45 Reacties

2 maanden geleden

Oudste was ook zo.. nooit echt een reden voor gevonden. Tot 1 jaar was het egt heel zwaar. Wij hebben zelfs in het ziekenhuis een slaapmiddel voor ons zoontje aan de arts gevraagd. Maar dat mag/kan natuurlijk niet, maar zo hopeloos waren wij. Alles geprobeerd voor zowel het huilen als het niet slapen. Op 24u sliep hij zelfs soms maar 4 uur. Ik heb wel eens tegen mijn man gezegd miss is die wel heel erg ziek omdat die zo extreem huilt. Artsen osteopaat consultatiebureau en later orthopedagogen alles hebben we gehad. Gelukkig lag er geen ziekte ten grondslag behalve reflux en wat nekklachten. Want ook op de opvang was “een huilbaby die niet slaapt” een probleem. 1e opvang had het contract beëindigd omdat het personeel er niet mee overweg kon. 2de opvang ook steeds met de orthopedagogen gesprekken, en van alles geprobeerd. Om het een beetje in te korten :) het werd met de tijd beetje bij beetje “beter”. Wij kunnen heel goed met hem overweg. Nu die 4 jaar is, is het zeker nog geen makkelijk kind, snel drama, ADHD heel erg druk in hoofd en fysiek. Word nog steeds wakker ‘s nachts. Wel super sociaal, veel vrienden altijd klaar voor een uitje of feestje de hele dag avontuur. Nouja wat ik wil zeggen! Geef niet op, jij kent je kindje het beste en jullie zullen er steeds handiger in worden. Zit het je niet lekker, volg gelijk je gevoel. Er zijn veel mogelijkheden tot hulp, en schakel ook vrienden of familie in. Een uurtje slaap voor jou is heel veel en voor hun misschien een kleine moeite om het even over te nemen. Zet hem op mama :)

2 maanden geleden

I feel you! Wij hebben hulp gehad van een verpleegkundige. Wij hadden toen net medicatie tegen de reflux. Zij adviseerde ons: voorlopig zo veel mogelijk hooghouden en doorbijten, totdat de medicatie werkt en hij geen pijn meer heeft. Daarna voeden na het wakker worden, rechtop houden en proberen wakker te houden door te kletsen/spelen, daarna inbakeren en wegleggen (eventueel met het hoofd wat hoger ivm reflux) en de speen geven en eventueel sussen zonder hem op te pakken. Mogelijk komt hij dan na 45 min weer, maar dan kun je weer proberen te sussen zonder hem op te pakken. Het werkte niet direct, maar het gaat steeds beter. Snachts komt hij ook nog steeds om de 3 tot 5 uur voor een voeding, maar het gaat allemaal steeds beter

2 maanden geleden

Wij hadden dit ook bij de eerste. Het normaliseren van slapen heeft mij er echt mentaal doorheen gesleept. Liefde van een moeder kun je volgen op bijvoorbeeld insta of haar podcasts op Spotify luisteren. Dat kindjes niet op zichzelf slapen is heel erg pittig maar niet abnormaal. Nu onze tweede er is hebben we er alles omheen zo geregeld dat altijd iemand de baby kan vasthouden, ze slaapt nu dus heel veel, maar alleen op schoot (ook snachts). Ik weet hoe lastig het is als iedereen zijn eigen (professionele) mening heeft een niks werkt. Volg je moeder gevoel en ben niet te streng voor jezelf. Voor je het weet ben je er doorheen, succes!

2 maanden geleden

Reactie op mamaVlist

Wij hadden dit ook bij de eerste. Het normaliseren van slapen heeft mij er ...
Dankjewel voor je woorden 🙏🏻 het enige nadeel is dat ze zelfs op ons amper slaapt de afgelopen dagen en eerlijk gezegd, mijn moedergevoel weet het allemaal niet meer op dit moment..

2 maanden geleden

Hoi mama, Wat zwaar voor je! Ik weet uit ervaring hoe pittig dit is, maar dit gaat voorbij! Mijn eerste zoon was een huilbaby en dit is wat bij ons hielp: - draagzak of wandelen om je kindje toch te laten slapen, slaap doet slapen! - osteopaat kan helpen bij reflux - inbakeren met paco inbakerdoek - white noise En daarnaast vraag/accepteer hulp van anderen! Het is ontzettend vermoeiend en zwaar. Wat tijd voor jezelf kan helpen om er later weer zelf wat beter mee om te kunnen gaan. Succes!

2 maanden geleden

De Podcast 'ontroostbaar' is echt een aanrader. Heel veel sterkte want het is zo zwaar❤️ https://open.spotify.com/show/4pdfETfgKxD0YGFByP58Sy?si=1qSnRMa9RX-vodgOjJ_ehg

2 maanden geleden

Ik heb echt niet meer duidelijk wat ik waar al heb genoemd, heb al op meer topics over huilbaby enzo gereageerd, maar als het huilen zo erg is vanwege reflux zou ik toch echt nexium vragen. Als met de hele dag rechtop en met alles wat je in je hebt aan rust, regelmaat en ritme het alsnog zo’n enorme struggle is, is er iets anders nodig. Het ligt echt niet aan jou.

2 maanden geleden

Wat voor mij ook echt een eye opener was, is dat als hij wakker was hij ging huilen en ik hem onbewust constant in slaap probeerde te wiegen. Hierdoor was hij of aan het slapen of wakker en aan het huilen. Door hem op goede momenten wakker proberen te houden, kon ik ook van hem genieten als hij even niet huilde. Ik heb het idee dat dit ook voor hem rustgevend was.

2 maanden geleden

Reactie op Janne1312

Ik heb echt niet meer duidelijk wat ik waar al heb genoemd, heb al op meer ...
Zeker als jouw gevoel zegt dat het ergens niet klopt. Je hebt reflux en echt reflux ziekte, en dat kan super nasty zijn dus dan kun je je stinkende best doen maar is medicatie soms onvermijdelijk.

2 maanden geleden

Hier ook een ‘huilbaby’ door reflux. Wij zijn vandaag naar de kinderarts geweest en hebben medicatie gekregen. Ik zal als ik jou was ook een doorverwijzing vragen. Het is zo ongelofelijk zwaar en je bent zo machteloos. Vraag ook om hulp van familie of vrienden. Je bent sterk mama! ❤️

2 maanden geleden

Reactie op MVJ2024

Hier ook een ‘huilbaby’ door reflux. Wij zijn vandaag naar de kinderarts ge ...
Zie je al verbetering met medicijnen nu?

2 maanden geleden

Reactie op Floor1234

Zie je al verbetering met medicijnen nu?
Wel een licht verschil, maar nog niet wat ik had gehoopt. Ik ben bang dat ze misschien ook wel koemelk allergie heeft

2 maanden geleden

Reactie op MVJ2024

Wel een licht verschil, maar nog niet wat ik had gehoopt. Ik ben bang dat z ...
Als je dat vermoed gewoon andere voeding proberen. Hier werkte nexium pas na een week echt optimaal. Voeding voor kma binnen een paar flessen al verschil en hoe ouder de baby hoe groter het verschil vonden wij (de jongste had ook nog ‘gewone kramp’ daarna maar dat was echt van een ander kaliber).

2 maanden geleden

Ik zou never nooit twee wijzigingen zo snel na elkaardoen want je weet dan niet welk heeft geholpen. Rade ze ook in zh af. Heb je de podcast over huilbabys geluisterd? Ik heb nexium liggen maartwijfel om het te geven al huilt onze baby veel .

2 maanden geleden

Ik wil eerst de omeprazol een kans geven, als dit na een week nog niet het gewenste resultaat heeft dan ga ik een pot pepti aanschaffen 😊

2 maanden geleden

Reactie op Floor1234

Ik zou never nooit twee wijzigingen zo snel na elkaardoen want je weet dan ...
Zeker even elke wijziging de kans geven, maar als je vermoed dat er kma speelt kun je het wel relatief makkelijk uitsluiten. Vandaar mijn bericht, heb zelf meegemaakt dat artsen deden alsof pepti proberen een doodzonde was aangezien het een voedingswissel is en naar m’n gevoel luisteren had ons maanden aan ellende kunnen besparen bij de oudste. Je hoeft geen maand te wachten!

2 maanden geleden

Reactie op MVJ2024

Ik wil eerst de omeprazol een kans geven, als dit na een week nog niet het ...
Bij ons duurde het 2 weken voor we echt resultaat zagen

2 maanden geleden

Reactie op MVJ2024

Ik wil eerst de omeprazol een kans geven, als dit na een week nog niet het ...
Hoe gaat het inmiddels bij jou? Wij hebben echt een hele zware dag en ga waarschijnlijk morgen aan nexium beginnen. Wil geen tweede opname in het zh 😪😪😪

2 maanden geleden

Reactie op gwenny1996

Dankjewel voor je woorden 🙏🏻 het enige nadeel is dat ze zelfs op ons ampe ...
En hoe gaat het bij jou?

2 maanden geleden

Zijn er dames die het fijn vinden om een groepsapp te hebben? Om elkaar te steunen en tips uit te wisselen? Merk zelf dat ik het mis om met iemand erover te hebben die niet weet hoe het is om een huilbaby te hebben ☺️