16 Reacties
18 dagen geleden
Jawel, ben wel begonnen met overdag zelf in slaap proberen te vallen. Want ze wil om de 2 uur paar slokjes borstvoeding en valt dan in slaap.vanaf 4.00u lijken er krampjes te komen en 05.45 u is haar broer wakker...
Wat ik doe om het leefbaar te houden; haar vanaf een uur of 4 bij me in bed. Kan ik iig blijven liggen
17 dagen geleden
Ben je wel eens bij een mesoloog geweest? Die kan meten waar je zelf niet goed op reageert en dus ook minder optimaal in je bv doorgeeft. Ik kan zelf bijv niet goed tegen koemelk en tarwe en toen mijn zoon eczeem kreeg (ondanks dat ik al geminderd was met koemelk) ben ik langs geweest en bleek ik ook niet goed tegen tarwe te kunnen’. Het is wel redelijk alternatief, maar voor ons heeft het heel goed geholpen en zijn de krampen en scheetjes ook enorm afgenomen.
17 dagen geleden
Hier ook al een paar weken feest, zaterdag is ze 4 maanden. Heb het bij het CB aangegeven of het idd iets met eten kon zijn maar daar zei de arts dat het ‘achterhaald’ is dat het van de voeding van de moeder kan komen… heb ook bijgehouden wat ik at maar dat maakte ook geen verschil
17 dagen geleden
Hier precies hetzelfde! 'Fijn' dat ik niet alleen ben 🥲
Hier 'nog maar ' een week... Ik ga mijn borst alvast nat maken 🫠
17 dagen geleden
Hier ook al 1,5 week. Ons zoontje is 15 weken en slaapt nu nog slechter dan ervoor. In de avond heeft hij nu ook steeds erge krampen/pijnscheuten. Dan gaat hij in zijn slapen hard huilen en overstrekken. Echt zielig.
17 dagen geleden
Is gewoon sprong 4 en/of de 4 maanden slaapregressie… een hele pittige! Hierna wordt het beter en leren ze ook om slaapjes te koppelen waardoor ze langere dutjes doen.
Hou vol 🩷 denk dat de helft in deze groep ondertussen deze vreselijke nachten heeft dus hey we zijn niet alleen 😂
17 dagen geleden
Hier ook hetzelfde sinds een aantal weken. Onze dochter is bijna 16 weken (gecorrigeerd 18). Dat gekreun en gekerm als ze wakker wordt, klinkt dan inderdaad als darm krampjes. 's Nachts leg ik haar dan toch maar aan de borst en dan slaapt ze weer 2 a 3 uur verder voordat ze weer wakker wordt. Maar vanaf de laatste voeding rond 5 uur blijft ze meer onrustig en dan inderdaad veel scheetjes. Speentje geven en over haar buikje aaien lijkt dan wel te helpen. Overdag lijkt ze juist helemaal geen last van krampjes te hebben en slaapt ze doorgaans wel weer redelijk.
17 dagen geleden
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het sprong 4 is.
Dit is de heftigste en kan zeker op de darmen slaan, aangezien het hele lichaampje bezig is met ontwikkelen. De sprong gaat vaak gepaard met een groeispurt.
Qua eten: ik kan nergens wetenschappelijk onderzoek vinden voor dat wat jij eet invloed heeft op de darmen dan je kind. Voedingscentrum zegt dat dit bakerpraat is!
6 dagen geleden
Hoe gaat het nu bij jullie? Al wat verbetering? Hier is het nog steeds vaak drama. Vannacht elk uur wurmend en huilend wakker, ben zo benieuwd wanneer het beter wordt. Denken jullie dat dit echt de regressie is? Ik ben bang van niet en dat het niet over gaat 😐 ben zooo moe