31 Reacties

6 dagen geleden

Wij doen af en toe even temperaturen om dr te helpen poepen🤭 is natuurlijk niet een lange termijn oplossing maar wij hebben er ook zelden last van...

6 dagen geleden

Als ik mijn zoontje in de wipper zet gaat hij standaard poepen😂 miss helpt dit ook voor jou kindje😅

6 dagen geleden

Ik heb vandaag beetje hetzelfde probleem. Hij poept meestal elke ochtend maar vanmorgen niet. Bij ons helpt het 9 van de 10 keer om hem onder de baby gym of een draaiende mobiel te leggen. Wordt hij lekker enthousiast en bewegelijk en ik heb het idee dat het dan zo los komt maar kan ook toeval zijn. Het is wel het proberen waard ;)

6 dagen geleden

Reactie op Mimi1506

Als ik mijn zoontje in de wipper zet gaat hij standaard poepen😂 miss helpt ...
Nee dat doet dus helaas (nog) niks voor onze dochter 😅

6 dagen geleden

Temperaturen, buik masseren met de klok mee en in een squat houding helpt soms ook met poepen/boeren

6 dagen geleden

Temperaturen indd en bij ons is t ook vaak in de Maxicosi

6 dagen geleden

Wat bij onze dochter helpt is buik masseren dus met de klok mee wrijven en op schoot liggen met de benen helemaal tegen onze borst aan en dan van voor na achter bewegingen maken hier schijt ze gelijk van zich af🤣

6 dagen geleden

De reden dat kindjes kunnen ontlasten zit 'm in het ontspannen van de bekkenbodemspieren en dat doen ze als ze gaan zuigen (vandaar tijdens de fles maar evt ook met een speen) of idd bij squat positie (vandaar in de zithouding of met fietsen met de benen). Dus juist niet met 't aanspannen van de buik/bekken in een wipstoeltje of wanneer ze overstrekken met buikpijn. Misschien heb je hier iets aan. Bij ons helpt 't soms ook al om haar op de arm te nemen en echt met de billen over mijn arm te laten hangen (je arm in de knieholte zegmaar) zodat ze goed met de benen omhoog zit.soms een beetje in de houdgreep als ze overstrekt bij pijn😅. Soms buik tegen buik en soms met haar rug tegen m'n buik zodat ik haar buik kan masseren met m'n vrije hand. Of zuigen op een pink? Succes!

6 dagen geleden

Reactie op E-did-it

De reden dat kindjes kunnen ontlasten zit 'm in het ontspannen van de bekke ...
Ja dat had ik ergens gelezen, ontspannen van de bekkenbodem + aanspannen van de buikspieren. Dus in de wipstoel = ontspannend en de spannen zelf een beetje hun buikspieren aan en dan komt het… behalve dat ze zichzelf nog niet kan bouncen in de wipstoel en het dus niet gebeurt. Tussenstand: toch maar ‘al’ na 3u gevoed ipv 3u15min/3u30min waardoor ze maar 2x 3min dronk en ze heeft helaas niet gepoept dus dat kunnen we over een paar uur pas weer proberen. Squatten leverde alleen een kotsje over mij en de bank op, buik masseren en dan beentjes buigen terwijl ze op m’n knieen lag een paar scheten… ze zal zo wel weer moe zijn dus dan hoop ik dat ze met wat minder gekrijs van de buikpijn gaat slapen en niet alweer na een halfuur wakker wordt 😬

6 dagen geleden

Ik zet mn dochter vaak na de voeding tegen mn benen als ik op de bank zit (met optrokken knieën dus) en dan gaat ze dus altijd poepen terwijl ze me strak aankijkt 😂 maar idd de hurkhouding is denk ik wat het hier doet.

6 dagen geleden

Reactie op Fenke1994

Ja dat had ik ergens gelezen, ontspannen van de bekkenbodem + aanspannen va ...
Ai, balen! En warmte? Op je benen zodat ze een hurkhouding heeft met een warm kruikje/pittenzak op haar buik? En dan mss temperaturen met flink wat vaseline... Dan heb je alles wel zo'n beetje geprobeerd gok ik 😅

6 dagen geleden

Onze dochter heeft ook pijn bij poepen en poepte soms 5 a 6 dagen niet dus nu gebruiken wij van de dokter zakjes forlax elke dag een half zakje bij de fles in van 11 uur en ze poept gegarandeerd en zonder pijn gelukkig misschien dat dit jullie ook kan helpen ☺️

6 dagen geleden

Reactie op noukkie00

Onze dochter heeft ook pijn bij poepen en poepte soms 5 a 6 dagen niet dus ...
Vindt dat ook weer zo wat, ze poept normaal gesproken wel elke dag (behalve vandaag nog niet), alleen totdat ze dat gedaan heeft slaapt ze moeilijker in (elke keer als ze bijna slaapt ineens weer heel hard huilen) en wordt ze al na een halfuurtje weer wakker… dat zou toch ook niet nodig moeten zijn elke ochtend?!

6 dagen geleden

Voor langere termijn misschien probiotica proberen? En ik weet niet of je al hapjes geeft of niet, maar soms wordt het erger door hapjes, dus als je sindsdien problemen hebt, zou je de hapjes weer even kunnen stoppen.

6 dagen geleden

Reactie op Anoniem_MM

Voor langere termijn misschien probiotica proberen? En ik weet niet of je a ...
Nee doe ik dus niet en ook geen flessen indikken of wat dan ook want heb dus het idee dat ze redelijk gevoelige darmpjes heeft. Met afbouwen van BV ook ruim een week gewacht na het vervangen van de eerste voeding voor KV zodat haar darmpjes daar aan konden wennen. Sindsdien nog niet weer meer KV gaan geven want de voeding die ik daarna liet vallen, liet zij toen ook vallen haha. Dus weet ook niet zo goed waar het nu aan ligt!

6 dagen geleden

Tempraturen of een heel Klein scheutje olijf olie in dr fles als ze echt paar dagen niet heeft gepoept

6 dagen geleden

Reactie op Romyyyyyyy

Tempraturen of een heel Klein scheutje olijf olie in dr fles als ze echt pa ...
Temperaturen? Waarvoor?

6 dagen geleden

Reactie op Siobhaini

Temperaturen? Waarvoor?
Als je de thermometer rectaal inbrengt komt er vaak poep😅🤣

6 dagen geleden

Reactie op First Time Mom2024

Als je de thermometer rectaal inbrengt komt er vaak poep😅🤣
Als je googelt op obstipatie (dat heb ik de afgelopen maanden overmatig gedaan) bij baby’s krijg je toch overal adviezen om dit vooral NIET te doen omdat je de anus kan beschadigen..

6 dagen geleden

Reactie op Siobhaini

Als je googelt op obstipatie (dat heb ik de afgelopen maanden overmatig ged ...
Sommige mensen gaan "roeren" dat is beschadigend en je moet t natuurlijk niet te vaak doen. Maar als het kwaad kan om het af en toe te doen zouden ze het ook afraden op t moment dat je daadwerkelijk de temp will meten