181 Reacties

15 dagen geleden

Misschien is dit al gevraagd hoor, excuus is dat geval! Als je start met 6 maanden, moet je dan daarvoor al wel ei en pindakaas aanbieden? Mijn vriendinnen geven aan dat je dag moet doen om een allergie te voorkomen, maar het voelt een beetje gek om dat al wel te geven terwijl we verder pas met 6 maanden gaan beginnen..

15 dagen geleden

Reactie op Aspergesoep

Misschien is dit al gevraagd hoor, excuus is dat geval! Als je start met 6 ...
Ik denk dat dit ook een beetje een kwestie van wat voelt goed vanuit jullie is maar inderdaad meestal doe je de kippenei en pindakaas als onderdeel van de oefenhapjes. Vaak zie je dat bij eczeem en allergie毛n asap gestart wordt. Dan is de kans op voedselallergie voorkomen meestal een belangrijkere overweging dan de darmen(rijping).

15 dagen geleden

Reactie op Aspergesoep

Volgens het Voedingscentrum doe je dit rond de 8 maanden dacht ik

15 dagen geleden

Reactie op Aspergesoep

Nee hoor, in principe niet, tenzij daar echt een reden voor is (erfelijke aanleg). https://kidsvoeding.nl/wanneer-eerste-hapjes/

15 dagen geleden

Reactie op Aspergesoep

Alleen als je kind bekend is met allergie毛n of ernstig eczeem is het advies vanaf 4 maanden. Anders voordat ze 8 maanden zijn.

14 dagen geleden

Reactie op Aspergesoep

Wij gaan dat wel bij 4 maanden doen, want mijn beide jongens hebben eczeem en dus wil ik er zsm mee beginnen/introduceren. Maar dat vind ik wel leuk hoor zo iets extra鈥檚 mengen in hun hapjes馃き

13 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties! We gaan het even aankijken en dan in ieder geval voor de 8 maanden aanbieden :)

8 dagen geleden

Nou, onze mini begint wel steeds meer interesse te tonen in wat wij eten en drinken! Hij is nu net vier maandjes, binnenkort toch maar eens beginnen met een oefenhapje!

8 dagen geleden

Reactie op Sasdea

Nou, onze mini begint wel steeds meer interesse te tonen in wat wij eten en ...
Wij zijn hier ook begonnen deze week en het gaat hartstikke goed! Hij doet echt gericht zijn mond open voor het lepeltje en smikkelt lekker alles op. Heerlijk dat geknoei... 馃グ

8 dagen geleden

Reactie op Mamaleeuw2024

Wij zijn hier ook begonnen deze week en het gaat hartstikke goed! Hij doet ...
Ja echt leuk, hier ook. Hij pakt met z鈥檔 handje ook het lepeltje vast en stopt dan te veel in z鈥檔 mondje 馃槀

8 dagen geleden

Reactie op Mamaleeuw2024

Wij zijn hier ook begonnen deze week en het gaat hartstikke goed! Hij doet ...
Ik kan ook niet wachtennnn馃槏馃槏馃槏馃槏 hahahaha ben benieuwd of hij ook een smikkelbeertje is

8 dagen geleden

Wij zijn hier ook net begonnen met oefenhapjes paar dagen, gaat hartstikke goed hier en doet ook al echt zijn mond open, lekker smikkelen haha

8 dagen geleden

Het CB geeft tegenwoordig advies om Te beginnen met groente hapjes en vroeger was het fruit hapjes. Maar hoe zit het met dierlijke producten? Kan je hier mee beginnen of moet je dit later pas geven? Ik weet wel dat groente niet goed verteerbaar is voor de kleintjes..

8 dagen geleden

Reactie op Eerstewonder

Het CB geeft tegenwoordig advies om Te beginnen met groente hapjes en vroeg ...
Ik dacht dat yoghurt enzo pas vanaf 8 maanden oid werd geadviseerd, maar pin me er niet op vast. Koemelk pas na 1 jaar en kaas is nog te zout het eerste jaar. Als je groentehap gaat uitbreiden naar maaltijd kun je wel geleidelijk vlees/vis toe gaan voegen naast de groente en aardappel/pasta/rijst.

8 dagen geleden

Reactie op Marlieke85

Ben ik de enige loedermoeder die gewoon kant en klare oefenhapjes aanbiedt? ...
HHaha ik was alle reacties aan t lezen hier en dacht , ben ik nou de enige die het niet zelf maakt? Ik werk inderdaad ook 4 dagen in de week en de tijd die ik over hou wil ik ook leukere dingen doen dan koken 馃槀

8 dagen geleden

Reactie op Miesss98

HHaha ik was alle reacties aan t lezen hier en dacht , ben ik nou de enige ...
Ik vind koken niet erg, maar ik doe het nu ook uit een potje en dan gewoon inderdaad in een ijsblokjesvorm en handig gewoon een blokje eruit halen, het stelt nu nog niet zoveel voor een oefenhapje je hebt er anders ook veel afval van en ik weet zeker dat er ook geen grotere stukjes inzitten, vind ik voor nu even een fijn idee.

8 dagen geleden

Reactie op Mrtn91

Nee hoor, in principe niet, tenzij daar echt een reden voor is (erfelijke a ...
Bij eczeem is advies met 4 maanden

7 dagen geleden

Reactie op Miesss98

HHaha ik was alle reacties aan t lezen hier en dacht , ben ik nou de enige ...
Je kan in 1x een heleboel vooruit maken door in te vriezen in ijsblokjes vorm. Dan kost het je 1x 2/3 uurtjes maar ben je daarna voor een paar weken klaar. Mocht je toch liever zelf willen maken dan potjes :)

7 dagen geleden

Reactie op Siobhaini

Je kan in 1x een heleboel vooruit maken door in te vriezen in ijsblokjes vo ...
Ja dat is een goede. Nog een tip die ik bij eerste heb gebruikt: vries apart groente soorten en bijv (zoete) aardappel of stukjes vis/vlees/vega in. Als je de hapjes uit gaat breiden kun je dan heel makkelijk steeds een varierend maaltje maken uit de vriezer: 1 blokje groente, 1 blokje aardappel/rijst/pasta en 1 blokje vlees/vis/vega. Alles in aparte ziplocks en dan gooi je zo drie blokjes bij elkaar

7 dagen geleden

Reactie op J34

Ja dat is een goede. Nog een tip die ik bij eerste heb gebruikt: vries apar ...
Als je dit ontdooit doe je het dan in een schaaltje/bakje in de koelkast ontdooien en dan warm maken in de magnetron?