32 Reacties
één maand geleden
Reactie op moeders24
Ja laatst koest ze volgens die app in het zonnetje zijn, maar ze was echt g ...
Ah ok ik zit midden in de ellende. Hopen op een rustigere nacht
één maand geleden
Ik ben er nu achter dat ze van 7 tot half 2 diep slaapt, en daarna niet meer en steeds na 45 minuten wakker word…. Ik doe er overdag alles aan om die slaapjes te verlengen en ze kan ook zelfstandig in slaap vallen. Ik hoop dat dit heel snel over gaat zo zijn we al 3 weken onderweg😪
één maand geleden
Reactie op Math 2000
Ik vraag me ook af of die app wel klopt. Ik heb het idee dat ze een beetje ...
Bij de eerste vond ik de app meestal kloppen. Bij haar nu denk ik soms: ZE IS GEEN ZONNETJE 😣
Het leek alsof die lastige fase en die zonnige fase gewoon 1 deel zijn.
Vandaag heeft ze wel om 22:30 aan de borst gegeten en nu om 04:30 slaapt ze nog, maar werd ik wakkeer door mn borsten.
Ik laat haar liggen, want ben blij eindelijk eens 4 volle uren achter elkaar te hebben geslapen 🤞🤞🤞 dus misschien is dat het zonnetje 🥹🥹
één maand geleden
Reactie op Math 2000
Ik vraag me ook af of die app wel klopt. Ik heb het idee dat ze een beetje ...
Ja heb dit met het cb overlegd. Het principe is dat ontwikkeling niet gelijkmatig gaat, maar met horten en stoten. Ze pakken het gemiddelde en dat lijkt redelijk te kloppen voor veel babies maar zegt niet alles. Mijn baby is vanaf de geboorte al best sterk en heeft nu besloten tijdens tummy time zich vooruit te duwen met de beentjes. Nog geen kruipen maar scheelt niet veel.
Volgens het cb kan het zijn dat als hij zich hierin ontwikkelt iets anders weer trager gaat. Dus het principe zou kloppen (van de humeurige dagen etc.) maar er zit veel variatie in. Hoop dat ik haar verhaal een beetje logisch heb uitgelegd, want dat was het gisteren wel.
één maand geleden
Reactie op moeders24
Ja ik las ook de piek tussen 6-8 weken en had gevoel dat erna iets beter gi ...
Bij een gemiddeld kindje zit de piek bij 6-8 weken, maar het cjg waarschuwde me al dat dit ook prima 6/8-10 weken kon zijn en dat het daarna ook langzaam afbouwt en dat de meeste kindjes er toch echt pas met 4 maanden zo goed als helemaal vanaf zijn. Die waarschuwing is toch handig geweest voor mijn verwachtingen want hier is meneer alweer bijna 12 weken en heeft nog met regelmaat heftige krampjes (en slaapt dan ook in de nacht slecht) wel merk ik echt dat we over de piek heen zijn. Vooral de avond tussen 18:00 en 22:00 is heel veel rustiger geworden. Qua nachtrust levert het weinig op, maar mijn mentale rust gaat er al wel op vooruit.