7 Reacties

7 uur geleden

Hé lieve mama, je bent niet alleen! Je doet op dit moment alles wat je kunt om je meisje te helpen maar helaas kan je zoontje dat nu nog niet begrijpen. Het is een ontzettende moeilijke situatie die geen einde lijkt te kennen maar er zijn toch nog andere medische interventies die ze kunnen doen? Mijn zoontje heeft sondevoeding gehad omdat hij niet zelfstandig kon drinken (vanwege vroeggeboorte) en dit ging super. Hierdoor kreeg hij genoeg voeding binnen om groter en sterker te groeien (maar het kostte hem toen minder energie door de sonde) en daardoor kon hij beter zelfstandig drinken. Zou dit geen optie kunnen zijn? Bespreek ook zeker je gevoel met de artsen in het zkh en dat je het gevoel hebt dat je er zelf aan onder doorgaat! Heb vertrouwen!

7 uur geleden

Hi Yara, Wat naar om te horen hoe de afgelopen weken voor je zijn geweest. Het moet een enorme tweestrijd zijn voor je met nog je zoontje thuis die zijn moeder ook nodig heeft. Ik ben ook net moeder en werk als preverbaal logopedist in het ziekenhuis. Mocht je even willen sparren dan mag je me een berichtje sturen! Wellicht kan ik met je meedenken en adviezen geven rondom de flesvoeding of wellicht kun je de kinderarts vragen een preverbaal logopedist in te schakelen tijdens de opname zodat die met je mee kan denken? Probeer je niet onzeker te laten maken doordat het de verpleegkundige lukte haar iets meer te laten drinken, omdat ze je dochter is en je je zorgen maakt kan het zijn dat ze dit ook aanvoelt en daarbij geeft een andere omgeving soms ook even een andere prikkel waardoor ze even beter drinken. Veel sterkte daar! Kun je misschien even naar huis om bij te tanken en iemand anders bij je dochtertje te laten zijn in het ziekenhuis?

7 uur geleden

❤️

7 uur geleden

Is er ook gekeken hoe het zit met haar tongriem? Ik geef dan borstvoeding maar mijn dochter kon niks met geen enkele fles.. toen bleek dat haar tongriem veel te kort was, ze wou wel drinken maar het lukte haar niet. beterschap ❤️‍🩹

7 uur geleden

Ohh ik begrijp het heel goed hoe je je voelt, leeg, machteloos, emotioneel echt waar. Mijn vriend en/ of ik zitten vandaag 3 weken met ons 11 weken oude zoontje in het ziekenhuis. Er mag maar 1 iemand blijven slapen meestal is het mijn vriend die blijft slapen en kom ik elke dag de hele dag langs.

4 uur geleden

Hi 💕 Ik lees je verhaal en voor een gedeelte voelt het alsof ik het zelf had kunnen schrijven helaas. Ik begrijp je gevoel zo goed en snap zo goed wat je door maakt momenteel. En dat is zo zwaar.. Ik zelf heb een dochtertje van 12 weken en een dochter van 2,5. Bij ons gingen de eerste weekjes eigenlijk nog best goed tot ik merkte dat onze dochter bleef slikken wat werd gevolgd door gillen (verborgen reflux) herkende het meteen van de oudste. Meteen contact opgenomen met de huisarts en uiteindelijk met een week of 5/6 zaten we bij de kinderarts. Het was helemaal duidelijk verborgen reflux maar ook symptomen van koemelkallergie. Eerst medicatie voor de reflux dit werkte wel alleen de onrust bleef. Toen over op pepti voor de koemelk allergie dit ging even goed maar ook weer onrust veel krampen en huilen en veel overstekken ook begon onze dochter melk te weigeren. Weer contact gehad en we moesten per direct over op neocate voeding (nu een week geleden) maar nog steeds drinkt ze per fles 30/60cc en is het een worsteling om er wat in te krijgen. Ze drinkt per dag ook z’n 400/500 cc en mag 900 per dag hebben. Vandaag weer gebeld en we moeten het nog een week aankijken zolang ze nog plast kan ze nog zonder voeding zeggen ze bij ons. Ik ben ook echt totaal uitgeput en zo zat van deze eindeloze zoektocht. Ik probeer te genieten van haar maar soms kan ik gewoon niet meer blij zijn. Ik heb het gevoel dat ik de oudste ook continu te kort doe en voel me echt een hoopje ellende. Ik wou dit even met je delen in de hoop dat je weet dat je niet alleen bent en ik je helemaal begrijp.. al heb je daar aan de ene kant niks aan natuurlijk want ook ik heb geen oplossing. Hoop dat we beide snel rust krijgen en kunnen gaan genieten van onze kindjes. 💕

één uur geleden

Reactie op Littlelove_

Hi 💕 Ik lees je verhaal en voor een gedeelte voelt het alsof ik het zelf ...
Klinkt inderdaad bijna hetzelfde 🤍. Ook voor jou/ jullie veel kracht toegewenst