25 Reacties
4 maanden geleden
Hier het tegenovergestelde, meer dan 10kg lichter dan voor de zwangerschap zonder dat ik wil afvallen.. snap er niks van 😫 wil het ook helemaal niet. Ik geef wel nog borstvoeding maar eet veel. Bij mijn eerste nooit zoveel afgevallen en wel het zelfde gedaan qua eten en borstvoeding. Mocht iemand dat herkennen.. hoor ik het ook graag
4 maanden geleden
Reactie op Inge Gomez - Kooi
Hier het tegenovergestelde, meer dan 10kg lichter dan voor de zwangerschap ...
Dit is dus ruim 26kg afgevallen sinds bevalling, want tijdens de zwangerschap ben ik bijna 16 kg aangekomen
4 maanden geleden
Ik ben ongeveer 5 kilo lichter dan voor ik zwanger werd. Voor het mooie wil ik er nog 4 kilo af. Het lukt wel maar gaat langzaam. Ik heb contact gezocht met een hormoondeskundige. Haar advies aan mij was om maar 3x per dag te eten en dan iets grotere porties. Elke keer als ik iets at, of het nou fruit of groentes tussendoor waren steeg mijn bloedsuikerspiegel waardoor het afvallen niet lukt. Door 3 maaltijden te eten, te sporten, 2 liter water te drinken val ik langzaam af.
4 maanden geleden
Mij lukt het maar niet om af te vallen. Ben 10 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap. Baal daar enorm van, ook een keizersnede gehad. Ondanks dat ik gezond eet en sport val ik niets af. Sporten deed ik voor de zwangerschap wel meer... Maar had dat ik niets af val is erg frustrerend. Ik ben ook nog echt moe en futloos.. ik vind het ook enorm wennen.. 😢
4 maanden geleden
Ik ben ruim 15 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap. In de zwangerschap zelf ben ik ook maar minimaal aangekomen dus zag goede hoop. Maar helaas na de bevalling ruim 15 kilo erbij. Ik eet gezond, beweeg veel en sport 2 a 3 keer in de week. Het is echt enorm zwaar en baal er van, maar het zal vast wel weer goed komen.
4 maanden geleden
Ik ben tijdens de zwangerschap 29 kg aangekomen. Na de bevalling binnen 2 weken 25 kg afgevallen. Toen is m’n schildklier te traag gaan werken, waardoor ik weer aan kwam. Ik blijf nu steken op + 6 kg en ik krijg het er maar niet af terwijl mijn schildklierwaarden weer normaal zijn. Vind het zo irritant. Herken mij ook in dat ik meer wil bewegen, maar gewoon die drempel niet over ga om te beginnen ofzo.
4 maanden geleden
Reactie op Inge Gomez - Kooi
Hier het tegenovergestelde, meer dan 10kg lichter dan voor de zwangerschap ...
Ik heb precies hetzelfde! Zonder dat ik het wil ook enorm veel afgevallen en ik weeg nu dan ook minder dan ooit. Ik geef ook nog borstvoeding en eet best veel. Dit had ik bij onze eerste ook niet, maar bij de tweede nu dus wel. Ik ervaar er ook echt klachten door zoals veel duizelig en moe. Ben er al een keer bij de huisarts voor geweest. Bloedprikken kwam niks uit en nu laten ze het erbij..
4 maanden geleden
Reactie op AJO96
Ik heb precies hetzelfde! Zonder dat ik het wil ook enorm veel afgevallen e ...
Nou wat gek! Ja vermoeidheid en duizeligheid heb ik ook last van inderdaad. Ben ook bij de dokter geweest, kwam wel bloedarmoede uit maar dat is inmiddels weer in orde. Maar aankomen? Lukt nog steeds niet 🙁
4 maanden geleden
Reactie op Nouwx
Mij lukt het maar niet om af te vallen. Ben 10 kilo zwaarder dan voor mijn ...
Hier precies zo. Maar, soms kan het ook langer duren (1,5 tot 2 jaar zelfs) tot je lichaam echt weer in balans raakt. Ze zeggen 9 maanden op, 9 maanden af. Maar in mijn geval is na mijn 2 vorige zwangerschappen gebleken dat dit langer duurde.
Niet opgeven!
4 maanden geleden
Reactie op Yanelltje
Ik was al te zwaar bij de start, maar tijdens de zwangerschap maar 9kg aang ...
Herkenbaar. Ik ben ook zwaarder geworden sinds de bevalling. En het gaat er niet af. Mijn lichaam lijkt echt geblokkeerd en Ja ik heb honger alsof ik nog steeds borstvoeding geef
4 maanden geleden
Reactie op le0nie123
Ik ben tijdens de zwangerschap 29 kg aangekomen. Na de bevalling binnen 2 w ...
Ja dit is herkenbaar. Ik bleek ook een trage schildklier te hebben. Nu is de waarde weer gezakt maar er gaat niks.af, komt eerder nog eraan. Ik voel me er elke dag vervelend onder. Twijfel nu over ozempic of whatever
4 maanden geleden
Je lijf/ hormonen en stofwisseling het is een raar iets. Mijn 1e eindigde met +15 (op 180) die raakte ik ook weer binnen het jaar. Toen mijn sterrenkindje. Ik begon mijn derde zwangerschap op het gewicht van +15 (90 kg) en eindige op 108. Tsja, wat is je startgewicht dan.
En nu… ik ging heel rap richtingen de 95 net na de geboorte en sindsdien gebeurt er niks. Eet niet anders, beweeg niet anders en slaap net zo slecht als bij de eerste..
C’est la vie denk ik
4 maanden geleden
Herkenbaar! Van die moeders die hun kleding een maand na de bevalling alweer passen. Nou, ik pas m’n broeken nu bijna jaar na de bevalling nog steeds niet heur 🥲. Fijn deze herkenning te lezen! Hier ondanks gezond eten ook nog een kilo of 4/5 zwaarder. En m’n bovenbenen zijn veel breder dan voorheen. Maar even de tijd geven! En bovenal dankbaar met een gezond dochtertje 😊
4 maanden geleden
Ik ging de zwangerschap al in met overgewicht (96 kilo op 165 cm lengte).
Een paar weken na de bevalling woog ik 92 kilo.
Nu bijna een jaar verder weeg ik 85 kilo. Ik ben nu serieus goed bezig met gezonde keuzes maken. Niet diëten, maar gewoon goed nadenken wat verstandig en gezond en nodig is. Niet met een afval doel, maar met het doel om gezond te worden en te blijven 🙏🏻😊