180 Reacties
18 dagen geleden
Reactie op Sasdea
Wilde net een berichtje posten dat ik verbaasd was hoe snel ik klaar was en ...
Hier kost het ook geen enkele moeite hooguit half uurtje bezig,
Wij hebben zoete aardappel ge茂ntroduceerd en was een groot succes!
18 dagen geleden
Reactie op lauravl16
Waar beginnen jullie meet wat voor groente of fruit ?
Wij begonnen met 5,5 maand en dan eerst groentes. We gaven toen een week lang broccoli, een week lang bloemkool en een week lang wortel als eerste. We gaven het meeste allemaal 7-10 dagen achter elkaar zodat hij goed kon wennen aan de smaken. Daarna gaven we echt van alles. Toen hij toe was aan twee keer een hapje eten zijn we pas fruit 鈥榮 ochtends gaan aanbieden. Dit was toen veel banaan, peer en appel.
18 dagen geleden
Iemand bekend met mama Roos kookt? Is het de moeite waard qua geld? Haal je er veel uit?
18 dagen geleden
Reactie op Liesvc2024
Iemand bekend met mama Roos kookt? Is het de moeite waard qua geld? Haal je ...
Ik heb zelf het boek aangeschaft "gewoon wat mijn baby eet". Hier staan ook allerlei leuke recepten in en kun je ook per maand bijhouden wat hij graag eet etc.
17 dagen geleden
Reactie op RD1996
Ik wil binnenkort beginnen met hapjes maar mijn kindje kan nog niet zelfsta ...
Niet 馃槄. Een van de dingen waarom we wat later beginnen is zodat ze wat beter kunnen zitten en dus ook eten. Heb je een wipstoeltje? Dan kan je kindje daarin. Ik weet niet of je een voedingskussen hebt anders? Dan kan je daar een hoeslaken van een verschoon kussen overheen doen zodat je een soort baby nestje krijgt waar je je kindje ook wat rechter op in kan leggen.
17 dagen geleden
Reactie op Didiizzy
Niet 馃槄. Een van de dingen waarom we wat later beginnen is zodat ze wat bet ...
Ohja wipstoeltje is een goede ja!! Ik wilde eigenlijk ook wachten tot 6 maanden maar mijn man heeft een hele heftige pinda allergie incl eczeem en astma. Ivm de pinda allergie wordt toch wel aangeraden om daar zsm mee te beginnen..
17 dagen geleden
Reactie op RD1996
Ik wil binnenkort beginnen met hapjes maar mijn kindje kan nog niet zelfsta ...
Wij zetten haar in de babyswing die kunnen we op verschillende standen zetten, en dus ook zo een beetje recht op
17 dagen geleden
Maken jullie de hapjes warm voordat je het geeft? Stel je hebt het ingevroren in ijsblokjes, dan laat je het ontdooien. Warm je het dan daarna nog op? Of hoe bieden jullie het aan aan je kindje?
17 dagen geleden
Reactie op RD1996
Ohja wipstoeltje is een goede ja!! Ik wilde eigenlijk ook wachten tot 6 maa ...
Mijn man heeft ook een dodelijke pinda allergie 馃槹 ben zo bang dat de kleine het ook gaat krijgen! Ik heb zoveel trauma van al die keren dat ik met mijn man bij de spoed heb gezeten, ik ben echt bang voor die kleine.
Is het raar dat ik z鈥檔 eerste hapje pinda voor de ingang van het ziekenhuis ga geven?! 馃槀馃ゲ
17 dagen geleden
Reactie op Sasdea
Mijn man heeft ook een dodelijke pinda allergie 馃槹 ben zo bang dat de klein ...
Ik heb wel eens eerder gehoord dat in sommige gevallen de eerste hapjes pinda in het ziekenhuis gegeven moeten worden. Als er bepaalde aanleiding toe is. Ik weet niet of jullie situatie er onder valt maar zou het zeker eens met het CB of de huisarts overleggen of jullie dit onder begeleiding kunnen doen. Lijkt me inderdaad eng als het bij je man zo heftig is.
17 dagen geleden
Reactie op Sasdea
Mijn man heeft ook een dodelijke pinda allergie 馃槹 ben zo bang dat de klein ...
Mijn man idd ook, is ook weleens met de ambulance opgehaald en had volgens de arts geen 5min moeten duren. Ik ga het dus ook niet zelf proberen maar je kunt het via het ziekenhuis laten doen! Ik ben hierover ge茂nformeerd bij het cb dus wellicht een fijne tip 馃グ
17 dagen geleden
Reactie op Liesvc2024
Maken jullie de hapjes warm voordat je het geeft? Stel je hebt het ingevror ...
Ja! Ik doe het op 300 watt even 5 sec in de magnetron
Even goed door roeren
Daarna Extra check voor de warmte
En mocht het nog wat droog qua structuur er uit zien doe ik er heel klein scheutje kunstvoeding bij
17 dagen geleden
Reactie op RD1996
Ohja wipstoeltje is een goede ja!! Ik wilde eigenlijk ook wachten tot 6 maa ...
Klopt inderdaad, dan is het lastig 馃ス. Je kan altijd nog zeggen dat je alleen pinda introduceert en als het goed gaat het alleen eens per week geeft en verder alsnog wacht met de hapjes als je dat wilt toch 馃槉. Dan kan het voor die paar keer eigenlijk overal makkelijk gegeven worden. Desnoods bij partner op schoot bijvoorbeeld. De hoeveelheid stelt ook eigenlijk bijna niks voor aan het begin.