8 Reacties
vorig jaar
Misschien goed om het even op papier te zetten, zoals je nu voor dit topic hebt gedaan; positieve dingen benoemen, benoemen waarom je het zo moeilijk vind om dit te vertellen tegen haar (waarom je het dus ook op papier doet) en wat je dwars zit. Dan heeft het misschien meer tijd om bij haar te landen, hoeven de emoties niet meteen (of helemaal niet) hard tegen hard op te lopen en heb jij in ieder geval alles kunnen zeggen wat je wilde, zonder daarin onderbroken te worden. Zo heeft je moeder het hele verhaal van jou en begrijpt ze misschien ook beter waar je vandaan komt.
Ik heb er zelf geen ervaring mee en ik ken jullie natuurlijk niet persoonlijk, maar zo zou ik het geloof ik doen als iemand die ook een hekel heeft aan ruzie. Dan komt ze daarna denk ik vanzelf wel naar jou toe!
vorig jaar
Wat een vervelende situatie! Snap dat je hier niet op zit te wachten in deze periode van je leven. Maar denk dat het wel belangrijk is om nu al je grenzen aan te geven. Je voelt duidelijk dat het iets met je doet en je lijf en hoofd geven het al aan. Grenzen aangeven leid helaas tot vervelende discussies of ruzies soms. Helaas als de ander er al helemaal niet voor open staat. Maar jij bent nu ook moeder geworden en zij staat nu even zo gezegd op #2. Je bent er niet om haar de pleasen en ja en amen te zeggen. Je dochter heeft ook nodig van jou dat jij haar grenzen aangeeft. Luister gewoon naar je moederinstinct als je iets niet wilt doen moet je dat echt niet doen! Daarmee ben je ook later een voorbeeld voor je dochter zijn van zo ga je ermee om als iemand grenzenloos is. Denk dat het voor nu heel lastig is maar dat het uiteindelijk ook wel makkelijker word om te doen. En je ma moet het maar accepteren en ook leren van oke jij zit nu ook in een nieuwe levensfase en daarbij horen dit soort dingen.
Heel veel sterkte💖
vorig jaar