35 Reacties

15 dagen geleden

Reactie op Fenke1994

Onze dochter wordt steeds beter in zichzelf terug in slaap duimen als ze ha ...
Telt het als dat slechts voor 30 min is? 🤣

15 dagen geleden

Reactie op Fenke1994

Meestal slaapt ze 45 min dus dan ga ik als een gek het huishouden doen 😂 vaak word ze daarna wakker, soms als ik er dan even naast blijf zitten, haar speentje in doe en haar soms even laten jammeren valt ze weer in slaap en dan kan het zo weer voor een uur zijn!

15 dagen geleden

Reactie op Bennetk

Hey Kim, super bedankt nog. We hebben haar warmer aangekleed en een verzwar ...
Welke verzwaringsdeken gebruiken jullie?

15 dagen geleden

Hier ook vaak maar slaapjes van 20 a 30 minuten. Timing is ook echt cruciaal anders blijft ze je gewoon aankijken 😅 of meer huilen/mopperen als je te laat bent. Sinds vorige week leggen we haar overdag ook in haar bedje ipv in de box en slaapt ze soms wel één, anderhalf uur. Of ze echt die rustige omgeving nodig heeft, anders het liefst alles mee wil maken. Vanmiddag zo'n anderhalf uur gewandeld en welgeteld 2x 10 minuten haar ogen dichtgedaan. Wel mopperen want moe, maar slapen ho maar. Tussen 10 en 15uur maar 20 minuten geslapen.. Nu in haar bedje slaapt ze al een uur, net fiep terug moeten doen, dus duim dat ze er nog even achter aan plakt. Voor haarzelf wel zo fijn ♡

15 dagen geleden

Hier lukt het na 2 maanden eindelijk om haar smiddags 1 dutje in bed te laten doen. Opeens lukte het vanuit het niks. Eerst was het altijd krijsen en was ik een uur bezig om haar in slaap te krijgen.. vanmiddag viel ze zelfs uit zichzelf in slaap zonder shhht en bij haar te blijven. Dit is dus altijd maar 20/30 min dan wordt ze weer wakker, ik krijg dit ook niet verlengd, speen blijft ze dan uitspugen en gaat krijsen en flink tegenwerken.. Wordt dit beter 😩?

15 dagen geleden

Reactie op Janne1312

Telt het als dat slechts voor 30 min is? 🤣
Haha ja ‘telt’ wel voor mijn vraag, maar of het per se idealer is… 😂 Net heeft ze trouwens een heel lang dutje gedaan en ik heb geen één keer de speen terug hoeven doen! Ben natuurlijk wel 2x naar boven gesprint en de laatste 20min zat ik er naast… but we’re getting there?

15 dagen geleden

Reactie op Momof2cats

Hier lukt het na 2 maanden eindelijk om haar smiddags 1 dutje in bed te lat ...
Bij ons een maand geleden ook voor t eerst uberhaupt gelukt en begon met steeds 20min en werd echt al vrij vlot steeds beter (met terugrennen om speentje terug te geven nog wel haha)! 🤞🏼

15 dagen geleden

Reactie op Fenke1994

Bij ons een maand geleden ook voor t eerst uberhaupt gelukt en begon met st ...
Zou ik dan te laat zijn voor t speentje? Ze spuugt hem namelijk meteen weer uit en zit dan met grote ogen me aan te kijken en als ik haar laat liggen om te kijken of ze toch nog zelf in slaap valt gaat ze huilen

14 dagen geleden

Reactie op Fenke1994

Haha ja ‘telt’ wel voor mijn vraag, maar of het per se idealer is… 😂 Net ...
Oehhh fijn! Hoe oud is je kindje?

14 dagen geleden

Reactie op Momof2cats

Zou ik dan te laat zijn voor t speentje? Ze spuugt hem namelijk meteen weer ...
Is ze wel moe genoeg? Hier dus eentje die aan drie uur slaap verspreid over de dag genoeg heeft, die kijkt ook met grote ogen maar alleen als ze gewoon klaar is om weer verder te gaan baby’en ipv slapen.

14 dagen geleden

Reactie op Momof2cats

Zou ik dan te laat zijn voor t speentje? Ze spuugt hem namelijk meteen weer ...
Moeilijk te zeggen, maar toen ze net begon met dutjes in d’r eigen bedje (of van het weekeind bij oma op zolder in een ‘nieuwe omgeving’) werd ze steeds na 20min wakker en ging het dan ook precies zoals jij nu omschrijft. Zou zeggen, blijven proberen en hopelijk wordt dat vanzelf beter? Vanmiddag ook nog een keer na een halfuurtje heel actief om zich heen kijken en speen meteen uitduwen, is dan ook kansloos helaas.

14 dagen geleden

Reactie op RD1996

Oehhh fijn! Hoe oud is je kindje?
Vandaag precies 18 weken. En dus pas sinds een paar weken uberhaupt in haar bedje (hiervoor overdag alleen maar in de draagdoek) en nu al steeds langer en sinds een weekje dat ze echt steeds vaker ‘effectief’ is gaan duimen! 👏🏼

14 dagen geleden

Reactie op Fenke1994

Dat gespannen naar de babyfoon kijken heb ik ook heel erg. Mijn vriend zegt dat dat niet oké is 🙈. Maar ik ben soms zo gefixeerd op haar slaapjes...

14 dagen geleden

Reactie op Cosiness

Dat gespannen naar de babyfoon kijken heb ik ook heel erg. Mijn vriend zegt ...
Als mijn man thuis is, of hij nou vrij is of thuis aan het werk, neemt hij vaak de babyfoon mee en dan kan ik even ‘uit’. Er zijn ook mensen die zeggen dat je helemaal niet naar het beeld moet kijken, maar het gevolg is dat je ‘te laat’ bent en dan is ze echt wakker. Ze wordt namelijk eerst steeds wakkerder en wakkerder en gaat pas als ze echt al helemaal wakker is geluid maken en huilen. Op de lange termijn is dat geen groot ‘probleem’, maar toch allemaal kleine dingetjes die dan een beetje in de soep lopen (en een zware dag voor mij) dus ik wordt er toch helemaal ibbelig van 🙈