15 Reacties

één maand geleden

Misschien het bezoek minderen? Ik kan me goed voorstellen dat iedereen wil langskomen, maar als dat voor jou extra veel energie trekt zou ik dat minder doen. Jij en je gezin zijn het belangrijkste❤️

één maand geleden

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Olivia! Het lijkt mij een heel pittige bevalling wat je hebt gehad en inderdaad. Jij was ziek tijdens de bevalling. Dat zet je best wel op achterstand denk ik. Waarom ik dat zeg, is omdat ik -een totaal andere bevalling bij m’n eerste heb gehad- maar ook echt met enorme achterstand ben begonnen. Je lichaam gaat sowieso de baby voorrang geven als het gaat om jouw voorraad, zo is het gewoon genetisch/evolutionair geregeld. Wat voor mij heeft geholpen is het volgende; vitamines bijpakken. Ik heb gekozen na overleg met een orthomoleculaire arts om vooral voor kwaliteit te kiezen om te zorgen dat ik wat sneller bij kwam. Mij hielp multi perfect van nutalis en omarin van Nutriphyt. Ik had er nog een aantal maar die zijn meer specifiek voor bijvoorbeeld, maag of darmen maar als je wilt vertel ik alles. Daarnaast ben ik begonnen met eiwit proteïne. Je moet veel meer energie leveren dan dat je eigenlijk vermoedelijk hebt. De eiwit proteïne zorgt ervoor dat je dat hebt. Ik kon het prima met borstvoeding gebruiken zonder aan te komen (mocht dit van belang zijn) maar ga je stoppen dan zul je dat mogelijk ook af moeten bouwen/stoppen. Voor het overige wil ik je vooral zeggen dat ik het mega knap van je vindt dat je kolft! Ik hoop echt dat je straks live kan voeden als je dat wilt (kost minder energie). Probeer je partner uit te leggen dat je emoties vooral heel hoog zitten. Het is ook heel oneerlijk maar hij kan er echt ook niets aan doen. Maar soms is het fijn even de frustratie te uiten. Hopelijk kan hij dat nog even aan en kan Olivia snel naar huis ♥️. Als laatste, Nutriphyt en nutalis zijn vrij duur. Ik heb een kortingscode voor 20% korting als je wilt. Laat je dat dan even weten? Het is geen wondermiddel he.. het duurt even maar het gaat met de juiste dingen echt snel ❤️‍🩹!

één maand geleden

Reactie op Zwaniek

Misschien het bezoek minderen? Ik kan me goed voorstellen dat iedereen wil ...
Hier sluit ik me bij aan! Mijn vrouw is erg ziek geweest in het kraambed en heeft een aantal weken zelf in het ziekenhuis gelegen. We hebben in die periode wel wat bezoek gehad maar veel kraambezoek kregen we pas toen onze zoon al 6mnd was. Toen zaten we er een stuk beter bij en kostte het niet alleen maar energie. Verder inderdaad qua eten kijken of je eiwit en energieverrijkt kan eten. Dat je niet perse meer eet want dat lukt niet altijd als je weinig eetlust hebt. Maar dat wat je eet in ieder geval extra voedzaam is. En kunnen je partner/familie/vrienden helpen met praktische dingen? Bijvoorbeeld koken, schoonmaken, was? Zodat je daar in ieder geval ook niet onnodig energie aan kwijt bent. Heel veel succes en een goed herstel gewenst!

één maand geleden

Ah nog een kleine tip misschien.. in Brabant zijn er veel gemeentes die verlengde kraamzorg regelen/toestaan. Misschien heb je daar iets aan en is dat ook te krijgen in jouw regio? Of misschien dat er hulp in huis mogelijk is als vrienden/familie het niet op kunnen vangen. Ik zou overigens vrienden/familie eerst proberen, je krijgt altijd een eigen bijdrage namelijk en dan kost het ook nog eens geld terwijl je eigenlijk nu even alleen bezig wil zijn met jullie dochter en jouw eigen herstel en niet met allemaal randzaken.

één maand geleden

En vraag om hulp in het ziekenhuis. Ze hebben daar gewoon medisch psychologen lopen. Je kunt volgens mij een consult aanvragen als je bevalling zo heftig is geweest. Hoewel die van mij echt anders was, had ik hetzelfde. Ik heb voor de aankomende bevalling te horen gekregen dat ik me echt moest melden als het nodig is. Voor mij heeft de hulp echt te lang geduurd waardoor sommige dingen een beetje teveel zijn geworden en veel groter nog werden dan dat ze al waren. Daarmee zeg ik niet dat je pijn er niet mag zijn hè!! Juist niet, juist dat het alleen maar toenam en met tijdige hulp was dat denk ik beter gegaan 😔. ❤️‍🩹

één maand geleden

Reactie op BabyvdN

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje Olivia! He ...
Dankjewel meid!! De vitamines ga ik zeker proberen! Dus de kortingscode zou heel fijn zijn ❤️. Ze hebben in het ziekenhuis haar al een paar keer proberen aan te leggen aan de borst, maar ze begrijpt het nog niet helemaal en heeft er nog niet genoeg energie voor, ik hoop zelf dat dit ook snel gaat gebeuren en dit lijkt me dan ook een heel mooi moment! Mijn vriend doet echt zijn best maar ik denk dat hij soms mijn emoties niet begrijpt waardoor het soms wat wrijft tussen ons. Hij is heel makkelijk in alles en uit ook zijn gevoelens niet snel. Hij ziet de hele ervaring ook gewoon als ‘oh, ik vond alles heel goed gegaan’ terwijl ik echt het compleet tegenovergestelde heb.

één maand geleden

Reactie op BabyvdN

En vraag om hulp in het ziekenhuis. Ze hebben daar gewoon medisch psycholog ...
Ik heb inderdaad eergisteren aangegeven dat ik graag zou willen praten met een psycholoog! Dus ik hoop dat dit niet te lang gaat duren. Wat rot om te horen dat het bij jou zo lang geduurd heeft 😔. Ben zelf gewoon bang dat ik ook eens helemaal erdoorheen ga zitten, ik zit nu nog in een overlevingsmodus en probeer me sterk te houden voor ons meisje.

één maand geleden

Gefeliciteerd! Ik sluit me aan bij het minderen van bezoek en externe hulptroepen inschakelen voor wat praktische hulp. Is je vriend wel gewoon met verlof voorlopig? Ik herken ook wel het gevoel dat je je even helemaal verloren voelt en dat alles teveel is na zo’n heftige periode inclusief bevalling. Is echt heel normaal. Fijn dat je al om psychische hulp hebt gevraagd! Focus vooral op je eigen gezondheid, en laat anderen je helpen met alles eromheen (bijv je kolf spullen schoonmaken en aangeven terwijl jij op bed ligt.) sterkte, het komt goed!

één maand geleden

Reactie op Momof2cats

Dankjewel meid!! De vitamines ga ik zeker proberen! Dus de kortingscode zou ...
Dit is de kortingscode (voor de zekerheid, ik krijg daar niets van hè, ik wil je gewoon helpen omdat ik veel van wat ik lees herken): NUTRI-280377 De code is van beide sites, ik weet alleen niet hoe je bestelt omdat ik het via m’n orthomoleculaire arts doe. Alles heeft z’n tijd nodig, helaas. Ik denk dat je kleine meid inderdaad zelf ook nog even bij moet komen. De overgang was ook voor haar natuurlijk heel abrupt ♥️. Het komt, dat denk ik echt.. als het goed is legt het ziekenhuis haar al bij je maar huid op huid contact is en goed voor straks de borstvoeding op te starten maar ook helend voor jullie. Uiteraard doet de lieverd z’n best! Ik wilde ook echt niet zeggen dat het niet zo was ♥️. In mijn ogen deed mijn man ook echt heel veel verkeerd en zag hij ook echt mijn verdriet en pijn niet. Pas later drong dat goed tot het door. Wij hebben ook echt overleefd samen door te accepteren dat we naast elkaar leefden. Het was echt even niet anders. Heel pijnlijk na alles wat er al was (geweest) maar het is daarmee goed gekomen. Ik zat namelijk wel echt hevig in de put op een bepaald moment. Heel goed dat je hulp hebt gevraagd!! Je meisje heeft nog alle hulp nodig dus ik denk dat je standje overleven nog even vol kan houden (gebeurt automatisch) maar dat willen we helemaal niet! Laat het vooral weten als je nog iets nodig hebt.. ik heb echt serieus de halve wereld uitgeprobeerd omdat ik bijna 1,5 jaar op hulp heb gewacht. Een deel was helpend een deel echt niet 🍀. Het heeft erg veel geld gekost dus vandaar dat ik het liever deel dan dat iemand hetzelfde moet doen. Nog wat anders.. jouw dochtertje is nog hartstikke extreem afgestemd op jou. Dat is gewoon de eerste jaren zo. Ze voelt jouw verdriet ook. Mocht je moeten huilen, leg haar uit dat het niet om haar is, dat ze niets verkeerd heeft gedaan maar dat je haar een andere start op deze wereld had gegund. En neem je tijd om veel samen te zijn. Nu maar zeker als ze thuis komt. Uit ervaring; er herstelt ook veel van de hechting daarna. Maar ook ik zie nog altijd veel van m’n eigen pijn in m’n gedrag naar m’n kindje (heel beschermend). Ik hoop echt dat jij je snel wat beter voelt, nogmaals het is geen wondermiddel maar met een weekje of 2 zou je echt wat beter in je vel moeten zitten ❤️‍🩹 en echt, beter langzaam herstel voor nu en vooral goed dan overhaast en dat mensen niet door hebben dat je echt er nog niet bent en daarmee te weinig hulp krijgt. Dikke knuffel lieve mama ♥️. Je hebt het fantastisch gedaan voor jullie meisje 😘

één maand geleden

Dit had ik 4 jaar geleden. Onze dochter heeft 6 weken op de nicu gelegen, eerste 3 weken was het 8x per dag kolven en tussendoor voor onze zoon van toen 10 maanden zorgen en voor mezelf zorgen. Je kan vragen als je ver van het ziekenhuis zit om in een familie kamer te mogen of Ronald mcdonald huis? En verder is het denk echt gewoon nog even volhouden op overlevingsmode. Straks als de kleine thuis is heb je alle tijd om tot rust te komen.

één maand geleden

Reactie op Janne1312

Gefeliciteerd! Ik sluit me aan bij het minderen van bezoek en externe hulpt ...
Dankjewel! Mijn vriend gaat maandag weer werken helaas.. ben het er zelf niet mee eens maar hij wil de loyaliteit op het werk behouden.. Kolf spullen doe ik eigelijk grotendeels zelf, mijn vriend doet het alleen 1x in de 24 uur even uitkoken. Heb nu wel een draadloze gekocht en die komt vanmiddag binnen dus hoop dat dat ook wat makkelijker zal gaan. Minderen van bezoek probeer ik, maar ook dan merk ik dat mijn vriend het er niet helemaal mee eens. Ik zou het echt heerlijk vinden om eens een hele week geen bezoek te hebben.

één maand geleden

Reactie op Momof2cats

Dankjewel! Mijn vriend gaat maandag weer werken helaas.. ben het er zelf ni ...
Ik herken het ook dat je partner niet snapt/wil begrijpen hoe hard jij hulp nodig hebt. Bij ons eerste zoontje ook meegemaakt. Ik heb er spijt van dat ik toen niet meer op m’n strepen ben gaan staan want ik was compleet uitgeput en heb na m’n verlof nog in de ziektewet gezeten. Dus als ik je nog 1 tip mag geven van moeder tot moeder: ben egoïstisch en zeg dat je nodig hebt dat hij meer verlof opneemt! Echt, het maakt een wereld van verschil en jullie hebben echt geen standaard bevalling en baby…dit is het moment voor hem om je bij te staan, werk kan dan soms gewoon even de pot op spreekwoordelijk gezegd. Loyaliteit naar zijn vrouw en kind zijn belangrijker want anders val je om. Knuffel!

één maand geleden

Reactie op Momof2cats

Dankjewel! Mijn vriend gaat maandag weer werken helaas.. ben het er zelf ni ...
Ik zou vragen of de psycholoog je daarbij kan helpen, met hem duidelijk te maken dat het even niet zo goed gaat. Ik vermoed dat de hulp vrij snel wordt opgestart. Je kindje ligt immers nog in het ziekenhuis. Misschien kun je mensen die je om je heen kan dulden (tja sorry maar zo is het helaas wel) wel om hulp vragen en laten komen en de anderen tijdelijk niet. Kost jullie dochtertje oprecht ook veel energie hè, niet alleen jou. Dat vergeten we alleen soms even 🙈. En zeker familieleden of vrienden die ook enorm enthousiast zijn. En dat is lief maar het is gewoon nu echt even pittig waardoor anderen wat minder van belang zijn. Je mag langdurig of kort zorgverlof opnemen voor zover je partner geen verlof meer heeft. Ik denk dat loyaliteit niet ter discussie staat maar ik herken het een beetje van m’n eigen partner en mannen benaderen dingen echt anders merk ik. Mijn partner kijkt vooral dan wanneer het handig is om verlof op te nemen. In jouw geval zou hij kunnen zeggen; ik neem het resterende verlof op als ons kindje thuis komt. Dat is niet om het goed te praten maar wel om je duidelijk te maken dat hij er vermoedelijk wel over na heeft gedacht maar een totaal andere afweging heeft gemaakt dan jij. 🍀

één maand geleden

Wees egoistisch met betrekking tot bezoek. Die wachten maar mooi tot jij eraan toe bent.

één maand geleden

Ik sluit me aan bij andere reacties: je grenzen aangeven is het allerbelangrijkste, t.o.v. je vriend en bezoek. Zeg dat je eraan onderdoor gaat als je zo doorgaat. Ook de voorgestelde supplementen kunnen raadzaam zijn. Omdat je bevalling zo heftig was, misschien nog een tip om traumeel tabletten en Bach rescue druppels te nemen. Bevordert herstel van het fysieke trauma (traumeel) en neemt de scherpe randjes weg (Bach). Bij mij werkte dat heel goed na een acute operatie ivm buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Heel veel sterkte 🍀🍀