5 Reacties
4 dagen geleden
Het is waarschijnlijk een fase, maar ik ben het nu wel een aantal werken liefdevol aan het oefenen. Steeds hetzelfde ritueeltje en ben er steeds bijgebleven. Nu hoeft zijn hoofdje het matras maar te raken en hij slaapt. Dus ik denk dat het wel aan te leren is op een rustige manier. En ons zoontje was ook heel heftig, huilen, gillen, overstrekken, maar ik merkte dat het hem juist helpt als we het nu (bijna) altijd op dezelfde manier doen. Eerst deed ik maar wat, soms wagen, draagzak, op schoot en t was een rommeltje daardoor. Succes!! Oh en echt niet alleen laten huilen ofzo, hoe frustrerend het soms kan zijn. Ze heeft je nodig ❤️
4 dagen geleden
Reactie op MD24
Het is waarschijnlijk een fase, maar ik ben het nu wel een aantal werken li ...
Hoe heb je het precies aangepakt. Hier probeer ik nu ook te oefenen, maar hij huilt na een beetje zeuren (2 minuten Max) en dat breekt mij echt op. Wil hem niet laten huilen maar weet ook niet zo goed hoe ik het dan wel kan doen. Heb je tips? Ik doe ook elke keer zelfde ritueel, maar zodra ik hem wegleg zonder wiegen is het huilen. Ik kan hem in slaap wiegen en gelijk wegleggen, maar wakker of bijna in slaap is echt een nogo voor hem.
4 dagen geleden
Ik ben gaan oefenen met “zelfstandig in slaap vallen” toen de kleine 2/2,5 maand oud was. Ook direct de dutjes overdag in eigen bedje in zijn eigen kamer. Dit voornamelijk vanwege de opvang en vond het belangrijk dat hij daar aan kon gaan wennen. Bij 3 maanden oud viel hij direct in slaap zodra hij het matras raakt.
De afgelopen 3 dagen heeft hij er wat meer moeite mee, ik denk slaap regressie passend bij zijn leeftijd.
Ik kwam er al op dag 3 achter dat ik een zijslaper had. Op de rug slapen en inbakeren waren echt een no go.
Mijn zoontje draagt sinds hij 9 weken oud is de Swaddle Up slaapzak. Toen aangeschaft tijdens zijn piek weken. En het brengt zo veel rust. Als hij overdag moeite heeft met in slaap komen wil ik hem nog wel eens gebruiken. Het liefst niet want die is nu alleen voor de nacht (nacht ritueel).
De hele rit naar zelfstandig ik slaap vallen was best pittig hoor. En dat betekend zeker niet dat het altijd goed gaat. Maar de aanhouder wint.. uiteindelijk.
4 dagen geleden
Ik maak trouwens overdag tijdens dutjes gebruik van blauwe verlichting in zijn kamer. En ik zet (best hard) regen aan via Spotify.
Soms is het echt zoeken wat helpt. Ik heb hele dure white noise apparaten aangeschaft.. werken niet bij mijn zoontje. Lampje met kleurenfunctie van de action en een afspeellijst van regen.. 😂