26 Reacties

2 jaar geleden

Ik had deze overweging ook, maar gelukkig heeft dr Brown BPA vrije flesjes. Deze wil ik gaan proberen om in ieder geval te zien of de kleine straks de speen aanneemt hiervan.

2 jaar geleden

Ik heb de glazen dr Brown flesjes! Onwijs succes wat mij betreft

2 jaar geleden

Ik heb de glazen dr Brown flesjes! Onwijs succes wat mij betreft
Hoe bevallen die qua kwetsbaarheid? Alsin, kunnen ze tegen een stootje ☺️?

2 jaar geleden

Ik heb de dr Brown aangeschaft. Is onze eerste dus nog geen ervaring mee. Maar hoor goede verhalen!

2 jaar geleden

Hier ook glas van dr browns, de brede flessen. Fijn, makkelijk schoon te maken en kunnen tegen een stootje 🤭

2 jaar geleden

Reactie op adm-1

Hier ook glas van dr browns, de brede flessen. Fijn, makkelijk schoon te ma ...
Je kunt evt ook naar de hegen flessen kijken. Die schijnen goed te zijn! Als ik niet nog glazenflessen had zou ik die aanschaffen

2 jaar geleden

Wij hebben de glazen difrax flessen en ze kunnen zeker tegen een stootje. Gingen overal mee naartoe. Uiteindelijk is er wel eentje kapot gevallen op tegels, maar dat kan met glas natuurlijk gebeuren. Dit was na al een jaar gebruik en heel wat "stootjes"

2 jaar geleden

Let er wel op dat bij glazen flessen er lood op/in het glas kan zitten. Ik zag dit laatst in een Amerikaans programma, ik heb een berichtje gestuurd naar de keuringsdienst van waarden of dit mogelijk ook in Nederland onderzocht kan worden als dit niet al is gedaan, helaas geen reactie ontvangen.

2 jaar geleden

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen! Bij ons zou het niet werken. Die dingen vallen zo vaak om door onhandigheid hier 🤦‍♀️🙈

2 jaar geleden

Wij hebben die van Dr Browns, prima in gebruik alleen gingen bij ons heel snel de markeringen eraf door de vaatwasser. Dat vind ik wel onhandig bij een pasgeboren baby en kunstvoeding. Geen idee hoe dat zit bij andere merken :€

2 jaar geleden

Ik heb dr brown glazen fles met bescherm hoes. Prima flessen.

2 jaar geleden

Wij hebben Hegen flessen en ik ben daar echt fan van. Ook voor het stadium na “fles geven”. Gebruik ze zelf ook haha. En ze zijn anti colic en mega makkelijk met schoonmaken. Hun flessen zijn van ppsu. Hier in je info vinden over o.a. onderzoek naar microplastics en ppsu. https://hegen.nl/ppsu-babyfles/ Ze zijn uiterst vriendelijk dus je kan ze ook altijd mailen voor meer info.

2 jaar geleden

Ik heb een vraag, de glazen dr Brown zijn nog steeds voorzien van een plastic ventiel? Is daar ook een andere optie voor?

2 jaar geleden

Reactie op bir94

Ik heb een vraag, de glazen dr Brown zijn nog steeds voorzien van een plast ...
Je hebt ook BPA-vrije varianten van Dr Brown.

2 jaar geleden

Reactie op Mijke95

Je hebt ook BPA-vrije varianten van Dr Brown.
Volgens Dr Brown zijn alle flessen helemaal BPA vrij, weliswaar nog steeds met plastic (ik noem het even plastic 😅) onderdelen ook bij de glazen flessen maar wel zonder BPA.

2 jaar geleden

Ook al zijn de plastic flessen BPA vrij, er kunnen nog altijd microplastics vrijkomen in de voeding door slijtage, verwarming en ontstane krassen. Uit duurzaam en hygiënisch oogpunt hebben wij twee glazen flessen van Philips Avent bij onze eerste gebruikt. Deze zijn nooit stuk gegaan (zijn echt wel af en toe gevallen). Zien er nog als nieuw uit, dus zonder krasjes waar bacteriën zich kunnen ophopen, geen kleur- en geur verandering. We hoeven nu dus geen nieuwe te kopen voor de tweede. Ze zijn wel wat duurder dan de plastic flessen. Tip: Ik heb ze destijds met een 1+1 gratis actie bij Etos gekocht. Zag die actie aantal weken geleden weer voorbij komen. Gebruik je toch liever plastic flessen, dan is dit wellicht handig om te weten:

2 jaar geleden

Wellicht ook nog een tip in deze categorie. Wij hadden glazen bewaarflesjes voor de borstvoeding van Sterifeed. Die mogen ook in de vriezer. We warmden de melk daar dan in op en goten het over in een plastic fles. Maar ik overweeg nu ook om glazen drinkflessen te nemen.

2 jaar geleden

Destijds de glazen flessen van Avent gebruikt. Vond het erg fijn in gebruik, makkelijker schoon te maken en gaan op den duur niet stinken zoals de plastic flessen. Ook duurzamer omdat je ze veel langer kan gebruiken (indien ze niet kapot vallen). Maar moet zeggen dat er bij mij nog nooit eens gesneuveld is, ze zijn er wel op gemaakt zoals eerder vermeld om tegen een stootje te kunnen. 😊

2 jaar geleden

Ik denk dat ik voor de Avent glazen flessen ga, alleen weet ik niet welke maat ik nodig heb en hoe veel flessen? Iemand tips hiervoor?

2 jaar geleden

Reactie op Goodnes

Ik denk dat ik voor de Avent glazen flessen ga, alleen weet ik niet welke m ...
Ik heb deze gekregen, een “cadeauset”. Heb binnenkort intake met de kraamzorg, ik ga het haar even vragen!