13 Reacties
vorig jaar
Mn dochter gebruikt de creme, heeft verschrikkelijk veel last van eczeem, van top tot teen. Heb alles geprobeerd, ook de olie van grahams en elke creme die je maar kan bedenken. Niks helpt. Zelfs de hormooncreme heeft moeite.. vreselijk maar we hebben voor mn gevoel geen keus. En ja ik eet melk, soja en ei vrij. Dus dat is het niet
vorig jaar
Ik ben ook absoluut geen fan van hormoonzalf. Heb zelf extreme eczeem (uitbehandeld) mede door overmatig gebruik van hormoonzalfen. Deze werken op den duur gewoon niet meer.
Mijn dochtertje heeft ook eczeem maar probeer het idd met vette zalf /sheabutter onder controle te houden.
Inoli heeft ook een hele fijne badolie! Deze gebruiken wij nu ook en haar huid is een stuk minder droog
vorig jaar
Frambozenzalf of sheabutter van puurgelukstore. Mijn zoontje heeft ook eczeem, maar dit beperkt zich tot drie kleine plekjes gelukkig.
vorig jaar
Mijn zoontje heeft ernstig eczeem. (Ik zelf ook maar onder controle). Bij mijn zoontje helpt de hormoonzalf sinds ik koemelk vrij eet. Wat me opvalt is dat vele ouders hun kindje in de droge wintermaanden, met verwarming, best warm aankleden snachts.. ik heb zelf altijd last van eczeem als het te warm en droog is, en mijn zoontje ook. Nu heeft hij alleen een korte mouwen romper en tog 3.0 slaapzak aan. Verwarming staat op 15 graden. Nu lijkt dat ook goed. Zweten is namelijk funest voor eczeem. Misschien een kleine tip om ook hier eens op te letten!
vorig jaar
Mijn zoontje heeft ernstig eczeem. (Ik zelf ook maar onder controle). Bij m ...
Eczeem de kop indrukken met hormoonzalf is vaak beter dan er te lang mee lopen. De huid (barriere) is kapot en daardoor ben je vatbaarder voor virussen/infecties, maar ook allergenen. Als je atopisch bent is die kans nog groter. Ik was angstig voor hormoonzalf, maar heb na vele gesprekken met artsen, allergologen, dermatologen en nieuwe kennis, mijn mening er iets over bijgesteld. Maargoed daar is een ieder vrij in om voor zichzelf te bepalen 😊
vorig jaar
Hier ook een familie vol eczeem. De effecten van eczeem zijn slechter voor de huid en de gezondheid dan de effecten van hormoonzalf. Wel moet je je goed laten informeren over hoeveel te smeren en hoe lang. Je moet namelijk afbouwen of op een onderhoudsschema over gaan.
Vooral de huid ook vet houden.
Ook een vochtverspreider op de kamer kan helpen voor de vochtbalans in de huid.
Sheabutter zou ik persoonlijk niet adviseren. Heerlijke creme wel, maar op een kappotte huid een zalf smeren op basis van een noot. Daar komen allergieen uit voort….