26 Reacties
17 dagen geleden
Wij gaan 's avonds niet op pad met onze baby (dan bijna 5 maand oud). Ze slaapt thuis het beste en raakt snel overprikkeld (en ik ook 🙈), dus wij zijn er volgend jaar gewoon weer bij. Ze heeft er dit jaar niks aan en wij dus ook niet. Stiekem vind ik het niet erg om even geen verplichtingen buiten de deur te hebben
17 dagen geleden
Wij gaven onze oudste dan vaak alsnog een klein flesje als we thuis waren als het ver weg was en als het dichtbij is gewoon lekker op tijd naar huis.
Kinderen zijn best flexibel. Soms konden we onze oudste zo overleggen in de autostoel en daarna in bed zonder dat ze wakker werd. Alvast pyjama aan in de auto enzo. En soms was het moeizaam en dan kreeg ze een keer een extra flesje om in slaap te komen.
16 dagen geleden
Wij gaan gewoon alle dagen op pad. We hebben een camping bedje die we boven kunnen neerzetten en hier gaat ze in slapen. We hebben al vaker feestjes gehad waarbij ze ook mee is geweest, en dit ging prima. Vaak viel ze dan thuis als een blok in slaap omdat het slapen daar toch anders is als thuis.
16 dagen geleden
Wij gingen vandaag Sinterklaas vieren bij m’n schoonmoeder. Sinds een maandje slaapt ze thuis eindelijk in d’r bedje ipv in de draagdoek. Vorige week op een verjaardag sliep ze juist niet meer goed in de draagdoek, omdat ze inmiddels veel gevoeliger is geworden voor geluid. Dus nu campingbedje op zolder geprobeerd, maar ze sliep eerst een dutje van 20min en later nog eentje van 25min. Thuis wordt ze dan ook weleens half wakker maar dan duimt ze zichzelf weer in slaap of slaapt ze weer verder met speentje in. Maar nu was ze meteen klaarwakker, ondanks de donkere kamer toch meteen gefocussed op de andere geur en weet ik veel wat. Vrees dus echt voor kerst, want zo kunnen we toch niet met haar weg???
16 dagen geleden
Reactie op Fenke1994
Wij gingen vandaag Sinterklaas vieren bij m’n schoonmoeder. Sinds een maand ...
Dat was ook onze ervaring vorige week. Ze viel (van vermoeidheid) wel in slaap, maar ze werd na een kwartiertje wakker van de deur en het licht wat aan ging en kon vervolgens niet meer in slaap komen. En toen was ze niet te troosten in een andere omgeving, denk inderdaad ook andere geur en andere setting
16 dagen geleden
Reactie op Fenke1994
Wij gingen vandaag Sinterklaas vieren bij m’n schoonmoeder. Sinds een maand ...
Even oprechte vraag: hoezo kan je zo niet weg? Was ze heel veel aan het huilen? Heeft ze er lang last van gehad? Want op zich is het helemaal niet erg als ze af en toe niet slapen zoals thuis. Onze zoon doet alleen maar dutjes van 30min en groeit goed en is tevreden.
Bij onze oudste was dat een ander verhaal. Een keer uit haar ritme en we betaalden daar een week de prijs van. Dus deden we dat echt minder.
Maar ik lees nu in je verhaal niets verontrustends en als zij er niet teveel last van heeft (misschien wat sneller huilen vanwege vermoeidheid) en het ritme daar nweer opgepakt wordt, mag je best (als je dat wilt) zien wat er gebeurt en gewoon van de kerst genieten.
Ik bedoel het dus echt niet als verwijt maar ik merkte bij mezelf dat ik soms krampachtig met dingen omga omdat het dan anders gaat terwijl niemand er eigenlijk echt last van heeft. En soms heeft een kindje wel echt dat krampachtige nodig, zoals onze oudste.
16 dagen geleden
Reactie op Anoniem_MM
Even oprechte vraag: hoezo kan je zo niet weg? Was ze heel veel aan het hui ...
Laatst met die verjaardag was ze wel enorm huilerig totdat we de deur uit gingen. Dat was nu overdag niet zo. Wel ‘s avonds met naar bed gaan een dik halfuur keihard huilen voordat ze rustig werd en kon gaan slapen omdat ze zo overprikkeld was. Meestal duurt ‘s avonds slapen wel een tijd (vaak weer terug om speentje te geven), maar gaat dat tegenwoordig zonder huilen. Overigens vind ik het zelf gewoon niet leuk om de hele tijd met haar bezig te zijn omdat ze wakker is ipv gewoon lekker Sinterklaas te kunnen vieren…
16 dagen geleden
Reactie op Fenke1994
Laatst met die verjaardag was ze wel enorm huilerig totdat we de deur uit g ...
Als je er zelf zo niet van kan genieten, dan is het natuurlijk al een heel ander verhaal. Je kindje kan het wel aan maar het moet voor jou ook leuk zijn! Zo niet, dan mag je natuurlijk ook altijd voor jezelf kiezen en een keer nee zeggen. Komt vanzelf weer als ze ouder zijn.
16 dagen geleden
Onze baby zit maximaal in zijn slaapregressie, maar verder een lief makkelijk jochie. Vanaf 3 weken naar zijn geboorte gaat hij eigenlijk bijna altijd mee (ouders, schoonouders, vakantie, vrienden). Tot nu toe ging dat prima als we goed op zijn slaapsignalen letten en hem dan ook echt ergens rustig neerleggen. Dus voor ons babyfoon mee en een campingbedje. Tot nu toe is dit altijd goed gegaan. Mocht het echt een ramp worden dan rijd ik gewoon in de avond terug naar huis. Hij gaat absoluut voor, maar hij is ze zo gewend dat hij overal prima slaapt
11 dagen geleden
Gewoon gaan, vooral niet te krampachtig zijn. Je kan het ritme altijd weer oppakken na de feestdagen.
Wij deden altijd boven in campingbedje leggen, babyfoon mee en dan zo in de auto en overleggen in bed.
Mocht ze dan nog wat onrustig zijn, dan klein flesje aanbieden. Komt echt goed.
11 dagen geleden
Reactie op RenaZ
Gewoon gaan, vooral niet te krampachtig zijn. Je kan het ritme altijd weer ...
Dit bedoel ik niet persoonlijk hoor. Maar ons dochtertje weigert 9 van de 10x om ergens anders te slapen. Dus voor ons werkt het niet om een campingbedje mee te nemen en haar daar te laten slapen. Dat maakt dat ik er wel krampachtig mee om ga (soms willen we gewoon allebei op visite i.p.v. dat een van ons gaat). Dus wij hebben er zelf niet veel aan op dat moment, pas thuis gaat ze dan slapen
11 dagen geleden
Reactie op Cosiness
Dit bedoel ik niet persoonlijk hoor. Maar ons dochtertje weigert 9 van de 1 ...
Ik snap je! Ik hou echt niet per se krampachtig vast aan een schema met vaste tijden of ritme in die zin, want dat hebben we thuis ook niet per se. Alleen niet iedereen heeft nu eenmaal zo’n makkelijke baby wat ergens anders slapen betreft.
Laatst dus geprobeerd en ze heeft de hele dag nauwelijks geslapen. ‘s avonds natuurlijk enorm krijsen met naar bed brengen thuis, want helemaal oververmoeid en overprikkeld. Maakt mij niet uit van hoe laat tot hoe laat ze slaapt, maar wel dát ze slaapt…
Kerst met mijn familie is nu gelukkig bij mijn broer thuis (5min rijden) ipv bij mijn ouders (1,5u rijden) zodat we even kort langs kunnen en dan weer naar huis. Dat is sowieso overdag ook ivm andere kinderen. M’n schoonmoeder woont 3 straten verderop en m’n man heeft al gezegd dat hij dan wel met haar naar huis gaat en ik dan bijv. even snel heen en weer kan om haar te voeden (zijn halverwege het afbouwen). Vind het wel sneu voor hem dan, maar ik heb vorig jaar ook al niet kunnen genieten van kerst omdat ik de hele tijd boven de wc pot hing te kotsen of aan het twijfelen was of ik daar weer heen moest rennen.
11 dagen geleden
Wij gaan ook gewoon weg.
Idd campingbedje en babyfoon mee en ergens anders op bed leggen. Wilt ze niet in bed slapen, dan in de reiswieg die we ook meenemen.
We doen haar een slaapzak aan die ook in de maxi Cosi kan (van Lodger) dus zo uit het bedje de maxi Cosi in en thuis weer meteen in bed. Soms wordt ze eventjes wakker van het overleggen, maar valt meestal meteen weer in slaap.
11 dagen geleden
Wij proberen tijdens de feestdagen het ritme een beetje los te laten. Nemen de reiswieg van de kinderwagen mee zodat ze eventueel daar in kan slapen. Als ze niet wil slapen dan is ze er gezellig bij of ligt ze in een van onze armen te dutten. Er is ook genoeg familie die haar vast willen houden en in slaap willen wiegen. Wat betreft flesje: dit geven we soms ook in de auto en dan gaat een van ons achterin zitten. Hierdoor kunnen we gaan wanneer we willen (:
11 dagen geleden
Met kerst gaan we wel weg(heerlijk lekker ergens aanschuiven, stress vrij!). De reiswieg en wipstoeltje gaan mee. Met oud en nieuw twijfelen we nog, dat wordt zo laat en met al dat geknal.. Los van het feit dat ik het zelf misschien niet eens volhouden haha.