26 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb de dr Brown aangeschaft. Is onze eerste dus nog geen ervaring mee. Maar hoor goede verhalen!
2 jaar geleden
Let er wel op dat bij glazen flessen er lood op/in het glas kan zitten. Ik zag dit laatst in een Amerikaans programma, ik heb een berichtje gestuurd naar de keuringsdienst van waarden of dit mogelijk ook in Nederland onderzocht kan worden als dit niet al is gedaan, helaas geen reactie ontvangen.
2 jaar geleden
Wij hebben Hegen flessen en ik ben daar echt fan van. Ook voor het stadium na “fles geven”. Gebruik ze zelf ook haha.
En ze zijn anti colic en mega makkelijk met schoonmaken.
Hun flessen zijn van ppsu. Hier in je info vinden over o.a. onderzoek naar microplastics en ppsu. https://hegen.nl/ppsu-babyfles/
Ze zijn uiterst vriendelijk dus je kan ze ook altijd mailen voor meer info.
2 jaar geleden
Ook al zijn de plastic flessen BPA vrij, er kunnen nog altijd microplastics vrijkomen in de voeding door slijtage, verwarming en ontstane krassen. Uit duurzaam en hygiënisch oogpunt hebben wij twee glazen flessen van Philips Avent bij onze eerste gebruikt. Deze zijn nooit stuk gegaan (zijn echt wel af en toe gevallen). Zien er nog als nieuw uit, dus zonder krasjes waar bacteriën zich kunnen ophopen, geen kleur- en geur verandering. We hoeven nu dus geen nieuwe te kopen voor de tweede. Ze zijn wel wat duurder dan de plastic flessen. Tip: Ik heb ze destijds met een 1+1 gratis actie bij Etos gekocht. Zag die actie aantal weken geleden weer voorbij komen. Gebruik je toch liever plastic flessen, dan is dit wellicht handig om te weten:

2 jaar geleden
Destijds de glazen flessen van Avent gebruikt. Vond het erg fijn in gebruik, makkelijker schoon te maken en gaan op den duur niet stinken zoals de plastic flessen. Ook duurzamer omdat je ze veel langer kan gebruiken (indien ze niet kapot vallen). Maar moet zeggen dat er bij mij nog nooit eens gesneuveld is, ze zijn er wel op gemaakt zoals eerder vermeld om tegen een stootje te kunnen. 😊