8 Reacties

13 dagen geleden

Wat bij onze tweeling ontzettend heeft geholpen is elke dag op hetzelfde tijdstip starten. Hier is dat om 6.40u uit bed en om 7u de fles. Dus ook als ze om 5u nog een fles hebben gehad. Ook deden wij 's nachts na 3.30/4u geen grote fles meer maar een kleine van +/- 40 a 50 cc, zodat er wel honger was om 7u. Wij hebben in het begin vaak gerekt met een klein flesje van 30cc (lang leve de babybrezza) tussendoor om vervolgens weer iedere 4u (7-11-15-19-23) de gehele fles aan te bieden. Biedt geen garantie maar wij hebben gemerkt dat sinds we dat zijn gaan doen ze steeds beter het ritme gaan herkennen en hierop meegaan. Hopelijk heb je iets aan de tips maar weet dat ik vooral ook je verhaal herken! Succes mama, je kan het💪

13 dagen geleden

Bij ons start de dag en dus de eerste fles altijd om 7u. Alles voor 6u is 'nacht' dus dan in t donker evt een klein flesje aanbieden maar zeker niet teveel anders lust ze om 7u niks. Verder om de 3,5 a 4u voeden. Niet eerder en later hoeft vaak niet🤣 En qua slapen houden we wakkertijd aan. Inderdaad om te voorkomen dat we totaal geen ritme hebben met drinken en slapen. Ik ga daar ook nogal slecht op en onze dochter heeft deze structuur ook nodig

13 dagen geleden

Reactie op Beetjeverliefd

Wat bij onze tweeling ontzettend heeft geholpen is elke dag op hetzelfde ti ...
Dit doen wij ook. Vanochtend kreeg hij om 05.30 uur een klein flesje. De dag starten we altijd tussen 7 en half 8. Om half 8 heb ik hem weer een iets kleiner flesje gegeven. Daarvan liet hij wel wat staan, maar dan zitten we wel weer in ons ritme.

13 dagen geleden

Oooh maak je geen zorgen. Komt vanzelf wel. Onze oudste dochter had geen ritme tot rond 6 maand. Ons zoontje heeft ook 0 ritme. En ik zit er niets mee in. Gewoon 'go with the flow'. En ja... ik heb het ook altijd graag gepland en met structuur. Maar je leert dat een stuk loslaten eens je kinderen hebt hoor 🙈

13 dagen geleden

Vaak drinken is echt heel gezond en natuurlijk gedrag, juist niet aangeleerd. Grotere flessen is aangeleerd gedrag. Als je kijkt naar borstvoeding komen ze vaak ook op deze leeftijd nog 8-12x per dag. Met kunstvoeding geven we vaak veel grotere hoeveelheden. Dat is niet natuurlijk. Echt niet erg als je kindje dat prima vindt, ik veroordeel niemand, maar jouw kindje lijkt liever kleinere porties te drinken. Ze doet dus eigenlijk iets heel natuurlijks. Wij volwassenen eten ook niet precies volgens schema elke dag even veel en op dezelfde tijd. Ze doet het dus super goed door aan te geven wat ze nodig heeft! (En kindjes met grotere flessen doen dit waarschijnlijk ook, dus die doen het ook prima ;)). Je zou inderdaad in de vroege ochtend een heel klein flesje kunnen geven en dan om 7u echt een grotere om te kijken of ze dat wil. Mijn tip zou zijn: probeer niet teveel te sturen en te zoeken naar oplossingen. Dat frustreert alleen maar. Heb ik bij onze eerste ook gedaan en achteraf was ik zo niet gelukkig. Als je ergens weinig invloed op hebt is het slapen en eten. Je kunt er niet meer in stoppen als ze niet wil en slapen kan je ze ook niet toe dwingen. En het scheelt jou heel veel frustratie.

13 dagen geleden

Reactie op Anoniem_MM

Vaak drinken is echt heel gezond en natuurlijk gedrag, juist niet aangeleer ...
Bedankt voor de fijne reactie. Hier heb ik echt wat aan. Merk ook dat ik graag met haar mee wil gaan en voel dat dit het juiste is. Alleen heb die druk van buiten af. Vrienden/familie en opvang. Het is niet dat iemand er iets van zegt hoor, en toch voel ik dat het er wel moet zijn… omdat iedereen het zo doet, snap je. Maar je hebt helemaal gelijk. Ik moet gewoon luisteren naar haar behoeftes en ze geeft het allemaal heel duidelijk aan. Zowel voeding als slaapjes. Allemaal overigens bedankt voor de fijne tips en reacties. Kan ik absoluut wat mee. Zeker dat kleine flesje in de ochtend ga ik proberen!

13 dagen geleden

Hier ook eentje die nooit een fles van 150 drinkt, om de 2-3 uur komt overdag en die ook geen beste slaper is. We hebben wel een patroon in haar dutjes ontdekt, ongeacht hoe laat ze wakker wordt etc: kort - lang - kort - kort, en die vier dutjes werken goed voor ons en de flessen plannen we tussen die dutjes in. Echt niet elke dag een fles om 7.00 dus want ze heeft nog geen horloge ;) maar we hebben zo wel wat voorspelbaarheid, misschien kun je ook een patroon vinden?

13 dagen geleden

Hier ook een kindje dat geen regelmaat heeft en elke 2-3 uur een voeding wil. Ik bied ook vaak 150 aan, maar hij drinkt het ook niet op. Wat voor mij ons goed werkt is kijken naar de wakkertijd. We houden nu 1,5uur aan. Verder proberen we alles te doen in een voorspelbare volgorde. Dus ipv ritme te focussen op regelmaat en voorspelbaarheid.. Bijvoorbeeld wakker - eten - luier - spelen - knuffelen en dan weer slapen. Als hij maar heel kort slaapt probeer ik altijd wel hem nog even weer in slaap te krijgen dat hij in ieder geval 45 minuten slaapt (1 slaapcyclus). Maar nu met de 4 maanden slaapregressie etc is dat wel een uitdaging..