15 Reacties

9 dagen geleden

Ik heb dit ook. Worstel er nog wel mee, maar wat helpt bij mij is om wel vroeg naar bed te gaan (sta ook om 5u op nu). Mijn man doet dat het late avond flesje (rond 22u-23u). Alles samen doen is gezellig, maar breekt je op met een slechte slaper. Daarnaast gebruik ik melatonine van Shiepz. Die heeft een versie "time release". Deze helpt dus meerdere uren lang met inslapen. Die zou je kunnen proberen. Geeft net een zetje. Niet ideaal natuurlijk, maar niet slapen is denk ik schadelijker.

9 dagen geleden

Reactie op Tessa1987_______

Ik heb dit ook. Worstel er nog wel mee, maar wat helpt bij mij is om wel vr ...
Vervelend hè? Melatonine mag geloof ik niet bij borstvoeding. Het probleem in de avond is ook dat hij alleen maar verder slaapt met borst. Dus een flesje geven ‘s avonds helpt helaas niet😕

9 dagen geleden

Ik had het ook. Wat ik deed was luisteren naar filmpjes over quantum fysica. In ieder geval een video dat ik opzich interessant vond maar net iets te moeilijk om echt te blijven luisteren.

9 dagen geleden

Ik maak als ik nie kan slapen lijstjes in mn hoofd. De A is van Albanië, de B van Belgrado etc etc 🤪

8 dagen geleden

Mijn baby slaapt bijna altijd door maar ik wordt vaak tussen 4 en 5 wakker en kan dan heel moeilijk/bijna niet in slaap vallen tot ongeveer 07:00 voor de eerste voeding. Begint me ook echt op te breken. Ik probeer wel vaak vroeger naar bed te gaan maar merk ook dat ik graag de tijd doorbreng met mijn partner als onze zoon op bed ligt. Ben nog een beetje opzoek naar de oplossing om weer in slaap te vallen. Het is ook niet dat ik lig te malen ofzo, ik lig lekker maar ben gewoon klaar wakker 😓

8 dagen geleden

Ik heb precies hetzelfde. Na de nachtvoeding kom ik niet meer in slaap.. 😐

8 dagen geleden

Ik had dit ook heel extreem! Wat mij heeft geholpen was advies van een slaapcoach: niet opstaan en afleiden wat vaak wordt gezegd, maar juist blijven liggen, ogen dicht, ontspannen Want als je al niet slaapt kun je zo tenminste nog rust pakken en opladen. Ik zet of een podcast aan of ontspannende muziek en zeg tegen mezelf: lk kan nu niet slapen, dat is oké. Ik ga wel lekker mijn ogen dicht doen en rusten, dat is ook goed voor me Je zult zien dat zodra de druk ervan af is, je op gegeven moment dan zelfs ik slaap zult vallen….en als niet is dat ook oké!

8 dagen geleden

Een body scan kan helpen!

8 dagen geleden

Ik heb hetzelfde, ben er zo mee aan de haal gegaan dat ik slaapangst kreeg. Angst om niet te kunnen slapen; door die angst slaap je daadwerkelijk niet. Slik medicatie en volg therapie. Mijn tip is dan ook om er echt geen druk op te leggen voordat je in een negatieve vicieuze cirkel komt. Wat sunflowerlily ook zegt; probeer de gedachten om te zetten. Liggen is ook rusten

8 dagen geleden

Ik kreeg laatste de tip om bij elke letter van een woord (of bv naam van je baby) 3 andere woorden te verzinnen. Ik kan mij niet herinneren dat ik verder ben gekomen dan de 3e letter 😂

8 dagen geleden

Dankjewel voor jullie tips! Ik ga het uit proberen. Vannacht wederom een slapeloze nacht na de voeding. Ik merk erg te piekeren over het starten met werk en hoe dat moet met minder slaap! Daardoor val ik al helemaal niet in slaap. Irritant. Hopelijk werken de tips snel! 🥱

8 dagen geleden

Heel herkenbaar. Ik heb ook wel eens dat ik na de voeding dan heel licht slaap en van iedere draai of kuchje wakker word. En als mensen dan vragen hoe het snachts gaat vind ik het lastig om uit te leggen dat mijn baby goed slaapt maar ik niet 😂

8 dagen geleden

Reactie op Nynke_93

Vervelend hè? Melatonine mag geloof ik niet bij borstvoeding. Het probleem ...
Ohh dat zou kunnen. Ik geef geen borstvoeding meer. Wat bij mij ook helpt is om zo flexibel mogelijk te zijn. "We zien wel hoe het gaat". Ik doe alleen een klein rood lampje aan en doe mijn ogen ook dicht tijdens voeden of met in slaap wiegen. Maar het blijft een uitdaging

8 dagen geleden

Heel erg vervelend. Ik heb hierdoor uiteindelijk temazepam en lorazepam gekregen van de huisarts na alles geprobeerd te hebben. Ik neem een lorazepam aan her begin van de nacht en slaap dan heel goed. Na de voeding val ik zo weer in slaap. Boek gaan lezen was ook nog een tip.

7 dagen geleden

Reactie op alexandra2021

Ik kreeg laatste de tip om bij elke letter van een woord (of bv naam van je ...
Dit ga ik proberen! Ik lig nu vaak na de nacht voeding wakker door werk. Ben pas weer begonnen en het is helaas een zooitje, dankzij m’n vervangster