18 Reacties
2 jaar geleden
Heb je weleens via independer.nl gekeken? Daar kan je makkelijk verzekeringen vergelijken en per verzekeraar zien welke contracten ze hebben
2 jaar geleden
Reactie op knorretje
Zou zelf contact met ze opnemen en al je vragen stellen ben ik nu ook aan d ...
Ja precies dat kan ik het beste doen! Heb jij die vraag toevallig ook gesteld 😊?
2 jaar geleden
Ik heb na een vergelijking op independer en de consumentenbond gekozen voor een CZ verzekering. Ik kies altijd de optie met vrije keuze (de duurste) en voor de zwangerschap moet je de tweede extra verzekering nemen (volgens mij heet hij basis) van ongeveer 8 euro. Gisteren nog helemaal uitgezocht. 🤭
2 jaar geleden
Ik zit ook bij CZ. Al jaren. En ik ben tevreden. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een vollebak pakket gehad. Maar bij de tweede een eenvoudigere. Want de paar kosten die ik zelf moest betalen wogen niet op tegen de kosten van het hogere aanvullende pakket. Ook dat is goed om op te letten.
Ik heb voor volgend jaar ook een alles dekkende. Maar dat is omdat ik hem al had voor veel fysiobehandelingen 😊 en dat is wel een fijn gevoel. Wetende dat je gewoon geen of weinig rekeningen achteraf krijgt.
2 jaar geleden
Die beperkingen zijn geloof ik de lange wachttijden bij bepaalde behandelingen. Je kunt CZ dan bellen voor bemiddeling om hoger op de wachtlijst te komen
2 jaar geleden
Zojuist contact gehad met CZ via de chat. Hun antwoord was het volgende;
Begrijpelijk dat je je hier zorgen over kan maken, maar voor een bevalling kunnen deze beperkingen niet in de weg staan. Bij een ziekenhuis gaan de beperkingen voornamelijk over de wachttijd tot een eerste consult of behandeling. Een bevalling is niet altijd te plannen. Je kan wel altijd op voorhand al contact op nemen met het ziekenhuis en vragen of je hier terecht kan rond je uitgerekende datum. Je verloskundige kan hier ook bij helpen. Vanuit de zorgverzekering is er geen reden dat je daar niet zou kunnen bevallen. Maar het ziekenhuis heeft hier het beste antwoord op. Er kunnen andere factoren zijn, waar wij geen invloed hebben, waardoor je er niet terecht zou kunnen. Maar dit komt dan vanuit het ziekenhuis zelf.
Dus ik ga er maar vanuit dat ik gewoon goed zit bij CZ.
2 jaar geleden
Reactie op Lisanne09
Ik ben overgestapt naar CZ maar heb dit helemaal niet gezien!! Ik ga morgen ...
Heb je nog wat van ze vernomen? 😊
2 jaar geleden
Reactie op knorretje
Ja welk pakket heb je nu momenteel?
Zorg op maat polis (basisverzekering) en dan de aanvullende pakket: ‘basis’ totaal bedrag van ongeveer 150-155
2 jaar geleden
Het hangt er bij CZ ook vanaf welke basisverzekering je hebt. Ik heb bijvoorbeeld de zorg op maat (natura), aanvullende verzekering PLUS (en een aanvullende tandartsverzekering). Je betaalt dan wel wat maar ik kan bij zo'n beetje alle ziekenhuizen en zorgverleners in de buurt terecht. Nu woon ik wel in de randstad dus ik weet niet of dat nog uit maakt
2 jaar geleden
Reactie op IrisS1993
Het hangt er bij CZ ook vanaf welke basisverzekering je hebt. Ik heb bijvoo ...
Volgens mij maakt dit niet uit hoor. Als je zorgaanbieders zoekt kan je namelijk nergens aangeven welke verzekering je hebt. Ik denk dat je in de randstad meer volledig gecontracteerde aanbieders hebt.