31 Reacties
3 weken geleden
Mijn dochter heeft ook eczeem. Is een tijdje weggeweest 2 maanden maar komt nu weer flink heftig terug (alleen op haar armen). Ik smeer koelzalf zonder rosenolie op advies van de kinderarts. Zie helaas tot nu toe nog geen verbetering. Ik smeer geen hormoonzalf omdat ze zelf er geen last van heeft (geen jeuk).
3 weken geleden
Tja, daar zijn de meningen over verdeeld. Sta onder begeleiding van een dermatoloog en de eczeem poli. En zij hameren op het smeren. Als je kind er zo gigantisch onder zit dan moet je soms wat. Ik wil het liever ook niet smeren, maar dan moet je wel een goed alternatief hebben wat werkt. Lanette creme destijds ook gebruikt, maar werd het vuurrood van. Misschien dat het nu anders is.
3 weken geleden
Reactie op ilja25
Heb je een smeerschema toen gehad ? In combi met vette zalf en hormoonzalf? ...
Ja, maar elke keer met het afbouwen komt het terug. Toen een zwaardere gekregen, maar ook daarmee komt het terug maar daarmee hoeven we echt een stuk minder te smeren gelukkig. Nu ongeveer 1 a 2 dagen per week of soms nog langer niet. Maar als we het even laten gaan wordt het heel extreem waardoor we veel meer moeten smeren. Dat wil je natuurlijk ook liever niet. Nu heeft ze haar hele gezicht vooral droog en valt het eczeem mee. Voor droogheid gebruik ik uiteraard geen hormoonzalf. Alleen als het eczeem opvlamt en rood wordt.
3 weken geleden
Reactie op Mama689
Ja, maar elke keer met het afbouwen komt het terug. Toen een zwaardere gekr ...
Nee logisch! Gaat ze nog in bad? Of doucht ze liever? Anders zou je nog een havermoutbadje kunnen proberen ( let op , ze wordt dan wel mega glad!!) en dan een badcape om en op die manier laten drogen. En met nadrogen een hydrofiele doek en deppen en daarna goed dik insmeren. Weet niet of je dat al hebt geprobeerd?😊
3 weken geleden
Reactie op ilja25
Nee logisch! Gaat ze nog in bad? Of doucht ze liever? Anders zou je nog een ...
Heb een havermoutbadje nog niet geprobeerd, maar wel verschillende crèmes op basis van haver. Dat werkte wel even, maar kwam altijd weer terug. Op deze manier heb ik het nog niet geprobeerd. Zal het eens proberen. Als het enigszins kan gaat ze 1x per week in bad. Dit ook om haar huid te sparen. Of ze moet echt vies zijn dan een keertje vaker.
3 weken geleden
Onze oudste had ook eczeem.
Wij hebben echt bijna alles geprobeerd maar eigenlijk werkte niets echt. De enige troost: ze is nu 4 en er eigenlijk helemaal overheen gegroeid. Meestal komt haar eczeem in maart/april en bedenk me nu dat we dit jaar helemaal niet heben hoeven smeren. Elk jaar werd het minder gelukkig
3 weken geleden
Reactie op Loon_21
Onze oudste had ook eczeem.
Wij hebben echt bijna alles geprobeerd maar ei ...
Bedankt voor je reactie. Dat geeft vertrouwen. Merk dat ik er zelf heel onrustig onder ben omdat ik gewoon niet weet hoe ik haar die dag weer uit bed zal halen en ik niet goed weet waar ik goed aan doe met de hormoonzalf. Je leest zo veel nare dingen. De kinderarts en dermatoloog zeiden tegen mij dat littekens door krabben erger is dan de hormoonzalf. Hopelijk groeit mijn dochter er ook over heen net zoals die van jou. Fijn voor jullie!
3 weken geleden
Reactie op Gingie23
Al eens gedacht aan een allergieën en intoleranties?
Ze heeft al flinke eczeem vanaf dat ze 4 maanden is. Op dat moment kreeg ze alleen nog maar melk. Hebben hoe koemelk provocatietest gehad, maar geen allergie. Ook laten bloedprikken op pinda, soja, melk en ei maar ook dat niks. Eczeem zit in de familie waarschijnlijk komt het daardoor (ik heb het zelf soms ook).
3 weken geleden
Mijn dochtertje heeft ook een behoorlijk gevoelige huid en heeft ook aardig wat last van eczeem achtige plekken. Deze creme is ons geadviseerd door de dermatoloog. 2x per dag smeren we haar helemaal in en tot nu toe geen last meer van de plekken.

3 weken geleden
Wij hebben ook een kindje met eczeem. En smeren af en toe ook met hormoonzalf, maar zijn ondertussen heel druk bezig met zoeken naar de oorzaak.. ik ben ervan overtuigd dat eczeem begint in de darmen en in de huid tot uiting komt. Dus het is zoeken naar waar het vandaan komt.
Ik smeer de droge eczeem plekken in met frambozenzalf en komijnzaadolie. Voor het badderen de plekken insmeren met grahams olie.
Ik kan ook de fb groep voor kindjes met eczeem aanraden https://www.facebook.com/share/g/14RVt2DmFiP/?mibextid=wwXIfr
Super interessant!
3 weken geleden
Reactie op KimberleyWillemijn
Mijn dochtertje heeft ook een behoorlijk gevoelige huid en heeft ook aardig ...

Dit is echt fijn spul, maar houd er wel rekening mee dat het enorm kan branden. Bij mij brandt het dus echt enorm als mn huid al ruw is. Echt, kan wel jodelen dan. Ik smeer evengoed maar voor kinderen kan dat dus best heftig zijn
3 weken geleden
Mijn zoontje had het heel erg. Zelfs hormoonzalf van de huisarts hielp niet. Ik heb toen Grahams eczeem crème en huid badolie geprobeerd en dat is echt een wondermiddel. Zitten geen nare stofjes in en is vanaf de geboorte te gebruiken. Ook voor het gezichtje. Na 1x smeren was het al een stuk minder en na een paar dagen helemaal weg . Misschien is dit voor jullie ook de oplossing.