185 Reacties

7 dagen geleden

Reactie op Melisxluna

Als je dit ontdooit doe je het dan in een schaaltje/bakje in de koelkast on ...
Ik ga het au bain marie verwarmen, potjes passen in de flessenwarmer!

7 dagen geleden

Reactie op Melisxluna

Als je dit ontdooit doe je het dan in een schaaltje/bakje in de koelkast on ...
Ik gooide het gewoon meteen vanuit de vriezer op een lage stand in magnetron en dan regelmatig roeren. Maar ontdooien in koelkast is waarschijnlijk handiger als je er op tijd aan denkt!

7 dagen geleden

Reactie op J34

Ik gooide het gewoon meteen vanuit de vriezer op een lage stand in magnetro ...
Hahah jaa zal waarschijnlijk nog wel is vergeten worden om het optijd uit de vriezer te halen 🤣

7 dagen geleden

Met welke groente begonnen jullie? Hier vandaag begonnen met een paar kleine hapjes wortel maar volgens mij valt het niet zo in de smaak 🥹 En hoe lang bieden jullie een groente aan en gaan dan over op de volgende? Waren jullie kindjes meteen lekker aan het eten of duurde het ook eventjes?

7 dagen geleden

Reactie op 19AM91

Met welke groente begonnen jullie? Hier vandaag begonnen met een paar klein ...
Met mijn zoontje ben ik ook begonnen met Wortel, viel ook absoluut niet meteen in de smaak maar denk dat dat best wel normaal is. Het zijn ook hapjes om te oefenen. Ik zou wel 5 tot 7 dagen Wortel blijven aanbieden.

7 dagen geleden

Reactie op 19AM91

Wij gaan beginnen met pompoen en dat doen we een weekje en dan andere smaak

6 dagen geleden

Reactie op 19AM91

Wij hebben als eerste destijds broccoli gedaan toen bloemkool en daarna wortel. Alles hebben we +/- 10 dagen gegeven. Hij moest wel echt wennen aan de smaken. Ene keer ging het heel goed andere keer was het één keer een beetje proeven en klaar 🤷🏻‍♀️. Het zijn ook echt nog maar oefenhapjes, echt eten hoeft nog lang niet 😊

6 dagen geleden

Mengen jullie de groenten meteen met aardappel en /of ei? Of puur groenten alleen?

6 dagen geleden

Reactie op MelRoy

Mengen jullie de groenten meteen met aardappel en /of ei? Of puur groenten ...
Ik zou beginnen met losse smaken

5 dagen geleden

Hoi mama's, 2 vraagjes; - ik lees dat sommige olijfolie door de hapjes heen doen, hoeveel doe je er dan doorheen en waar is dit goed voor? - maak je het eten smeuïg met water of met kunstvoeding? Ik kan me voorstellen dat melk het lekkerder maakt dan water.

5 dagen geleden

Reactie op Regenboog28

Hoi mama's, 2 vraagjes; - ik lees dat sommige olijfolie door de hapjes hee ...
Met kookvocht smeuïg maken werkt ook heel goed. Zit veel meer smaak aan. Bij aardappelen wordt kookvocht afgeraden dacht ik , dus daar deed ik kunstvoeding (met het idee dat je stamppot ook met melk kunt maken haha). Maar wij zijn nu nog niet met hapjes begonnen dus het zit niet meer zo vers in mn geheugen

5 dagen geleden

Reactie op Regenboog28

Hoi mama's, 2 vraagjes; - ik lees dat sommige olijfolie door de hapjes hee ...
Ik heb een theelepeltje olijfolie per 100ml groente gedaan! Het geeft wat meer smeuïgheid en smaak maar ook calorieën/vetten!

5 dagen geleden

Reactie op MelRoy

Mengen jullie de groenten meteen met aardappel en /of ei? Of puur groenten ...
Hier lees je inderdaad overal eerst alles apart aanbieden zodat ze eerst wennen aan een smaak, en dan later pas gaan mengen. Maar lig maar net aan je cultuur denkt ik, een Surinaamse vriendin combineert wel al direct groente met een aardvrucht omdat haar moeder in Suriname dat ook zo gedaan heeft!

5 dagen geleden

Reactie op Sasdea

Hier lees je inderdaad overal eerst alles apart aanbieden zodat ze eerst we ...
Jaa ik heb dus mijn eigen Surinaamse roots en van mijn man die Vlaams is (in België introduceren ze ook meteen aardappelen aan de kindjes in het begin). Ik deed dat dus bij mijn oudste ook meteen: wortel, aardappel en ei. Vroeg me af wat ‘beter’ was, maar denk zoals je het zegt cultuur en persoons afhankelijk is🤗

5 dagen geleden

Reactie op MelRoy

Jaa ik heb dus mijn eigen Surinaamse roots en van mijn man die Vlaams is (i ...
Ja echt doen waar jullie je fijn bij voelen! Mijn vriend is ook Surinaams en hij biedt hem het liefst rijst en kip aan, dat gaat me dan nog iets te snel 😜 Ik zal eens aan mijn schoonmoeder vragen hoe zij dat vroeger gedaan heeft bij haar zoons!

5 dagen geleden

Reactie op Sasdea

Ja echt doen waar jullie je fijn bij voelen! Mijn vriend is ook Surinaams e ...
Mijn moeder zei dat mijn zusje en ik en haar familie in Suriname, al die kindjes aten al vanaf 9 maanden oud met de pot mee🤣. Zelf introduceerde ik kip/vis etc tussen de 6 maanden en 1 jaar aan mijn oudste. Alles werd nog gepureerd dus zo kreeg hij dan proteïne mee

5 dagen geleden

Reactie op MelRoy

Mijn moeder zei dat mijn zusje en ik en haar familie in Suriname, al die ki ...
En dus vanaf 9 maanden at ik al kerrie met rijst, groenten en vlees bij wijze van (en nee dat kookten ze niet apart), we aten wat zij aten met al die kruiden🤣🙈

5 dagen geleden

Reactie op MelRoy

En dus vanaf 9 maanden at ik al kerrie met rijst, groenten en vlees bij wij ...
Ja precies, en daar ben je ook groot mee geworden toch 😄

één dag geleden

Hier eerste oefenhapje pompoen aangeboden! Hij vond het niet vies, maar wist ook niet zo goed wat hij er wel mee aan moest 🤣 Morgen nog eens proberen!

één dag geleden

Reactie op Sasdea

Hier eerste oefenhapje pompoen aangeboden! Hij vond het niet vies, maar wis ...
Hier was dat ook! Maar met zoete aardappel Op dag 3 of 4 vrat ze nog net niet de lepel mee op 🤣