565 Reacties
2 maanden geleden
Is toch nog wel heeeeel erg normaal als je baby nu nog minstens 1x komt? Hier slaapt ze soms nog geen 5 uren achter elkaar door snachts...en soms wel 6-7 uren. Bijna doorslapen dus bij 8 weken oud. Maar oudste dochter was 8 maanden voordat ze nachtfles over ging slaan en bijna elke nacht doorsliep. Totdat ze slaapregressie o.i d. kreeg. Ze is nu bijna 3 en komt nog zeker de helft van de nachten tussenin 🙈 Meestal gaat ze dan wel gelijk weer slapen gelukkig.
2 maanden geleden
Reactie op Nicole234
Is toch nog wel heeeeel erg normaal als je baby nu nog minstens 1x komt? Hi ...
Zeker! Helemaal normaal! Maar soms kan het wel pittig voelen, zeker als je hoort dat andere baby’s wel doorslapen. Dus bedoeld om inderdaad elkaar bewust te laten zijn dat het helemaal zo gek niet is en er heel veel baby’s zijn die nog niet doorslapen!☺️
2 maanden geleden
Goeie! Ik voel me soms ook helemaal onzeker worden als ik al die verhalen lees over minimaal 6 uur of doorslapen of mensen die balen van 4 uurtjes😅 Hier een meisje van 9 weken die eerst een blokje van 3 uur slaapt, daarna elke 1,5 of 2 uur komt🙋♀️ Ik ga er vanuit dat er niets mis is met haar of mij en accepteer het maar gewoon (ook al is het zwaar).
Sterkte weer vannacht!
2 maanden geleden
Hier ook hoor! Eerste blokje vaak 4,5 uur en daarna om de 2 of 3 uur. En soms ook gewoon vaker (nu 10.3 week). Ik probeer maar zo te denken dat wij zelf ook in de nacht wakker worden en het verschil is dat wij dan zelf kunnen doen wat nodig is (misschien even plassen, even knuffelen met partner, etc), dus ik vind het super normaal om niet door te slapen. Juist mooi dat je baby komt een aangeeft wat die nodig heeft.
2 maanden geleden
Ik lees ook vaak de verhalen van doorslapers waarvan ik denk heb ik een verkeerd ritme 😅 maar weet ook dat ze nog heel erg jong zijn en zo afhankelijk van zijn mama 💗 mijn schat komt 1 keer in de nacht, dus mag niet klagen. En al is het meer, als mijn dotje maar gelukkig is. Mama red zichzelf wel😋
2 maanden geleden
Jongensss dat baby’s doorslapen op deze leeftijd is echt zeldzaam. Mensen die zeggen dat hun baby doorslaapt, doen vaak een droomvoeding rond 00:00 uur en slapen dan door tot 06:00 uur. Maar dan zit er dus eigenlijk gewoon 6 uur tussen de voedingen…
2 maanden geleden
Bij onze oudste dochter las ik ergens dat baby’s rond de 12 weken konden doorslapen. Dit grapje ben ik inmiddels al laaang vergeten. Die oudste van 2,5 wordt nog steeds met regelmaat snachts wakker en slaapt dan bij ons😂. Vooral geen verwachtingen hebben op het gebied van leeftijd en doorslapen.
2 maanden geleden
Reactie op Nynke_93
Zeker niks mis met jou en je baby! Helemaal normaal en je bent niet de enig ...
Precies, ze ligt lekker naast mij in bed en het is hartstikke normaal dat ze mama nog vaak nodig heeft. Ze is nog zo klein💞 Ik geniet er (soms half slapend😅) enorm van. En ze groeit als kool dus dat is helemaal mooi!
2 maanden geleden
Sinds haar geboorte komt mijn baby ‘s nachts elke 3 uur. De afgelopen drie nachten zelfs elke 1-2 uur 🫠
Oh, en overdag wordt er nauwelijks geslapen. Een half uurtje hooguit. Dus al die goedbedoelde adviezen van iedereen: ‘ga slapen wanneer de baby slaapt’… ha-ha, mooi verhaal 🤡
2 maanden geleden
Reactie op PucatN
Mijn baby is amper weg ye leggen en snachts goed 3 keer wakker. Dan duurt t ...
Haha dat uur ook he, het is vaak ook niet ff snel voeden en weer slapen🥱 Onze dochter slaapt ook lekker bij ons in bed. En idd overdag ook aan me vastgeplakt. Best pittig soms he maar we got this! Gaat vast ook weer te snel voorbij deze fase ❤️