8 Reacties

vorige maand
Eerste keer mirena perfect 👌 geen klachten, al heel snel geen bloedverlies meer, ook snel geen menstruatie meer en voelde me goed in balans. Tweede mirena (na eerste zwangerschap) viel enorm tegen. Tot ruim 6 maanden na het plaatsen bloedverlies gehad, voelde me niet fijn...niet in balans, veel buikpijn van gehad, seksdrive totaal weg. Duurde uiteindelijk 9 maanden voordat ik me weer mezelf voelde en geen klachten meer had. Derde keer (na tweede zwangerschap) bewust langer gewacht met plaatsen. Altijd het gevoel gehad dat ik de eerste keer te snel na de bevalling een mirena heb laten plaatsen (wel de aanbevolen 12 weken gewacht). Nu 4 maanden gewacht. Ik voelde me weer goed en in balans en heb toen pas de mirena laten plaatsen. Ongeveer 6 weken sporadisch bloedverlies gehad, dus daar was ik erg tevreden mee. Totaal geen pijn gehad. Ook geen last gehad van de hormonen, was in balans. Wordt wel nog steeds ingesteld, maar wel al heel kort, dus hoop nog dat dit straks ook wegblijft. Wisselende ervaringen dus. Blijft wel absoluut mijn voorkeur hebben als anticonceptie. Succes

vorige maand
Ik hoor enorm veel goede en fijne verhalen, laat ik daar vooral mee starten maar ik vond het helemaal niet fijn. Ik kreeg al heel snel heel veel pijn. Bleek de spiraal gekanteld te zitten in de baarmoeder. Man man man ik kon bijna niet meer normaal zitten van de pijn. Heel gedoe geweest om te verwijderen ook. Gynaecoloog zei na een uur nog 1 poging en anders gaan we je opereren.
Voor de volledige informatie. Buiten de helse pijn, was de spiraal dus ook niet veilig doordat het niet goed meer zat. Gelukkig niet zwanger geworden (godzijdank 🙏🏽) maar ik plaats het helaas dus niet meer.
Succes met je keuze want oprecht, ik hoor vooral veel goede ervaringen 🍀

vorige maand
Voor het eerst een spiraal na geboorte van mijn zoontje en de mirena laten plaatsen. Had voor mijn zwangerschap jaren de pil.
Heb ongeveer tot 2maanden na plaatsing licht bloedverlies gehad, nu af en toe spotting. Vanwege borstvoeding was ik voor plaatsing nog niet ongesteld geworden en nu nog steeds niet. Spiraal heeft het overgenomen blijkbaar.
Ik ervaar verder geen pijn. Voel 'm tijdens seks weleens zitten.
Naar mijn idee verder geen bijwerkingen. Geef nog volledig borstvoeding, dus klachten die ik mogelijk ervaar, komen denk ik daarvandaan.
Ik zou 'm dus aanraden :)

vorige maand
Ik heb hem nu 5 maanden en ik weet nog nog niet wat ik ervan vindt omdat ik een week na het plaatsen mijn stemming ineens voelde omslaan. Daarvoor voelde ik me super goed en na het plaatsen dus heel erg depri. Ik geef nog borstvoeding dus qua onregelmatig bloedverlies heb ik geen last want ik heb nooit een menstruatie zolang ik borstvoeding geef. Verder voel ik me nog zwaar vermoeid heb regelmatig dagenlang achter elkaar hoofdpijn wat ik normaal nooit heb. Mijn stemming is nu wel weer iets beter maar voel me nog zeker niet de oude. Ik weet niet of dit nog komt door het ontzwangeren en hormonen van borstvoeding en slapeloosheid maar heb mij voorgenomen dat als ik 1 jaar verder ben en er nog geen verbetering is dan gaat die eruit.

vorige maand
Reactie op RmaVries
Eerste keer mirena perfect 👌 geen klachten, al heel snel geen bloedverlies ...
Dit herken ik. Dit is mijn derde Mirena (zou trouwens wel absoluut aanraden om hem bij gyn of vk te laten zetten er ervoor paracetamol te nemen!). Eerste 2 keer echt geen enkel probleem. Bij de 3e, na zwangerschap, ook denk ik te vroeg laten zetten. Langdurig 'gebloed', eerder bruine afscheiding dan daadwerkelijk bloed, en geen libido. Maarrr, geef ook nog borstvoeding, dus kan ook zeker daarmee te maken hebben 😅. Verder vind ik het heerlijk niet die maandelijkse hormonen,het bloedverlies te hebben en nergens over na hoeven te denken.

vorige maand
Helaas hier geen goede ervaringen. Ik werd er heel vlak van in emotie. En was erg snel boos. Ik kon weinig hebben van de kids of mijn man. Ook was mijn libido volledig weg. Daarnaast wou ik überhaupt niet aangeraakt worden. Ik heb hem naar 4 maand er weer uitgehaald en merkte naar een paar dagen direct verschil. Ik ben nog opzoek naar een goed alternatief. Hiervoor altijd de pil gehad en daar had ik toen geen last van.