379 Reacties
4 maanden geleden
Tygo
06.08.2024
3130 Gram
37 weken + 1 Dag
Spoed keizersnede ivm placenta previa , mijn weeën begonnen en dus gehaald moest worden omdat ik niet vaginaal kon bevallen.
4 maanden geleden
Lío
11-08-2024
3540 gram
41+3
Ondanks een wat heftig moment tijdens de ruggenprik kijk ik zo goed terug op de bevalling.
4 maanden geleden
Puck
30-07-2024
3090 gram en 48 cm
39+3
Bevallingsverhaal:
Op 39+2 ballon gekregen. Volgende ochtend vliezen gebroken in het ziekenhuis en aan de weeën opwekkers.
Vanwege onderbezetting en drukte in het ziekenhuis enorm lang moeten wachten als ik hulp nodig had, begrijpelijk maar wel erg vervelend.
Ik kwam in een weeën storm maar ontsluiting bleef 4 uur lang op 4 hangen. Gevraagd om een ruggenprik. Het duurde 1.5 uur voordat de anesthesist tijd had om deze te zetten...
Ruggenprik heeft 10 minuten gewerkt, en is toen waarschijnlijk eruit geschoten. Niemand van het personeel heeft dit gecontoleerd, ook niet na meerdere malen aangeven dat de weeën weer echt enorm pijnlijk werden. Zelf zo pijnlijk dat ik ging hyperventileren omdat ik niet meer tot rust kon komen tussen de weeën door en daardoor verkeerd ging ademen.
Na 1.5 uur kwamen ze erachter dat ik ineens 10 cm ontsluiting had en ik kreeg al pers weeën. Helaas was er geen arts beschikbaar en heb ik 45 minuten moeten wachten tot dat er personeel beschikbaar was om bij te helpen met de persweeën... ik moest ze maar even weg puffen...
Toen er personeel beschikbaar was, was ze al helemaal ingedaald en was het 4x een aantal persweeën voordat onze kleine meid er was. Gelukkig deed ze het meteen hartstikke goed!
Puck werd bij mij neergelegd en helemaal ingewikkeld.
Vervolgens nog ruim 4 uur moeten wachten tot dat Puck werd gecontroleerd door de arts en dat ik zelf kon douchen en aankleden.
Helaas dus geen positieve ervaring gehad bij mijn eerste bevalling...