180 Reacties
één maand geleden
Reactie op Pauline2000
Vandaag een boek besteld "gewoon wat mijn baby eet" met ongeveer 50 gerecht ...
Is het wat? Heb hm op mn lijstje voor de kerst staan 😊
één maand geleden
Reactie op Sasdea
Nou, net bij het CB geweest en daar raden ze idd oefenhapjes aan vanaf 4 ma ...
Die verouderde adviezen hebben te maken met allergieën:). Kinderen hebben steeds vaker voedselallergie voor iets. Zo is tegen mijn moeder bijvoorbeeld gezegd dat mijn generatie geen aardbei voor 1 jaar mocht.
Ik vond het bij mijn eerste ook lastig, maar heb er toen vrij primitief en ‘dierlijk’ naar gekeken: als een kind zelf in staat is om te eten en het doet iets in zijn mond, dan is het lichamelijk klaar om te eten.
Dit gaat in mijn ogen niet op voor kids met extreme kma omdat ze verhoogde allergie voor ?noten en ei? Kunnen ontwikkelen.
Waarom rapley/kleintjes methode de prakjes op jonge leeftijd niet stimuleert heeft te maken met darmrijping. Het moment dat de baby kunstvoeding of normaal eten krijgt, gaat zijn darmflora er anders uitzien. En dat zou je in principe niet te snel willen volgens mij.
Meid, doe verder wat goed voelt.
één maand geleden
Reactie op Sasdea
Nou, net bij het CB geweest en daar raden ze idd oefenhapjes aan vanaf 4 ma ...
Ja, ik vind het ook lastig. Ik ga gewoon kijken wanneer mijn dochter eraan toe is. Ze heeft wat darm problemen (obstipatie) en ik wil dat dat eerst rustig(er) is. De darm rijping kan tot 6 maanden duren
één maand geleden
Reactie op Sasdea
Iemand tips voor goeie ijsblokjes vormen met deksel voor de hapjes?
Ik heb deze toevallig opgeslagen als favoriet op bol, dus nog niet zelf in gebruik.
https://www.bol.com/nl/p/kitchenlove-siliconen-ijsblokjesvorm-met-deksel-56-ijsblokjes-vierkant-bpa-vrij-100-silicone-groen-blauw/9300000031502965?referrer=socialshare_pdp_androidapp
één maand geleden
Reactie op Sasdea
Mij werden de ijsblokjes vormen van de action aangeraden!
één maand geleden
Reactie op sabineps
Weet je of ze die nu ook verkopen? Of is dat meer een zomer prpduct
Ik heb dit advies idd tijdens mijn zwangerschap in de zomer gekregen.. ik weet niet zo er nu nog zijn...
één maand geleden
Reactie op Sasdea
Wij hebben deze Bekijk Nafura® IJsblokjesvorm Met Deksel - 56 ijsblokjes - Silicone Drukkers - BPA vrij op: https://www.bol.com/nl/p/nafura-ijsblokjesvorm-met-deksel-56-ijsblokjes-silicone-drukkers-bpa-vrij/9300000015192492?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
één maand geleden
Reactie op lauravl16
Hoe doen jullie het met jullie kindje die vroeger is geboren gewoon op de 4 ...
Ja, goeie vraag. Ik denk dat ik uit voorzorg iets langer wacht (dochter is 3 weken te vroeg) maar ook omdat zij veel moeite met haar darmen heeft momenteel. Dat moet eerst wat rustiger zijn vind ij
één maand geleden
Reactie op lauravl16
Hoe doen jullie het met jullie kindje die vroeger is geboren gewoon op de 4 ...
it moment gecorrigeerd 3.5 maand en niet gecorrigeerd 5.5 maanden. Wij zijn vorig weekend begonnen met oefenhapjes en hij doet het echt super goed!
Op het ziekenhuis gaven ze aan gewoon goed te kijken naar je kindje. En gewoon eens een keer proberen kan geen kwaad. Wil hij of zij er niks van weten laten ze dat echt wel merken!
Wij zagen bijvoorbeeld dat hij het heel erg interessant vond om naar ons te kijken als wij aan het eten waren 😊
één maand geleden
Reactie op lauravl16
Wel ietsje later dan 4maanden
Ja het is maar net hoe je het bekijkt… 😅 We wilden eigenlijk nog een week eerder beginnen, maar toen had hij flinke koorts. Dus toch maar een weekje uit gesteld.