Ons zoontje (17-8) heeft al een tijdje zijn onderste 2 tandjes. Vandaag viel het mij op dat het lijkt alsof zijn hoektanden nu eerder doorkomen dan zijn voortanden?!🥲
Iemand ervaring hiermee? Kan het überhaupt en heeft het geen gevolgen voor de rest van zijn gebit?
Mijn zoontje heeft zijn onderste voortanden, 1 hoektand boven en 1 voortand boven. Zijn andere voortand en hoektand komen er nu aan. Denk zelf dat het geen kwaad kan hoor 😊
Onze dochter precies hetzelfde. Eerst de twee onderste toen de hoek tandjes boven die waren als eerste zichtbaar. en nog geen 2 weken later ook de 2 middelste boven 😊
Dus het kan zeker!
Hier had hij ook eerst twee voortanden onder, toen twee hoektanden onder.. en in diezelfde week kwamen de hoektanden boven én de voortanden boven door 😅
Hier al met 4 maanden 2 voortanden onder, toen heel lang niks en met 8 maanden hoektanden onder en sindskort (9,5 maand) zie ik alle 4 boven door komen.
Hier ook! Zoontje ook van 17-08. 2 onderhanden had ie in maart al en zag vandaag voor het eerst zijn linkerhoektand die echt al door is en zijn rechterhoektand komt er ook aan. Denk dat zijn voortanden dan ook niet lang meer gaan duren. Stop de tijd 🥹
Begrijp ik iedereen goed dat jullie de tanden direct naast de 2 voortanden, hoektanden noemen? Dat zijn toch snijtanden?
Hoektanden komen meestal echt als laatst pas door..
Heeyyy mijn zoontje is ook van 17-8 en kreeg eerst 2 ondertanden en heeft nu eerst zijn tand naast de voortand gekregen, daarna zijn voortand en nu de andere voortand.