5 Reacties
gisteren
Ja wij! Onze dochter is nu 16 maanden en we zijn 3 keer naar Oostenrijk geweest. De laatste keer was ze 12 maanden. Wij kregen de tip om ‘s nachts te gaan rijden, maar dat deden we voordat we haar hadden nooit. Dus gewoon zo ontspannen mogelijk gedaan zoals we altijd doen. Wij hebben gewoon ontbeten ‘s morgens, toen weg gereden, wel wat vaker gestopt dan normaal. Soms achterin gezeten om een beetje samen te spelen, boekjes en speelgoed mee en genoeg eten. Dat werkt voor ons het beste, we gaan over 1,5 maand weer.
gisteren
Wij zijn deze zomer naar Oostenrijk/Italië geweest met onze zoon, hij was bijna 1. De heenweg 3:10 weggereden, hij sliep om 3:30 weer tot 6:00. Flesje gegeven en toen doorgereden. Hij speelde met wat speelgoed, (lege) flesjes water, we hadden iPad met wat filmpjes erop of we zetten wat kinderliedjes aan. Hij heeft redelijk veel geslapen en eigenlijk niet gehuild. Terug zijn we om 20:15 gaan rijden en heeft hij eigenlijk de hele weg geslapen, hij moest 1x huilen en toen zijn we gewoon even gestopt.
We hebben hem eigenlijk te lang achter elkaar in de autostoel laten zitten, maar voor die ene keer vond ik dat prima.
gisteren
Reactie op EstherH 123
Wij zijn deze zomer naar Oostenrijk/Italië geweest met onze zoon, hij was b ...
Ohja en veel snacks mee!!
gisteren
Wij zijn van de zomer met de auto naar Spanje geweest.
Toen was ons zoontje precies 1 jaar oud.
We zijn rond 04:00 uur opgestaan en vertrokken, hij sliep al gauw in de auto weer verder tot de eerste fles/ontbijt. Dus waren er al mooi goed paar uur om!
Wij zorgde ervoor dat hij ook knus zat, bijv. zijn doekjes en dekentje bij hem.
Hadden pop up fidget speelgoed mee, zijn speelgoed afstandsbediening en hele tas vol. En een groot opvouwbaar speelmat die we dan uitvouwden voor tijdens de stops zodat hij kon kruipen/stappen voor wat beweging. Dat was echt een life saver! Dus speelgoed uiteindelijk “weinig” gebruikt.
Uiteindelijk heeft hij in de auto alleen maar met zijn doekje gefriemeld en leuke muziekjes geluisterd! Dat was zo verbazingwekkend!
Ik weet niet welke route jullie rijden in Frankrijk en of de grote snelweg stop/restaurants nog open zijn, maar veel waren erg schoon en baby/kind vriendelijk met speelruimtes etc! Op de terugweg hadden we een andere route met slechte voorzieningen voor baby’s/dreumes dus mocht je ruimte in de auto vrij kunnen laten voor verschonen zou dat ook nog een tip zijn (wij waren toen blij dat we normale verschoon kussen mee hadden).
Alvast heel veel reisplezier!
19 uur geleden
Wij ook. Wij zijn in oktober naar Frankrijk gegaan (9 uur rijden).
We zijn in de ochtend na het ontbijt vertrokken en stopten ongeveer om de 3 uur.
Heenweg zijn we na 6 uur gestopt en terugweg in 1 keer omdat de heenweg zo makkelijk ging.
Ging beter dan verwacht! Hij had een beetje vermaak van zijn grote broer (3 jaar), heeft veel geslapen.
Bij mij waren vooral de snacks een groot succes. En ik had extra speentjes voor liggen. En had wel wat speelgoed mee. Maar hij keek vooral naar buiten.
We stopten op grote snelweg stops. Daar waren ook speeltuintjes, dus kon hij even zijn energie kwijt.