155 Reacties
7 maanden geleden
Hallo! Hoe gaat het bij iedereen? Allemaal goede 20-weken echos gehad? 🤞
Hier gaat alles goed, maar tjee wat gaat het hard met de buik! Lijk al wel 8 maanden zwanger en ik moet er nog drie 😱
Ook krijg ik serieuze ongemakken, kan niet lang zitten ivm spierpijn in ribben/hoge rug, mn lijf voelt zwaar en ben snel moe alsof ik een marathon heb gelopen.
Maar met de meisjes alles goed gelukkig!
Nu nog een echo over een maand, daarna worden ze frequenter.
Hoop dat bij jullie ook alles (naar omstandigheden) goed gaat!
7 maanden geleden
Reactie op P-gt
H ...
Hi! Hier nu ruim 23 weken en de kindjes doen het goed. We krijgen een meisje en een jongen. De 20 weken echo was goed.
Heel herkenbaar, ik groei ook heel hard!! En dan bedenken dat het inderdaad nog ruim 3 maanden mag duren.. ik heb vooral veel slaap/rust nodig, zo ook mijn lijf, dan gaat het goed!
Wel een spannende zwangerschap vind ik, echt anders dan van 1, maar heel bijzonder!! 🩷🩵
Rustig aan en hopelijk blijven ze nog even veilig bij je zitten.
7 maanden geleden
Reactie op P-gt
H ...
Wat fijn dat het goed gaat met je! Bij mij is mn buik me meegevallen, ben nu 26 weken en de arts zei dat ik een buik had voor 29/30 weken zwangerschap van een eenling, dus viel me nog mee. Maar bij mij weet ik uit ervaring dat het bij mij in de laatste 6 weken ontploft😹😹
6 maanden geleden
1 van onze tweeling is overleden in mijn buik, de andere baby maakt het nog goed. Ik ben nu 27 wk en ben opgenomen in academisch ziekenhuis ivm een dreigende vroeggeboorte. Ik vind het heel moeilijk want er is verdriet en hoop tegelijkertijd. Dit voelt onmenselijk om mee te maken
6 maanden geleden
Reactie op sharontew
Wat verschrikkelijk voor jullie😢. Is er enige duidelijkheid hoe het kan? H ...
Nee is geen duidelijkheid over. Bij de echo werd wel gezien dat het overleden baby’tje veel kleiner is dan de andere baby. Maar of er een groei probleem is ontstaan of iets dat kunnen ze niet achterhalen. Na bevalling wordt de placenta opgestuurd, mijn gevoel zegt dat daar iets niet goed mee is geweest.. het is echt verschrikkelijk idd. Laat jullie dus ook aub vaak controleren, niet dat dit voorkomen had kunnen worden. Maar het is zo moeilijk om te controleren of je beide baby’tjes voelt. Ik dacht dat ik die baby diezelfde dag nog had gevoeld maar niet dus..
6 maanden geleden
Reactie op P-gt
Oh nee, wat erg :( Dat verwacht je eigenlijk niet meer op dit punt.. had je ...
Nee klopt.. maar toch gebeurt het blijkbaar.
Ik was naar het ziekenhuis gegaan omdat ik wat oud bloed had; beetje bruine afscheiding zegmaar. En ik dacht dat het kwam omdat we seks hadden gehad die dag ervoor, wat al even geleden was. Waarschijnlijk kwam dat ook gewoon vd seks maar er is die dag per toeval ontdekt dat 1 vd baby’s overleden was. Dat moment dat ze zochten naar het tweede hartje was het ergste in m’n leven.
Ik kreeg in het weekend krampen en maandag op de poli werd mijn baarmoederhals opgemeten waaruit bleek dat ik een dreigende vroeggeboorte had. Dus het was klap op klap voor ons. Dan ga je in gesprek met een baby IC arts en ben je ineens patiënt. Patiënt met 2 baby’s in je buik waarbij je voor 1 nog heel veel hoop hebt
6 maanden geleden
Reactie op dijkstrae
Nee klopt.. maar toch gebeurt het blijkbaar.
Ik was naar het ziekenhuis ge ...
Ik ben zelf ook zwanger van een tweeling en een nachtje opgenomen geweest ivm harde buiken. Gelukkig in mijn geval alles in orde, maar jeetje. Wat heb ik me vaak gerealiseerd dat het allemaal best wel snel om kan slaan en hoe fout het dan kan gaan. Hoe in 1 keer je toekomst er anders uit ziet. Doet je andere kleintje het wel nog goed? Zijn ze gestart met longrijpers/weeenremmers en de hele mikmak? Hopelijk zijn ze lief voor je in het zh!
6 maanden geleden
Reactie op inimini2
Ik ben zelf ook zwanger van een tweeling en een nachtje opgenomen geweest i ...
Fijn dat ze je meteen goed in de gaten hebben gehouden!
Ze konden op mijn ctg geen weeen zien. Het was vooral toen controle baarmoederhals omdat ik kramp hield.
De andere kleine doet het goed en daar putten we heel veel troost uit. Maar je durft bijna niet te hopen op dat het goed komt met de kleine.
Maandag gelijk gestart met longrijpmedicatie en wee remmers. Dat is inmiddels ingewerkt en ik ben er nu een paar dagen af. Ik ben sinds gisteravond weer thuis en ga vandaag naar m’n ‘eigen’ ziekenhuis voor ctg; waarschijnlijk dagelijks vanaf nu.
6 maanden geleden
Reactie op dijkstrae
Fijn dat ze je meteen goed in de gaten hebben gehouden!
Ze konden op mijn ...
Wat verschrikkelijk moet dit voor jullie zijn. De rouw om je ene kindje en de hoop voor het andere kindje. Haast onmenselijk hoe dit naast elkaar bestaat. Ik hoop heel erg dat je geen vroeggeboorte krijgt. Als je je ei kwijt wil mag/kan je mij altijd privé berichten. Heel veel sterkte!
6 maanden geleden
Reactie op dijkstrae
1 van onze tweeling is overleden in mijn buik, de andere baby maakt het nog ...
Wat verschrikkelijk voor jullie! 🩶 een groot verlies en een ontzettend spannende tijd hoe het met jullie andere kindje en niet te vergeten jij zelf, komt! Heel veel sterkte, houdt moed! 💛
6 maanden geleden
Even een vraagje over slapen. De eerste weken gaan de kleintjes waarschijnlijk bij ons op de kamer. We hebben geen grote slaapkamer, en wat zou passen is 2 cosleepers naast elkaar (allebei langs mijn bedkant zeg maar), of 1 cosleeper voor de twee kleintjes samen. Maar geen idee of dat laatste een goed idee is?
Hoe gaan jullie dit aanpakken? Ik heb ook een ledikant waar ze samen ruim in zouden kunnen, maar die past niet op onze slaapkamer erbij.
6 maanden geleden
Reactie op P-gt
Hoe gaat het nu met jou/jullie?
Ik ben nog steeds zwanger 🙏 daar had ik niet op durven hopen.
M’n tweeling spulletjes de deur uit gedaan, wagen, wieg, wel heel verdrietig om te doen. Dus emotioneel gezien is het erg pittig voor ons, en dat is een understatement