29 Reacties

vorig jaar
Wij doen het niet, ik vind de achternaam van mijn man mooi en ik vind het anders ook te lang worden, ons kinds krijgt al 3 namen. Wij zijn verloofd, ik ga ook zijn achternaam nemen als we eenmaal getrouwd zijn. Ik vind het mooi dat we dan een soort eenheid zijn. Mijn eigen achternaam zal altijd deel van mij uitmaken want het is een Angolese naam, ik zal ook altijd Angolees blijven ondanks mijn achternaam. Maar dat is hoe ik erover denk ☺️ zie het weet wel steeds meer voorbij komen op social media en vind het echt prachtig dat die optie er nu ook is!

vorig jaar
Wij doen het niet, heb zelf ook de naam van mijn man en onze zoontjes ook en dat gaan we ook niet meer laten aanpassen. Het is goed zo!

vorig jaar
Niet. Omdat het dus indd een nieuwe achternaam wordt.
Voorbeeld
Baby naam Speen ( achternaam papa ) Doek ( achternaam moeder)
Stel me kind krijgt een kind,
Ook met iemand die een nieuwe achternaam heeft van papa en mama. ( borstvoeding - fles )
En me kind besluit ook voor beide.
Dan wordt het
Baby naam borstvoeding fles - speen doek.
Wordt langer en langer ahaha!
Ik hou het bij 1 achternaam
In dit geval van partner.

vorig jaar
Reactie op Tugba 🥰
Niet. Omdat het dus indd een nieuwe achternaam wordt.
Voorbeeld
Baby na ...
Precies dit, wanneer houd het dan op? Kan toch geen 10 achternamen hebben op den duur ..
Wij doen het ook niet! Gewoon achternaam van papa en hopelijk gaat papa ooit nog eens op z’n knieën dat ik die achternaam ook krijg 😝!

vorig jaar
Wij zijn getrouwd en hebben al 2 dochters dus voor mij een makkelijke gewoon de achternaam van mijn man.
Nu moet ik wel zeggen als ik deze keuze had toen mijn eerste werd geboren ik denk ik wel was gegaan voor 2 achternamen.

vorig jaar
Wij kiezen bewust voor mijn achternaam. Mijn man draagt ook mijn achternaam en op die manier zijn wij 1.

vorig jaar
Wij doen het wel: het kind is van ons allebei. Als het kind ooit zelf kinderen krijgt of de naam van een partner aan wil nemen, kan het zelf kiezen welke naam het doorgeeft of meeneemt. Over de lengte van de naam maak ik me geen zorgen: het kind zal toch meestal gewoon met de roepnaam aangesproken worden.

vorig jaar
Nee. Ik heb een hekel aan mijn achternaam en geen contact met mijn vaders kant. Dus ‘trots’ ben ik er niet op om die naam ook aan mijn kinderen te geven. Dus lekker ouderwets, de achternaam van mijn vriend.
(Wordt tijd dat ik ook ga trouwen en zijn achternaam krijg, ben ik helemaal van mijn eigen achternaam af)

vorig jaar
Wij hebben in januari de achternaam van onze dochter (geboren in 2022) aangepast naar onze beiden achternamen, dus de baby krijgt dit ook.
Ik vond het een mooi idee om hierin ook op papier aan hen verbonden te zijn. Ben niet getrouwd met hun vader, maar mochten we trouwen dan zal ik zijn naam erbij nemen en heet ik hetzelfde als de kinderen, maar dan met een streepje ertussen.

vorig jaar
Ik ben meer van het traditionele😄. Getrouwd, mijn man zijn achternaam volledig overgenomen en zo hebben mijn kids ook alleen maar de achternaam naam van hun vader. Maar dat ben ik🙈. Ik zou zeggen kijk het nog even aan (bij geboortekaart kan je al wat knutselen met 1 of 2 achternamen of het uitspreken of opschrijven) om erachter te komen wat jullie het meest prettig vinden😘

vorig jaar
Wij hebben gekozen voor een dubbele achternaam. Omdat we de naam van 1 persoon kiezen toch wel ouderwets vinden. We zijn gelijken van elkaar dus ook beide achternamen voor ons kindje. Als we later gaan trouwen nemen we ook elkaars namen.

vorig jaar
Wij geven beide namen omdat ik de enige ben die mijn naam nog kan doorgeven. En het is evenveel mijn baby als de zijne.

vorig jaar
Wij doen het niet. Kiezen voor de achternaam van mijn partner. Nu nog niet getrouwd, maar we zijn wel van plan om een geregistreerd partnerschap aan te gaan en dan ga ik ook zijn achternaam dragen. 😊

vorig jaar
Wij doen beide achternamen. Sinds we getrouwd zijn dragen zowel mijn man en ik beide achternamen, allbei [zijn achternaam] [mijn achternaam]. De volgorde van de namen is omdat we dat het mooist vinden klinken. De kinderen die we hopen te krijgen zullen ook die achternaam krijgen zodat we allemaal hetzelfde heten.

vorig jaar
Wij doen het niet, ik draag de naam van mijn man (getrouwd) en wij vinden het fijn dat onze kindjes ook die naam dragen.