45 Reacties
2 maanden geleden
Hier helpt de draagzak enorm. Daar slaapt hij overdag goed in en je hebt enigzins je handen vrij.
Wij hebben op aandringen vd huisarts een verwijzing voor de kinderarts gekregen. We zijn nu gestart met pepti voeding. Maar zij gaf ook aan dat er babyconsulenten zijn in het ziekenhuis. Zij geven tips en handvaten mbt voeden, slapen maar ook hoe om te gaan met een huilbaby. We starten volgende week een traject met hun. Wellicht kun je dat eens navragen.
O en op advies van de huisarts toch af en toe hulp inschakelen zodat jij even weg bent van het 'gehuil' de hele dag. Mijn partner zei dat ook al meerdere malen maar als je het van een huisarts hoort neem je dat toch iets beter aan. En het doet je soms echt even goed... om daarna weer door te kunnen.
We kennen het. Mijn partner en ik blijven maar tegen elkaar zeggen dat het beter wordt.
Sterkte!
2 maanden geleden
Ik heb echt uren, dagen, maanden doorgebracht op de skippy bal. Dit was echt mijn beste vriend bij mijn oudste dochter. De enige manier dat ik haar enigszins rustig kreeg was door die beweging. Nu had zij geen reflux maar kma. Ik weet niet of die beweging fijn is voor jouw kindje, maar zeker het proberen waard! Het scheelde zo veel als ze dan eindelijk even stil was. Zo had ik ook iets meer contole op wanneer ze ging slapen, omdat ze al snel in slaap viel van die beweging. Ik gebruik het nu ook bij mijn tweede dochter, die heeft kma en verborgen reflux. Heeel veel succes mama!! Je kan het! En ook aan deze fase komt een einde. Het is mega zwaar, maar jij kan dit! 💪
2 maanden geleden
Wij hebben precies hetzelfde. Ook wij zijn begonnen met structuur aanbrengen voor ons zoontje alleen ook hij wordt helemaal hysterisch als het tijd is om te gaan slapen en lukt heel slecht om hem dan te troosten.
We zijn nu doorgestuurd naar de kinderarts en kunnen hier donderdag terecht. Er is vermoeden van verborgen reflux en hij heeft hiervoor medicatie. Ook lopen we bij de osteopaat.
2 maanden geleden
Reactie op Wendy010
Volgens de norm of er is iets anders aan de hand zoals KMA?
Ja ik heb even niet het hele verhaal getypt - hallo vermoeidheid 😅 - maar ik zit na ons bezoek aan de kinderarts en pedagogisch medewerker nu op Eén koemelkeiwitvrij dieet (geef bv) om te kijken of dit iets doet. De kans is echter wel heel klein aangezien ik er zelf ook een gevoeligheid voor heb eet ik sws amper producten die koemelk bevatten. Maar ik ben nu in een staat dat ik ALLES probeer om deze periode door te kunnen komen
2 maanden geleden
Misschien in een andere hoek.. heb je al eens een bezoekje aan de manueel therapeut gebracht? Wordt vergoed valt onder fysiotherapie. Onze eerste zoon was ook een echte huilbaby, oa door KISS syndroom (beknelde nekwervel door bevalling) waar dus de manueel therapeut enorm in kon ondersteunen en helpen. Daarna konden we alles verder afpellen, bleek ook sprake van een KMA en reflux, andere voeding en aan de medicatie en we hadden opeens geen huilbaby meer. Die zoektocht heeft overigens wel een dikke 7 maanden geduurd 😅 Hoop dat jullie snel wat rust en verbetering vinden, ik weet hoe zwaar het is. Zet hem op lieve papa en mama 🍀
2 maanden geleden
O echt, huur een moonboon.
Je weet niet wat je overkomt. Echt!! Een life saver. Vooral ook bij reflux.
Ik zit in dezelfde situatie als jou. Droeg m’n kindje van 13 tot 1900 in de draagzak. Verder alleen maar krijsen als hij wakker is. This echt verschrikkelijk.
Bericht me gerust even, want heb nog wel meer tips. Sinds 2 dagen gaat het hier beter. This zo heftig.😘
2 maanden geleden
Ik heb dus ook een huilbaby (nr2) en ik houd hem dus ook hele dagen omhoog. Soms is hij zo van slag dat we hem niet kunnen troosten en komt hij er heel moeilijk uit. Dan leg ik hem even neer en laat ik hem even 4 minuten met rust(heel lastig maar ik ga dan even de was doen ofzo). Hij spartelt dan echt hysterisch. Gek genoeg valt hij dan soms gillend in slaap 🤔 niet wat je wilt maar soms werkt het hier.
Overigens loop ik ook bij osteopaat, hebben we laxeermiddel, speciale voeding en de hele rambam maar volgens mij is dit een kwestie van "uitzitten" weer. Hij is ook al opgneomen omdat hij niet stopte met huilen na 6 uur 🫣 Met mn vorige kind duurde het 4 maanden voordat hij over de reflux heen was..
Met 6 weken hebben babys wel de ergste last qua krampjes btw. Hopelijk is dat het! Vraag om hulp als je het niet meer trekt of leg je baby in zijn bedje en loop weg als het je even teveel wordt. Het gaat over! Je mag altijd een bericht sturen. Ik ben 24/7 wakker komende tijd 😶🌫️
Ps Inbakeren helpt bij ons onwijs onwijsss goed. Ook bij nr 1. We gebruiken de inbakerdoeken van het ziekenhuis. Pacco piccolo nu. Ziet er echt zielig uit maar geef het 2 dagen de kans. Werkt ook rustgevend bij reflux en prikkelverwerking.
2 maanden geleden
Reactie op Floor1234
Mag ik ook tips :") moonboon durf ik niet aan straks door opvang...en dat i ...
O toch raad ik het echt aan. Mijn zoontje slaapt er overdag in en de nacht in z’n bedje.
De draagzak oneindig dragen brak mij echt op. En even m’n kindje niet zien huilen helemaal een verademing. Hij was zelfs stil als hij wakker was.
Ja tuurlijk, stuur even berichtje.
Want ons kindje krijsde hier standaard letterlijk 8/9 uur op een dag. Ging me echt door merg en been. Wat een impact zeg!
2 maanden geleden
Reactie op Floor1234
Mag ik ook tips :") moonboon durf ik niet aan straks door opvang...en dat i ...
Vergeet daarnaast ook niet dat oververmoeidheid voor een kindje helemaal slecht is voor z’n ontwikkeling.
Mijn zoontje gaat straks ook naar kdv. Dus ook hier is het prioriteit dat hij in een bedje kan liggen.
Maar eerst moet de situatie onder controle zijn.
2 maanden geleden
Reactie op MamaLaris
O toch raad ik het echt aan. Mijn zoontje slaapt er overdag in en de nacht ...
Ja hier ook. We zijn ook 8 dagen in ziekenhuis geweest. Zij wisten het ook niet. Hij stopt gewoon niet met huilen en we zien hem alleen maar huilend als hij wakker is. Je aankijken gebeurd hier ook niet.
Morgen krijg ik nutramigen binnen. Toch uitsluiten of het geen kma is. Gillen na elke fles maar heel anders dan bij nr 1.
2 maanden geleden
Wat hielp was koemelkvrije voeding, neocate. Binnen 1 dag een ander kind. Zelf betaald want CB wilde niet mee werken :). Inbakeren hielp ook icm white noise en speen en donkere kamer en niet te veel doen op een dag...prikkelbeperking... en ja zelf ook even me time want ze voelen ook aan dat jij gespannen bent
2 maanden geleden
Reactie op MamaLaris
O echt, huur een moonboon.
Je weet niet wat je overkomt. Echt!! Een life s ...
Moonboon is een lifesaver!!
Daarnaast: osteopaat was ook echt n goede zet. Door het vele huilen/krampen gaan die lijfjes erg vast zitten wat ontspannen weer moeilijk maakt.
Hier ook pepti op de proef een week.
Daarnaast veel dragen in de draagzak (precies ook een argument waarom wel de moonboon, er zijn veel kindjes die heel veel gedragen zijn en prima slapen op de opvang, dus dat kan ook met de moonboon lijkt me. Je kan ook tijdig afbouwen. )
Noisecancelling koptelefoon om zelf niet knettergek te worden helpt ook.
2 maanden geleden
Oh mensen wat vind ik het hartverscheurend om te lezen dat zoveel ouders dit doorstaan.. heel fijn alle tips, veel hebben we al geprobeerd/zijn we aan het testen. Momenteel nog steeds rechtop met haar, sinds vanmiddag 12:00 geen oog meer dicht gedaan buiten de hazenslaapjes van 10 minuutjes. Het gehuil moet toch een keer stoppen en ze is bekaf 🥺
2 maanden geleden
Reactie op Floor1234
Hier ook. Met mijn "babywrap" ( in paccodoek :")) slaapt eindelijk maar ga ...
Paccodoek is besteld! Hopelijk doet dat ook weer iets. En ja herkenbaar, soms zit / lig je zelf in zo’n onprettige houding maar dan denk ik: niet bewegen, ze is eindelijk stil.
Suc6 mama 🩷
2 maanden geleden
Reactie op gwenny1996
Paccodoek is besteld! Hopelijk doet dat ook weer iets. En ja herkenbaar, so ...
Niet schrikken hoe strak je babytje zit :")! Het is echt even wennen hoe aan te doen! Je kan je baby soms wat te laag leggen maar na een tijdje doe je het heel snel (in begin werd ik er moe van om elke keer aan te doen maar huilen duurt langer ;p) en in nacht laten we hem soms aan tijdens voedingen. Dat mocht in ziekenhuis ook. Met een beetje mazzel kan je dan heeel soms je kindje na de fles en boeren weer in bed leggen zonder dat hij echt wakker wordt.