13 Reacties

4 dagen geleden

Hier herkenning, zoontje heeft altijd slecht geslapen maar de laatste tijd is het écht drama. Geen uren wakker snachts gelukkig maar ik moet wel makkelijk 7/8 keer per nacht mijn bed uit om hem te troosten…. Lees mee voor tips

3 dagen geleden

Ik heb wel eens gelezen dat ze nu heel actief kunnen dromen en daardoor óók wakker kunnen worden van hun droom. Dan kunnen ze wat onrustig zijn of huilen voor een paar minuten, maar vallen ze doorgaans zelf weer in slaap. Ik weet niet of je direct de kamer in gaat als dat je der even een moment geeft om zelf rustig te worden? Maar als je direct heen gaat, zou ik zeggen, wacht het even 5 minuten aan om te zien wat ze doet.

3 dagen geleden

Oh ik weet precies wat je bedoeld! Wij zijn ook helemaal gesloopt, totale paniek snachts. Ontroostbaar, overstrekken etc. Gisteren al huisarts geweest, weer oorontsteking dus weer een kuur. Nu "hoop" ik dat de hell nachten komen van de oorontsteking maar mijn moeder hart zegt iets anders. En nu ik dit lees denk ik dat het gewoon weer een soort k.t "fase" is. Oeps..

3 dagen geleden

Slopend! Sterkte, mama! Wij slapen omstebeurt met haar, dan kunnen we zelf een beetje doordommelen, terwijl zij probeert weer te slapen. Soms huilt ze want het lukt niet, soms worden we overladen met kusjes en grapjes. Ik vind t ook heel schattig. Maar omstebeurt de beurt hebben helpt ons weer een nacht in te halen.

3 dagen geleden

Heel herkenbaar! Inmiddels ook al weken precies hetzelfde. Hoewel het vannacht iets beter ging.. op de nachten waar het echt lang duurt, ga ik naast haar bed liggen en zo valt ze uiteindelijk in slaap (en ik ook). Sterkte! Er komen betere nachten.

2 dagen geleden

Hier ook. Vannacht bleef hij tussen 01 en 04 elke keer weer huilen. Terwijl het zo goed ging met het slapen. Maar hij sukkelt tussen 1 en 2 dutjes overdag, naast alle ontwikkelingen van lopen en meer praten.

2 dagen geleden

Je kunt je eet en slaapschema een keertje laten checken door een slaapcoach. Zij hebben vaak goede tips om iets bij te stellen zodat de nachten weer beter gaan. Uit persoonlijke ervaring kan ik Snuggles and Dreams echt aanraden!

2 dagen geleden

Herkenbaar. Het enige wat hier werkt is samen in bed slapen

2 dagen geleden

Reactie op ingg94

Oh ik weet precies wat je bedoeld! Wij zijn ook helemaal gesloopt, totale p ...
Same, die van mij ook een oorontsteking…
Hier hetzelfde. Een aantal weken/maanden heel slecht geslapen. Uren ‘s nachts wakker. Wij zijn er inmiddels na een week slaaptrainen met schema eindelijk van af.

gisteren

Reactie op ingridhoekstra

Hier hetzelfde. Een aantal weken/maanden heel slecht geslapen. Uren ‘s nach ...
Wat was jullie tactiek en schema?

20 uur geleden

1 min huilen = heen en troosten 2 min huilen = heen en troosten 3min huilen = heen en troosten 4 min huilen = heen en troosten 5 min huilen = heen en troosten En dan bij 5 min huilen steeds blijven troosten. Wil haar niet te lang laten huilen. Steeds weer hetzelfde zeggen als we troosten. Even wiegen indien nodig. Soms legde ik haar na het troosten huilend neer en was ze binnen twee tellen ineens weer stil. Dus troosten tot ze stil was hoefde bij ons niet per se. En dat maximaal een uur lang. Anders ben je zelf ook kapot. De eerste nacht hield ze het een uur vol. Tweede nacht een half uur. Daarna vijf minuten. En nu huilt ze soms een paar tellen en gaat ze weer verder slapen uit zichzelf. Het was even doorzetten, maar het werkte bij ons wel heel goed.

5 uur geleden

Heel herkenbaar, zoon sliep altijd door van 19:00 tot minimaal 7:30 en is nu heel vaak huilend wakker en in de ochtend ook al om 5:30..