379 Reacties
4 maanden geleden
Het is eigenlijk niet te omschrijven hoe blij we met jou zijn💙
🩵Sèven🩵
~ 15 augustus 2024, met 38+3 wk
~ 03.03 uur
~ 3020 gram
~ 49 cm
Een paar nachtjes in het ziekenhuis moeten blijven ivm langdurig gebroken vliezen en GBS, maar inmiddels thuis en heerlijk aan het genieten van ons gezinnetje.
4 maanden geleden
Joya 🩷
19-08-2024
3180 gram en 48 centimeter
Met een vlotte badbevalling van nog geen 3 uurtjes was ze er 🩷
Ze maakt ons gezinnetje compleet als klein zusje van een trotse broer en zus!
4 maanden geleden
Casper Ryan Nicolaas
18/8/'24
3500 gram & 52cm lang
Geboren d.m.v keizersnede onder algehele narcose
Om 17:30 begonnen bij mij de weeën. Deze werden heel snel heel pijnlijk en kort op elkaar. Om 21:00 kwam de verloskundige langs en samen met haar ervoor gekozen om gelijk naar het ziekenhuis te gaan met 3cm ontsluiting.
In het ziekenhuis kreeg ik direct mijn gewenste ruggenprik die werkte lekker. Later kwamen daar weeën opwekkers bij en deze zorgden ervoor dat onze kleine Casper zich niet lekker ging voelen. Zijn hartslag daalde van 150 naar 80 in enkele minuten. Later begaf ook mijn lichaam het en begon ik hele erge stuiptrekkingen te krijgen van de ruggenprik. Dit was rond 4:00 snachts.
Na 2,5 uur lang op en afbouwen met de weeën opwekkers waren we er over uit dat het niet ging werken.
Om 06:30 had ik 9cm ontsluiting, Casper was niet volledig ingedaald en werd ook een sterrenkijker genoemd. Hij duwde met zijn eigen handje zijn kin omhoog.
Om 07:00 begon ik met mijn laatste poging voor een natuurlijke bevalling. De ruggenprik werd verminderd, de weeën opwekkers werden uitgeschakeld en ik ging op mijn knieën leunend tegen de rug van het bed. Zo heb ik tot 08:45 hele pijnlijke weeën opgevangen. Totdat het niet meer ging en ik de arts en de verpleegkundige bijna smeekte om meer pijnstilling.
Om 09:00 besloot ik voor de keizersnede te gaan. De verdoving voor de keizersnede werkte bijna niet. Hierdoor voelde ik teveel van wat er gebeurde tijdens de operatie. In de operatiekamer heb ik het op een gegeven moment ook op een gillen gezet van de pijn. Hierna ben ik onder algehele narcose gebracht. Om 09:57 is onze zoon geboren. Om 11:10 werd ik wakker op de uislaapzaal en om 12:10 heb ik mijn kleine Casper ontmoet. 🩵
Het was zwaar, de wond van de keizersnede is nu ontzettend pijnlijk. maar als ik nu naar rechts kijk en ons kleine ventje in de co-sleeper zie slapen. Was deze hele gebeurtenis het allemaal meer dan waard! Hij is prachtig en nog belangrijker, gezond! 🩵
4 maanden geleden
Gian 🩵
20/08/2024 04.33 u
3.135 gram
49 cm
Precies op 39 weken
Kreeg wat krampen gisterochtend. Deze zette uiteindelijk door naar voorweeën en toen ook echt door naar de echte weeën met 4 cm ontsluiting in de avond.
Om 22u in het ziekenhuis voor een natuurlijke bevalling.
M’n vliezen wilden maar niet breken, wat was me dit een zware bevalling hoor.
En op dinsdagochtend 20/08 om 04.33u lag hij eindelijk in m’n armen zonder pijnstilling.
Dit wilde ik wel maar ze gaven het maar niet.