5 Reacties

één dag geleden

Heel herkenbaar! Heb inmiddels twee keer een keizersnede gehad en 2x precies hetzelfde ervaren. Het kan nogal een zoektocht zijn, maar ik zou het toch zoeken in de hoek van probiotica. Er zijn verschillende stammen en die werken ook weer anders bij ieder persoon. Ik kreeg van iemand de tip om yakult te drinken elke dag en een tablet magnesium. Het lijkt geen toeval, want als ik het een dag niet neem merk ik het meteen. Al die zakjes van de huisarts en dingen als lijnzaad hielpen minimaal. Volgens mijn osteopaat reset je je darmflora met probiotica ook in ongeveer een maand, dus misschien toch zoiets proberen? Ik merkte na een paar dagen al verschil. Sterkte!

één dag geleden

Wow heel herkenbaar inderdaad! Onwijs vervelend. Voor mijn zwangerschap ging ik elke dag, tijdens mijn zwangerschap was het een drama en moest ik ook aan de zakjes en na de (natuurlijke) bevalling is het nog steeds niet best 😅🥲 Ook echt veel meer en onverwachte darmkrampen (lees: na een paar dagen niet te zijn geweest vollan buikpijn en moeten rennen naar de toilet). Ik herken mezelf hier zooo niet in en echt vervelend

één dag geleden

Reactie op FP1995

Wow heel herkenbaar inderdaad! Onwijs vervelend. Voor mijn zwangerschap gin ...
Oh en sorry geen tips 🥲 Hier moest ik ook aan de zakjes, vezels, bewegen, genoeg drinken… Maakt allemaal niet uit 😅

20 uur geleden

Magnesium zou kunnen helpen, fenegriek kun je ook proberen, Psyllium vezels. En denk niet alleen aan probiotica maar ook aan prebiotica. Geen idee natuurlijk hoe je eet en drinkt. Maar drink echt voldoende! Minimaal 1,5-2 liter per dag. Als je borstvoeding geeft nog meer, 2,5-3 liter. Vermijd koolzuurhoudende drankjes. Eet genoeg vezels. Eet gebroken lijnzaad door bijvoorbeeld je yoghurt heen. Want je ook nog zou kunnen doen is op je lege maag 1 of 2 glazen lauwwarm water drinken. Dit zorgt dat je spijsvertering gelijk aan het werk gaat. Verder beweging hebben de darmen nodig. Dus wandel een rondje meer op een dag of een andere sport natuurlijks. Wat ook nog kan is bij de drogist microlax kopen. Als je het gevoel hebt dat er nog ontlasting achterblijft kan dit ervoor zorgen dat het er wel uit komt. Het zorgt ervoor dat je laatste stukje darm gestimuleerd wordt om peristaltieke bewegingen te maken en zo de ontlasting er toch nog uit komt. Heb je wel nog geperst? Of was het een geplande keizersnede. Als je hebt geperst kan het zijn dat je toen een aambei hebt opgelopen maar dat die binnen zit en in de weg zit om de ontlasting goed naar buiten te laten gaan. Ik hoop dat dit een beetje voor je kan/gaat helpen. Heel vervelend als je niet goed kunt poepen. Sorry voor het lange verhaal. Succes!

13 uur geleden

Wow super bedankt allemaal en ergens wel fijn dat herkenbaar is. Niet dat ik het iemand gun maar dan kan ik het beter plaatsen :D dat alleen geeft al wat rust