RD1996
Ik deelde hier laatst al dat m’n zoontje onrustig drinkt aan de tweede bors ...
Dat zou zeker kunnen hoor. Ik voed mijn zoontje vanaf z’n tweede week ook maar met 1 borst en hij laat er ook wel 3 uur tussen. Maar je kunt altijd een lactatiekundige vragen als je twijfelt.
één dag geleden
Reactie op RD1996
Je zou kunnen wegen voor en na de voeding, dan weet je hoeveel die ongeveer drinkt. Met de formule kan je dan uitrekenen of dat om en nabij genoeg zou moeten zijn. Maar als hij tevreden is en goed groeit wijst dat eigenlijk ook al op genoef
één dag geleden
Reactie op RD1996
Zolang je kindje goed groeit volgens de who curve, verder tevreden is, genoeg poep en plas luiers en je productie niet terug loopt met dit aantal voedingen dan kun je er vanuit gaan dat het helemaal goed gaat.
Bij twijfel kun je een extra keer wegen.
Buigt de groei af? Dan kun je vaker (op jouw verzoek) je kindje aanleggen.
18 uur geleden
Reactie op Sasdea
Kan gewoon! Ze zei dat ik niet anders moet aanleggen of meer/minder moet ko ...
Top!! Goed om te weten!
15 uur geleden
Hier meer babys die tijdens de borstvoeding continue aan het krabbelen, knijpen, krauwen en kneden zijn aan de borst? Of is dit een teken dat de melk niet snel genoeg gaat ofzo?
15 uur geleden
Reactie op Cheyenne96
Hier meer babys die tijdens de borstvoeding continue aan het krabbelen, kni ...
Ja... Alsof het een kitten is die bij zn moeder tijgert 🤣 ik heb dus elke keer serieus krassen op mn borsten. Vaak laat ik hem mijn vinger vasthouden
14 uur geleden
Reactie op Anoniem_MM
Ja... Alsof het een kitten is die bij zn moeder tijgert 🤣 ik heb dus elke ...
Ja dat doe ik ook maar om mijn huid een beetje te sparen😅
11 uur geleden
Hoelang 'mag' een baby van 12 weken 's nachts eigenlijk zonder voeding? Ik geef bv op verzoek en laat mijn zoontje 's nachts eigenlijk altijd 'gaan'. Hij laat laatste tijd steeds langer tussen z'n voeding 's nachts. Van de week zelfs bijna 9 uur! Ik schrok zelf wakker om kwart over 6. Maar hij kwam echt niet eerder.
Nu is de laatste voeding om 20:00 geweest, durf ik 'm nu ook te laten gaan? In de chat van het cb werd gezegd max 8 uur tussen voedingen, maar dat betekent dat ik een wekker om 04:00 moet zetten en daar heb ik ook niet zo zin in om weer mee te beginnen. Droomvoeden werkt bij ons niet, daar wordt de nacht alleen maar onrustig van... twijfels haha
Zul je zien dat ie vannacht prompt 2x komt oid;)
11 uur geleden
Reactie op Cheyenne96
Hier meer babys die tijdens de borstvoeding continue aan het krabbelen, kni ...
Hihi ja de mijne doet dat ook. De Lactatiekundige zei dat dat de toeschietreflex zou bevorderen als ik het goed onthoud