15 Reacties

vorig jaar

Er is volgens mij nog weinig onderzoek gedaan naar dit middel icm zwangerschap. Er staat ook in de online bijsluiter eerst te overleggen met je arts voordat je dit gaat gebruiken. Suprimal mag vlgs mij wel.

vorig jaar

Bron lareb

vorig jaar

Ik zou zoiets altijd bij je apotheek vragen en kopen. Zij kunnen je het beste advies geven hierin, suprimal mag inderdaad wel

vorig jaar

Vraag het ajb je HA of apotheek voor goed advies. Niet alles is zonder risico of wordt op bepaalde momenten afgeraden tijdens zwangerschap. Je kan ook gewoon ff bellen je hoeft niet altijd langs te komen. Van de medicatie die ik heb geprobeerd en bekend mee ben stond cinnarizine er niet bij. Indien je hg hebt dan kan je ook even kijken op deze website: www.zegh.nl Daar staat heel veel info over diverse medicatie. Evt. Natuurlijke oplossing ipv medicatie? Bij sommige werkt gember goed. Dat heb je ook als pillen bij de drogisterij.
Ik zou bij je huisarts navragen. Ik slik zelf metacloperamide omdat dat bewezen helpt (emesefene hielp niet) gelukkig haalt dit bijna alle scherpe randjes eraf! Zonder dit spul zou ik niet weten hoe ik de dag doorkom…

vorig jaar

Je kan beter voor de suprimal gaan. En altijd in overleg met je verloskundige dit soort middelen gebruiken. In suprimal zit ongeveer hetzelfde stofje als in de emesafene (middel van de huisarts)

vorig jaar

Als je wil weten of medicijnen veilig zijn beter even met je huisarts overleggen of op lareb.nl kijken

vorig jaar

Suprimal is te koop bij een drogist. Huisarts heeft voor mij suprimal voorgeschreven dus dit kun je gebruiken tijdens je zwangerschap. Zou de pillen die jij laat zien niet slikken gezien daar geen onderzoek naar is gedaan

vorig jaar

Reactie op Joanna helmonds 87

Ik zou bij je huisarts navragen. Ik slik zelf metacloperamide omdat dat bew ...
Denk er met metoclopramide wel om dat je dit maar 5 dagen achter elkaar aan mag gebruiken, voor een langere periode is er bekend dat metoclopramide neurologische problemen kan veroorzaken! Ik gebruik het eens in de zoveel tijd als ik iets belangrijks heb en niet wil dat de misselijkheid in de weg zit

vorig jaar

Cinnarizine wordt sterk afgeraden! Voor zowel zwangerschap als borstvoeding geven. Ik zou de huisarts raadplegen om emesafene aan te vragen of zelf suprimal bij een drogist aan te schaffen. Dit zijn wel middelen die je veilig en voor een langere tijd in kan nemen.

Reactie op Wilma1997

Denk er met metoclopramide wel om dat je dit maar 5 dagen achter elkaar aan ...
Dit klopt niet. Je mag het 5 dagen achter elkaar gebruiken en dan contact opnemen met de huisarts om te kijken hoe het gaat. Indien er geen problemen zoals duizeligheid of andere problemen zijn mag je het zonder problemen langere tijd gebruiken. De gevaren zijn bij metacloperamide hetzelfde als voor andere zwaardere antihistamine medicatie. Duizeligheid/vermoedheid/hartkloppingen. Indien je een spiegel opbouwt en dit gaat goed kun je het medicijn veilig gebruiken. Als dus huisarts en gyneacoloog.

Reactie op Wilma1997

Denk er met metoclopramide wel om dat je dit maar 5 dagen achter elkaar aan ...
https://info.mumc.nl/pub-445 hier kun je ook nog eea nalezen. Radboud universiteit heeft er ook onderzoek naar gedaan ;-)

vorig jaar

Reactie op Joanna helmonds 87

Dit klopt niet. Je mag het 5 dagen achter elkaar gebruiken en dan contact o ...
Dit klopt wel🙈 ben apothekersassistent, dit is pas sinds een paar jaar bekend uit onderzoeken. Indien je langer dan 5 dagen gebruikt inderdaad overleg met de arts, maar dit is zeer zeker waar. Betekent niet dat de kans groot is, ook als iets maar heel weinig voor komt zal dit altijd gemeld moeten worden. Daarbij, het staat niet voor niks op het etiket van metoclopramide. Daar komt vanzelf op tr staan 'niet langer dan 5 dagen gebruiken', dat is ook niet voor niks

vorig jaar

Ik ben ook de hele dag super misselijk ik heb van de huisarts zetpillen gekregen en dat werkt top ben gewoon niet meer misselijk maar je mag dit maar 5 dagen gebruiken

vorig jaar

Reactie op Cynthia0704

Dit klopt wel🙈 ben apothekersassistent, dit is pas sinds een paar jaar bek ...
Dit was ook precies wat de apotheek tegen mij zei inderdaad! Daarom ook dat je er voorzichtig mee overweg moet. Elke zoveel tijd kan het wel voor 5 dagen, maar ook niet langer. Wordt altijd sterk afgeraden.