565 Reacties
2 maanden geleden
Hier een baby die overdag redelijk slaapt, lees: in de maxicosi/kinderwagen of op mij en heel soms met geluk in het baby nestje. Snachts tegenwoordig grotere blokken in haar eigen bed, maar komt echt nog steeds elke 2-3 uur en met geluk 4/4,5u. Tegenwoordig heeft ze wat meer moeite met lange dutjes overdag behalve als ze op mij ligt..
Snachts na het eerste blok van 3u als ik ze terugleg gaat ze echt minimaal een half uur liggen pruttelen kreunen en steunen maar echt hard ook, doen meerdere babys dat?
2 maanden geleden
Mijn dochter van bijna 6 weken doet overdag best goed haar dutjes, maar de nacht gaat nog niet best😅.
Vaak zeker 1 uur bezig met haar in bed krijgen na een voeding. Ze kan niet zelf in slaap vallen, ligt al wel in een puckababy slaapzak met white noise aan.
Na 2,5 uur wordt ze vaak al wakker. Ook tussen de voedingen door soms nog 3-4x wakker😢.
Nachten zijn wel erg pittig op deze manier…
Iemand nog tips?😴
2 maanden geleden
Hier ook hoor! Heel soms 1 x per nacht, meestal 2.
En na de voeding van 5 uur komt hij niet meer in slaap😫🥲 iemand tips?
2 maanden geleden
Reactie op Daphne2207
Mijn dochter van bijna 6 weken doet overdag best goed haar dutjes, maar de ...
Lekkere dooddoener maar… heb geduld. Baby’s zo klein kunnen idd niet zelfstandig in slaap vallen. Lichamelijk kunnen ze dat niet. Mijn dochter nu iets meer dan 9 weken doet het ineens heel af en toe
2 maanden geleden
Nou mijn zoontje van 20 maanden komt nog 3x in de nacht 😅. Hij kan heel goed doorslapen maar doet het gewoon niet. Het gaat in periodes. Overigens zijn nacht voedingen heel normaal tot zelfs na 1,5 jaar. En zelfs als je kindje dan geen voeding wilt kan het nog maanden duren voor een kind echt doorslaapt.
Voel je dus vooral niet alleen. Het doorslapen van een baby is zeker niet de norm ookal lijkt het soms wel zo.
Misschien heb je iets aan het boek zachte nachten of de blogs van liefde van een moeder.
https://liefdevaneenmoeder.nl/hoe-babys-slapen-eerste-jaar/
Een kind slaapt door als het 5 uur of langer aaneengesloten slaapt.
De jongste van 7 weken komt ook zo’n 3x in de nacht. Ik heb geen idee meer wat slaap is maar we got this 😅
2 maanden geleden
Wat valt onder de nacht? Vanaf t moment dat je zelf in bed ligt? Dan zijn het hier nog 3 nachtvoedinge, een enkele keer 2..
Hier zit er nog zo géén regelmaat in.. vorige week leek het eindelijk de goede kant op te gaan; vaak 1 blokje van 4 a 5u tussen de laatste en eerste voeding. Maar nu al weer de hele week om de 2 a 3 uur elke nacht voeden.
Sinds zoontje in de puckababy piep ligt, kan ik hem gelukkig wel makkelijker terugleggen snachts.
Dochter van 2,5j spookt helaas ook elke nacht wel een keer.
2 maanden geleden
Reactie op Nathalie 0419
Hier een baby die overdag redelijk slaapt, lees: in de maxicosi/kinderwagen ...
Hebben wij het zelfde baby 🥹?
Overdag slaapt mijn zoon (woensdag 8weken) in de draagzak of op mij het meest. Laaste fles tussen 8-9u en dan slaapt hij in zijn wieg tot rond 1u dan komt hij voor een fles. Daarna slaapt hij bij mij of met geluk in zijn wieg. Rond 4-5u komt hij weer voor een fles of live borstvoeding. Hij heeft verborgen reflux dus na elke voeding duurt wat langer voor mij om hem rechtop vasthouden voordat ik hen neerleg.
Eerlijk zeggen ik weet het niet hoe lang slaap ik per nacht 🫢🤪. Overdag slaapen is echt een lux …
2 maanden geleden
Ik heb op zich een baby die een lange ruk ineen keer maakt alleen vroeg op de avond. Nu van 19:00 tot 02:00 en daarna dan weer om de 3 uur. Lig dus regelmatig om 20.00 op bed. We geven Fv dus kunnen het wel delen. Hebben een droomwoning geprobeerd last op de avond maar dit helpt niet.
2 maanden geleden
Ik ben ook lid! Rond 20.00 heb ik haar gevoed en gaat ze slapen (we proberen van 20u tot 8u ivm verschuiven van de klok binnenkort), dan rond 23u/00u, 3u, om 5u vaak even kort troosten, 6u soms beetje richting 7u weer voeden en daarna wil ze vaak niet meer echt slapen - soms wel bij een van ons in bed maar dan doe je dus zelf geen oog dicht.
Vorige week zat ik er even helemaal doorheen. Nu doen we dat ik haar naar bed breng en mijn man vast gaat slapen, dan om 22u kolf ik en zet ik een flesje klaar zodat mijn man de voeding van 23u/00u kan doen, en dan ga ik slapen. Zo kan ik toch even één iets langer stukje slapen. Als mijn man niet hoeft te werken krijgt hij na de 6u voeding weer de babyfoon en kan ik nog een beetje ‘uitslapen’. Zo is het wel iets beter te doen, maar vind het nogsteeds erg zwaar en we slapen dus ook apart. Zo ongezellig!