32 Reacties
2 maanden geleden
Het kan eventueel slaapregressie zijn. Dat hebben baby’s soms als ze een nieuwe vaardigheid leren en ze moeten alles verwerken. Wat voor voeding geef je? BV wordt sws aangeraden op verzoek, dus als je denkt dat je kindje honger heeft kan je het altijd aanleggen. Bij fles voeding weet ik niet wat de adviezen zijn.
2 maanden geleden
Reactie op Kirsten1212
Het kan eventueel slaapregressie zijn. Dat hebben baby’s soms als ze een ni ...
Ik dacht dat dit pas vanaf 4 maanden was, maar dit kan dus ook al eerder?
Ik geef KV! Hij is ‘s nachts vaak meer aan het miepen dan echt huilen, daarom soms wat lastig om te bedenken waar ik goed aan doe qua voeden. Nu inmiddels al vanaf 2 uur wakker, omdat ik hem eerst weer in slaap probeerde te krijgen, maar uiteindelijk toch maar de fles gegeven.
Ik merk inderdaad wel dat hij heel veel bezig is met z’n handjes overdag, zowel naar kijken als op sabbelen (lees: hij eet ze nog net niet op😂), veel om zich heenkijken, overdag ook minder (lang) slapen en wat huileriger dan normaal.
2 maanden geleden
Hier een baby van 12 weken. Sindskort wordt ze ook niet meer wakker voor per se de fles. Moest hier ook in zoeken wat het dan wel was. Meestal check ik eerst de nek want het wordt natuurlijk steeds kouder in de nacht, speentje en troosten. Mocht dit niet helpen leg ik dr naast me in bed, want ze huilt/jengelt ook wel eens als ze gewoon geborgenheid zoekt. 9/10 is ze dan wel gewoon weer rustig maar mocht dit het allemaal niet zijn dan pak ik wel een flesje maar eigenlijk komt dit bijna niet meer voor en slaapt ze gewoon weer door
2 maanden geleden
Reactie op FP1995
...
Is hier precies hetzelfde! Sinds vrijdag is in een keer zijn hele normale ritme weg, hier juist veel slapen overdag, minder lang aan de borst willen en in de nacht kortere stukjes en vaker willen drinken. En wel erg vroeg wakker... Waar ik eerder één borst gaf en hij sliep, of was nog wat wakker en ging zelf weer slapen, is dat nu absoluut niet zo. En die handjes, heel herkenbaar 😅
2 maanden geleden
Reactie op FP1995
...
Ik herken dit ook allemaal. De handjes, overdag niet veek slapen, niet in de nacht huilen maar eerder wat miepig en onrust in het lijfje. Weet dus ook niet goed of ik haar dan juist wel of niet moet aanleggen. Ik doe het dan wel, want ik denk dan ‘ ik ben nu toch wakker M 😅Misschien hoort dit allemaal bij de sprong
één maand geleden
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Word beetje moedeloos ervan. Ze komt bijv als ze om 22:30 de borst heeft gehad weer om 1 uur. En erna slaapt ze redelijk, maar dan weer om 3-4 en erna slaapt ze totaal niet van de krampjes. Ik ben die krampjes zoooo zat! Zielig voor haar, maar ook voor ons.
Ik geef BV en probeer nu om de 4 uur te doen en merk dat de krampen minder zijn, maar ‘s nachts is het gewoon uren vasthouden en dan slaapt ze maar heel licht
één maand geleden
Mijn hemel dacht dat ik de enige was. Met zijn vaardigheden gaat ie met sprongen vooruit. Gefascineerd door zijn handjes, probeert ergens bewust naar te slaan/grijpen en bewegingen worden vloeiender. Lijkt dus echt een sprongetje.
Slapen ho maar. Eerst sliep hij de volledige nacht door of hoogstens één keer wakker om 4 uur. Nu elke 2/2,5 uur pang wakker. Overdag ook veel lastiger. Morgen maar weer een nachtje kolven dan kan ik even bijslapen. Gelukkig is mijn lieve vriend nog hetzelfde
één maand geleden
Mijn dochter het hetzelfde zeer vermoeiend ze is nu precies 11 weken oud. Probeer constant haar olifant knuffel te pakken en duwen. Ze is Erg onrustig overdag en snachts. Normaal sliep ze tot half 6 6 uur. Nu werd ze gisteravond laat hysterisch huilend wakker en om half 4 snachts weer.
één maand geleden
Dit is inderdaad hetzelfde maar dit begon al met 8 weken. Overdag alleen maar 45 minuten slaapjes of korter en vanaf de nacht 1:00 super onrustig en elk halfuur kwartier wakker
één maand geleden
Reactie op moeders24
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Word beetje moedeloos ervan. Ze ...
Precies hetzelfde hier..vanaf rond 4/5 uur worden de krampjes zo heftig dat ze bij mij moet liggen
Voed ook om 22 en 01 uur dus ik krijg nu echt heel weinig slaap..
Ze is nu al 10,5 weken dus ik snap niet dat de krampen niet beter worden..7,5 gecorrigeerd, maar ik begeep dat je eigenlijk vanaf de geboortedatum moet rekenen
Lijkt nu echt de piek te zijn ;(
één maand geleden
Reactie op sunflowerlily
Precies hetzelfde hier..vanaf rond 4/5 uur worden de krampjes zo heftig dat ...
Ja ik las ook de piek tussen 6-8 weken en had gevoel dat erna iets beter ging en toen ging het opeens veel slechter. Had ze overdag last ervan én ‘s nachts.
Nu is het vooral avond/nacht weer en lijkt het beter te gaan…ofja misschien lijkt het zo omdat ik gewoon alles vergeet.
één maand geleden
Reactie op in
Onze zoon 11 weken oud is niet aan het huilen hij wil ook geen voeding maar ...
Heeft die t niet koud?
één maand geleden
Reactie op moeders24
Ja ik las ook de piek tussen 6-8 weken en had gevoel dat erna iets beter gi ...
De oei ik groei app zei weer een sprongetje. Weet niet hoe betrouwbaar dat is, maar lijkt tot nu toe te kloppen