19 Reacties

6 maanden geleden

Hi! Van naïf heb je ook body balm; voelt wat minder koud aan en maak je smeerbaar door tussen je handen even warm te maken. Én enorm voedend. Ik doe mijn zoon om de dag in bad en zijn huidje is heerlijk zacht. Ik gebruik ook die badolie. Ik zou gewoon lekker doorgaan😊 je dochtertje vind het zalig hoor ik!

6 maanden geleden

Hello, ik doe mijn zoon elke avond in bad al bijna 6 weken (vandaag is die 11 weken). Geen droge huid te bekennen. Ik zet badolie in het bad en smeer hem daarna in met Zwitsal slaapzacht massage olie.

6 maanden geleden

Wij (proberen) ook al sinds een tijdje elke avond te baden. Wat wij doen is na het badje een mini massage met kokosolie. Dat kan je makkelijk verwarmen tussen je handen. Ook de huidolie van Naif is erg geliefd hier thuis 😁

6 maanden geleden

Hier hetzelfde verhaal als wat jij beschrijft! Mijn zoontje lijkt er echt lekker van in slaap te vallen dus ik doe het ook elke avond. Ik heb inderdaad met mezelf afgesproken dat zodra zijn huidje droog wordt of hij ergens last van lijkt te hebben, ik weer mee stop. Maar voor nu nog nergens last van, alleen maar genieten 🥰

6 maanden geleden

En een kleine tip; bij droge huid geen lotion gebruiken. Doordat daar meer water aan toegevoegd is, droogt de huid meer uit. Eerder een crème of zalf, je zult zien dat die dikker zijn ook gelijk door minder toegevoegd water. Of zoals hieronder lekker met olie aan de slag :)

6 maanden geleden

Ik doe in een washandje havermout en ik gooi honing in het bad, ik gebruik nauwelijks zeep want al die chemicaliën zorgen er juist voor dat het huidje uitdroogd, er gebruik ook nauwelijks olie, nooit last van huidproblemen, zelfs geen luieruitslag en rode billen. Werkt als een tiet en kost niks, havermout en honing zorgen voor een hele rijk gevoede huid, precies wat het babyhuidje nodig heeft 😍

6 maanden geleden

Reactie op Mvdd94

Ik doe in een washandje havermout en ik gooi honing in het bad, ik gebruik ...
Echte honing? Of honing uit de supermarkt?

6 maanden geleden

ik doe mijn zoontje iedere avond in bad, zonder zeep. olie van naif of BV. 1x per week was ik ff z'n haartjes met mini beetje shampoo. erna doe ik bio oil op z'n huidje.voelt ook niet koud aan. hij vind het heerlijk. ook gedaan bij mn oudste en die heeft een mooie huid 👍👍nooit eczeem gehad oid.

6 maanden geleden

Mijn zoon gaat om de dag in bad of onder de douche. Ik vind de naïf badolie dus helemaal niks, ruikt veel te sterk. Ik gebruik de weleda baby welterustenbad en ben hier tot nu toe erg tevreden over. Hoor ook positieve verhalen over de weleda baby crèmebad. Nadien smeer ik hem lekker in met body oil poppy love van loveli, heerlijk zachte geur en zijn huid doet het er goed op. Even tussen je handen warm wrijven of de verpakking in een beetje warm water zetten. 's Ochtends gebruik ik het ook voor zijn haar dat dan alle kanten op staat. 😂

6 maanden geleden

Reactie op Sasdea

Echte honing? Of honing uit de supermarkt?
echte honing, dus van eko plaza of holland en barret of erica

6 maanden geleden

Echte honing kan je ook in de supermarkt kopen maar de meeste zijn indd gewoon suikerstroop achtige substanties

6 maanden geleden

Bij ons gaat ze om de dag onder de douche aangezien ze dat het fijnst vind. Doen alleen niet elke keer dan wassen met douchegel/shampoo. Geen last van een droge huid 😊👍🏼

6 maanden geleden

Ik doe mijn baby niet dagelijks in bad, maar ze heeft wel snel een droge huid. Alles met parfum en alcohol droogt uit dus liefst neutrale producten en als je wat in het badje wilt doen olie of lotion (Groninger badlotion wordt door dermatologen ook vaak geadviseerd). Qua huidverzorging kun je neutrale creme gebruiken of zalf (zalf is vetter dan creme) van merk Neutral of bij drogist of apotheek die witte tubes bijv. Cetomacrogolcreme of vaseline paraffine

6 maanden geleden

Reactie op Mvdd94

Echte honing kan je ook in de supermarkt kopen maar de meeste zijn indd gew ...
Pas wel op dat je kindje geen honing binnen krijgt per ongeluk met het badwater, kinderen onder de 1 jaar mogen dat niet ivm risico op botulisme. On topic: ik smeer onze baby na bad in met vette creme zonder parfum (cetomacrogol). Ik denk dat je prima dagelijks badje kan proberen en als het toch teveel uitdroogt pas je het weer aan.

6 maanden geleden

Een lotion bevat meer water dan vettigheid. Dit helpt dus weinig tegen een droog huidje. Ik gebruik de olie van weleda en maak deze warm tussen mijn handen. Hier ook elke avond badje 😊

6 maanden geleden

Onze zoon heeft een droge huid van zichzelf en gebruiken op aanraden van de kinderarts vaseline cetomacrogolcrème.

6 maanden geleden

Wij zijn net met z’n drietjes in het grote bad gegaan, zo gezellig 🥰 kleine is als een blok in slaap gevallen nu 🥹

6 maanden geleden

Aah bedankt voor alle tips! Ga het gewoon doen en haar daarna insmeren met olie of balsem die ik eerst warm wrijf in m’n handen. Vanavond mee begonnen en ze vond het heerlijk 🥰

2 maanden geleden

Reactie op Mvdd94

Ik doe in een washandje havermout en ik gooi honing in het bad, ik gebruik ...
Interessant! Nooit over gedacht! Waarvoor heb je de havermout als ik vragen mag? Ik gebruik nu niets of hooguit een zuivere olie een beetje bij wat rood (waar dan ook op de huid). En dat doe ik bij de peuter en de baby maar ik vind jouw tip een goed idee vandaar m’n vraag 😊. Honing lijkt me heel verstandig. Ik ga dat in ieder geval al proberen 😊!