35 Reacties

één maand geleden

Hierbij mijn vraag: Ik geef BV op verzoek, wat redelijk voorspelbaar is. Meestal na 2u 45min á 3u heeft ze weer honger. Als ik haar (veel) eerder aanbied omdat mij dat bijv. beter uitkomt heeft ze vaak geen interesse of echt maar heel kort en dus geen echte voeding, waardoor haar volgende voeding dan lastig te voorspellen is. Dutjes doen we nu ook ‘op verzoek’. Ze duren heel vaak maar 20min, dus als ze dan even later weer moe is, brengen we haar weer naar bed. Dat is nog niet echt voorspelbaar en zit zeker nog geen ritme in. Maar soms is dat een halfuur voordat ik verwacht dat ze weer honger gaat hebben. Ik wil haar natuurlijk wel de ruimte geven om als het lukt wat langer te slapen dus het is dan zonde als ze (snel) wakker wordt van de honger. Als ze nog wakker blijft t/m de volgende voeding is ze echt niet te genieten. Hoe doen jullie dat?

één maand geleden

Reactie op Fenke1994

Hierbij mijn vraag: Ik geef BV op verzoek, wat redelijk voorspelbaar is. ...
Ik geef geen borstvoeding maar kunstvoeding op verzoek. Sinds 2 weken inderdaad ook de dutjes op verzoek en ik merk dat er steeds meer ritme in begint te komen. Sommige duren een halfuurtje, maar na haar flesje tussen 14:00 en 15:00 uur slaapt ze meestal tot aan haar volgende voeding. Sinds ik gewoon haar behoefte volg heb ik een vele vrolijkere baby🥰

één maand geleden

Reactie op MelanieKr

Ik geef geen borstvoeding maar kunstvoeding op verzoek. Sinds 2 weken inder ...
Dus als ze moe is maar het is ook bijna weer tijd voor een flesje, breng je haar toch gewoon naar bed? Zonder eerst een fles aan te bieden?

één maand geleden

Reactie op Fenke1994

Dus als ze moe is maar het is ook bijna weer tijd voor een flesje, breng je ...
Yess. Alleen slaapt ze overdag gewoon beneden in de box of in een nestje op de bank. En wanneer het weer bijna tijd is voor haar flesje valt ze soms in slaap, maar ik merk dat dit vrijwel nooit langer is dan een halfuur dat ze dan slaapt en ze zich daarna meld voor een flesje.

één maand geleden

Reactie op Fenke1994

Hierbij mijn vraag: Ik geef BV op verzoek, wat redelijk voorspelbaar is. ...
Ik doe ook alles op verzoek (kv) ook nog 0 ritme. Ik heb soms ook dat ik denk oh is het bijna etenstijd. Maar dan slaapt ze meestal toch wat langer. Wakker worden van de honger is denk ik pas echt bij hele erge honger

één maand geleden

Reactie op Siobhaini

Ik doe ook alles op verzoek (kv) ook nog 0 ritme. Ik heb soms ook dat ik de ...
Je hebt gelijk, ze is nu een halfuur nadat de vorige voeding 3u geleden was (en ze meestal dus echt wel honger heeft) wakker geworden uit een dutje. Na het rustig uitrekken en even naar mama kijken werd ze wel snel een beetje verdrietig, maar gelukkig kon ze gelijk door om te drinken haha.

één maand geleden

Laten jullie de kindjes overdag ook in bed slapen? Of hoe pakken jullie dit aan? Als je dat doet kan je toch nooit meer overdag ergens heen? Of zie ik dat verkeerd haha.

één maand geleden

Reactie op Liesvc2024

Laten jullie de kindjes overdag ook in bed slapen? Of hoe pakken jullie dit ...
Dit is ook precies mijn gedachte gang. Daarom laat ik haar in de box slapen of ze slaapt in de kinderwagen/maxi-cosi als ik de deur uit ga😂

één maand geleden

Reactie op Liesvc2024

Mijn meisje slaapt alleen nog maar op mij en af en toe in de kinderwagen. Dus heel eerlijk ik plan vaak om de dutjes heen, behalve als ik naar mijn moeder ga. Als ik afspraken heb en het is kortbij dan doe ik dit lopend met de kinderwagen zodat ik hoop dat ze dan in slaap is gevallen zodra ik er ben 😅.

één maand geleden

Reactie op Liesvc2024

Ik ben het aan het oefenen! Maar als ik ergens heen moet doe ik dat iig net na een voeding. Dan valt ze hopelijk in slaap in de auto/kinderwagen/waar ik dan ook heen moet.

één maand geleden

Reactie op Siobhaini

Ik ben het aan het oefenen! Maar als ik ergens heen moet doe ik dat iig net ...
Je kan dan bijv het ochtend dutje wel in bed doen, het middag dutje in auto/kinderwagen en eind middag weer in bed. Zoiets probeer ik nu! Maar lukt lang niet altijd hoor. Eind middag als ze dan niet wil laat ik haar op mij slapen zodat ze iig wel aan haar slaap komt

één maand geleden

Reactie op Liesvc2024

Ze is nu 15 weken en tot 2 weken geleden lukte overdag in bed niet, ze wilde alleen maar in de draagdoek/zak slapen. Nu lukken dutjes in bed eindelijk wel, maar lengte varieert nogal - heel vaak maar 20-30 min, dus het zijn niet maar 3 dutjes zoals in de schema’s… zit sowieso geen ritme in. Maar als we ergens heen willen kan ze dus ook nog in de draagzak slapen. En uiteindelijk zul je dan wellicht een campingbedje mee moeten gaan nemen als je een middagje naar je ouders wil oid? Gelukkig wordt de wakkertijd ook steeds langer dus even een koffie’tje met iemand drinken kun je dan om de dutjes heen gaan plannen als er eenmaal een beetje ritme in zit? Zo ver zijn wij nog niet hoor, maar dat is wat ik zie bij vriendinnen!

één maand geleden

Hoi allen, beetje ten einde raad.. baby 3 maanden sliep al erg slecht en schopt nu de hele nacht met benen in de slaap. Ook gaat haar hoofd continu van links naar rechts. Krijgt nog voeding dus honger kan het niet zijn. Iemand een oplossing of weet iemand de oorzaak? We slapen zelf nauwelijks meer omdat zij van 19:00 tot circa 00:00 slaapt waarbij we haar tussendoor ook nog vaak weer in slaap moeten brengen omdat ze even wakker wordt… ze heeft verder een vast ritme overdag en ‘s nachts maar slapen doet ze dus bijna niet

één maand geleden

Reactie op Bennetk

Hoi allen, beetje ten einde raad.. baby 3 maanden sliep al erg slecht en sc ...
Heeft ze het misschien te koud? Mijn zoontje deed dit ook de hele nacht. Ook met z’n armpjes voor z’n gezicht. Ik ben hem uiteindelijk gaan tempen en toen bleek hij 36.3. Hij had het dus koud en ging daardoor meer bewegen en werd onrustig

één maand geleden

Reactie op kim7991

Heeft ze het misschien te koud? Mijn zoontje deed dit ook de hele nacht. Oo ...
Hey Kim, goede tip. Denk niet dat het de oorzaak is maar zeker het proberen waard. Was dat bij jullie wel de oorzaak? En hoe gaat het nu? Slaapt hij wel goed?

één maand geleden

Reactie op Bennetk

Hoi allen, beetje ten einde raad.. baby 3 maanden sliep al erg slecht en sc ...
Dit doet die van ons elke keer als er nog een boertje dwars zit en hij plat ligt. Dan hou ik hem even rechtop en hop boertje eruit en hij slaapt rustig

één maand geleden

Reactie op Bennetk

Hey Kim, goede tip. Denk niet dat het de oorzaak is maar zeker het proberen ...
Die nacht heb ik hem midden in de nacht nog warmer aangekleed en toen sliep hij weer als een roosje. Vanmiddag wilde hij ook niet slapen, heel onrustig en veel bewegen. Weer tempen: 36.5. Hij heeft het toch nog snel koud dus en verliest dan blijkbaar echt warmte. Weet niet of het de oplossing van alles is, maar het valt me deze week wel op. Hij slaat zichzelf soms ook nog wel wakker met z’n handjes hoor, maar dat heeft niet perse met de kou te maken

één maand geleden

Reactie op kim7991

Die nacht heb ik hem midden in de nacht nog warmer aangekleed en toen sliep ...
Hey Kim, super bedankt nog. We hebben haar warmer aangekleed en een verzwaringsdeken toegepast lijkt tot nu toe te helpen!!🙏🏼

één maand geleden

Reactie op Liesvc2024

Als we thuis zijn slaapt ze in haar eigen bedje omdat ze hier gewoon het beste en langste slaapt. Als we erop uit gaan slaapt ze in de auto/wagen. In de box valt ze eigenlijk sinds week 8 niet meer in slaap, toen zijn we begonnen met haar boven laten slapen

14 dagen geleden

Onze dochter wordt steeds beter in zichzelf terug in slaap duimen als ze half wakker wordt, papa en mama zijn daar helemaal tevreden mee. Met het in slaap komen heeft ze wel nog sowieso haar speentje en ook tijdens het dutje lukt het niet áltijd zelf. Dus ik zit toch de hele tijd als ze beweegt gespannen te kijken of ze alleen maar beweegt, zichzelf weer in slaap duimt of toch even kort het speentje nodig heeft… Snap dat de dutjes niet altijd even lang zullen duren, maar ik kan ook niet heel relaxed iets anders doen in de tijd die ik wel heb, want ik ‘moet’ de hele tijd naar de babyfoon kijken. Zijn er al mensen waarbij als je baby eenmaal slaapt voor het dutje je gewoon rustig iets anders kan doen net zolang tot je baby weer wakker wordt?