4 Reacties

8 maanden geleden

Volgens mij heeft reinheid niet direct te maken met spelen in de modder en vies worden, maar meer over een algemene dingen, de dingen die over het algemeen ook wel vanzelfsprekend zijn; iedere dag je tanden poetsen, een enigszins schone omgeving om in op te groeien en veel schone lucht. Je kind kan dus perfect iedere dag in de modder spelen 馃槉

8 maanden geleden

Volgens mij is het inmiddels: regelmaat, voorspelbaarheid en prikkelreductie

8 maanden geleden

Ik interpeteer de R van reinheid anders; regelmatig een schone luier, schone leefomgeving, schoon bed, schone kleren, schone huid, etc. Ik denk niet dat dit met vies worden na het spelen te maken heeft 馃槉. Verder denk ik dat een kindje wel baat heeft bij deze drie R'en, maar er komt natuurlijk wel veel meer bij kijken.

8 maanden geleden

Reactie op Puck2024

Volgens mij heeft reinheid niet direct te maken met spelen in de modder en ...
Precies, en na het spelen in de modder ook weer lekker in bad en schoon worden. Net zoals met Rust en Regelmaat overigens, dat is ook niet zwart wit. Regelmaat is ook niet elke dag precies dezelfde dingen op precies dezelfde tijden voor precies even lang en Rust is ook een balans van fijne prikkels en gezelligheid en rustig samen op de bank een boekje lezen.