17 Reacties

Ik had hero comfort ar ook gebruikt mijn baby was helemaal verstopt. Ben daarna begonnen met hipp helemaal blij mee

vorig jaar

Reactie op VeerkrachtigeKolibrie669690

Ik had hero comfort ar ook gebruikt mijn baby was helemaal verstopt. Ben da ...
Hoevaak poepte je kleine? Mijn dochter poept de ene keer 3 dagen achter alkaar en dan weer een aantal dagen om de dag of soms zitten er 2 dagen tussen. Heeft jou kindje ook last van (verborgen) reflux? Dat was voor mij de reden om voor Hero comfort + AR te gaan. Ze spuugt nog steeds wel maar merk dat het nu vooral maagzuur is.

vorig jaar

Hoe groot is haar fles? Volgens mij is 5 min over 40ml best een okee tempo? Mijn zoontje is 8 weken oud en doet ongeveer 20-30 minuten over een fles van 130 ml met een keer pauze om te boeren tussendoor.. volgens mij is 20min voor de fles een prima richtlijn die ook cb hanteert. Misschien is ze dan gefrustreerd omdat er inderdaad niet snel genoeg iets uit komt? Merk je nog andere dingen op in haar gedrag? Slikt ze veel terug, overstrekken oid?

vorig jaar

Reactie op Simone00

Hoe groot is haar fles? Volgens mij is 5 min over 40ml best een okee tempo? ...
Ik gaf haar 120 ml maar ze was daarna niet verzadigd dus geef nu 5 flesjes van 180 ml. Ja absoluut! Ze huilt een stuk meer en overstrekt zich inderdaad ook. Dit doet ze tijdens de fles maar ook zo ineens als ze bijvoorbeeld bij mij op schoot zit. Ze moet dan ook ontzettend huilen. Ik merk zo'n verschil bij d'r qua gedrag, ze huilt een stuk meer en is dan echt ontroostbaar. Ik kan haar dan alleen stil krijgen door een flesje en daarna lacht ze ook weer dus ik weet dan ook niet zo goed waar het vandaan komt. Ik vermoed darmkrampjes maar misschien is het ook wel de voeding die niet meer lekker valt. Konden ze maar praten he! De fles geven is nu zo'n uitdaging. Ik merk en zie dat ze trek heeft maar ze drinkt zo ontzettend onrustig.

vorig jaar

Ja weg slikken doet ze inderdaad ook erg veel! En veel maagzuur

vorig jaar

Wij geven ook de Hero Comfort + AR aan onze dochter (11 wkn) vanwege krampjes en verborgen reflux/reflux Maar ik ben er eigenlijk ook niet zo tevreden over : - mega gedoe met welke speen juist is, we gebruiken nu nr 2 van dr brown maar die is te klein dus maak ik zelf wat groter maar na n week is die ook weet tegroot dus dan begint het weer opnieuw… - de laatste weken lijken de krampjes weer erger terwijl ze min of meer weg waren - het spugen is nog hetzelfde, soms misschien zelfs meer. Wel krijgt onze dochter omeprazol voor de verborgen reflux en dit helpt haar wel dat het geen zeer meer doet, eerst krijste ze echt na de fles. Wij hebben eerst nutrilon standaard gegeven, dan de omneo en nu deze. Ik weet gewoon niet welke voeding we zouden moeten geven anders was ik wel gewisseld.

vorig jaar

Reactie op Denisevdc

Wij geven ook de Hero Comfort + AR aan onze dochter (11 wkn) vanwege krampj ...
Drinkt je dochter ook zo onrustig? Lastig is het he! Ja krampen zijn echt ineens flink toegenomen en het ging juist zo goed. Spugen gaat hier echt op en af, elke fles is weer anders en dus ook elk slaapje. Ene keer komt ze er niet door in slaap en spuugt ze van het ene voedings moment tot de volgende voeding. En de andere keer geeft ze alleen een mondje terug. Wat mij wel opvalt is dat ze echt heel veel maagzuur spuugt momenteel, heeft je dochter dat ook?

vorig jaar

Drinkt je dochter ook zo onrustig? Lastig is het he! Ja krampen zijn echt ...
Onrustig drinken niet perse, als ze wat met haar handjes begint te slaan weet ik dat de speen verstopt zit en als ik hem weer open maak is ze weer rustig. Jaa spugen is hier ook per fles wisselend, ook maagzuur inderdaad. Wij merken wel dat ze over het algemeen wat rustiger is met de medicatie

vorig jaar

Reactie op Denisevdc

Onrustig drinken niet perse, als ze wat met haar handjes begint te slaan we ...
Welk flesje gebruik je?

vorig jaar

Wij geven ook deze voeding en gebruiken een difrax fles met de M speen erop, hiermee doet ie er gemiddeld 20 minuten over. Soms lost de voeding niet goed op en verstopt het speentje een beetje, dan frummel ik wat aan het speentje en dan gaat het weer goed. Met een s speen krijgt ie de voeding er niet goed uit wat resulteert in veel frustratie en onrustig gedrag.

vorig jaar

Welk flesje gebruik je?
Dr brown met speen 2
Hoevaak poepte je kleine? Mijn dochter poept de ene keer 3 dagen achter alk ...
Ja klopt zij heeft ook reflux. Ik gebruik een reflux kussen en probeer meer pauzes te geven wanneer ze drinkt. Van de huisarts heb ik ook een laxeersiroop gekregen nu is ze wel gelukkig goed. Ik heb ook kunstvoeding veranderd gebruik op dit moment hipp ben er blij mee en ze spuugt ook niet veel. Sorry voor laat antwoord 🩷

vorig jaar

Wij gebruiken de Hegen flesjes en zijn hier heel blij mee!

vorig jaar

Reactie op Denisevdc

Wij geven ook de Hero Comfort + AR aan onze dochter (11 wkn) vanwege krampj ...
Klinkt heel gek, maar ons zoontje met reflux doet het dus super goed op de anti-reflux voeding van de Kruidvat. Ook wij hebben “duurdere” varianten geprobeerd maar deze voeding is echt het fijnste voor ons! Wellicht iets om mee te nemen 😊. Cb raadde ons een dr brown fles aan maar ook wij hadden dezelfde problemen met de speen erop. Wij hebben nu de philips avent met speen 2 en dit gaat echt het beste. Lang verhaal kort: wij hebben alles het “beste” en “duurste” en meest ingewikkeld geprobeerd en komen uit op simpele uitkomsten. Maar het is maar net wat voor jouw kindje werkt denk ik!

vorig jaar

Het is niet per se een fles tegen krampjes, maar sinds onze zoon de Lansinoh gebruikt, gaat het drinken zoveel fijner! Wellicht 1 om te proberen. Wij hadden tot 3 maanden de XS-speen, die stroomt met een mooi tempo.

vorig jaar

Reactie op rosiebaby2024

Klinkt heel gek, maar ons zoontje met reflux doet het dus super goed op de ...
Wat super fijn! Merk je verschil in het spugen? En darmkrampjes, scheetjes?

vorig jaar

Wat super fijn! Merk je verschil in het spugen? En darmkrampjes, scheetjes? ...
Ja erg fijn! Jaaaa joh, het spugen is echt veel minder. Nu nog wat mondjes soms maar echt de golven zijn voorbij gelukkig! Hij heeft direct na de fles even vijf minuutjes krampjes soms, ik denk als hij te snel heeft gedronken. Maar dat is heel kort en met wat aaien en kusjes is het zo voorbij en is hij weer helemaal vrolijk. Scheetjes stinken wat meer haha maar niet al te veel last van als voorheen volgens mij. Hij heeft alleen soms moeite met boeren, die zit dan een beetje vast en daar moeten we wel eventjes bij helpen dan. Maar als ik kijk naar de vooruitgang wil ik komende tijd niet anders!!