15 Reacties

8 maanden geleden

Wij hebbem zelf ook eigenlijk een heel straks schema ons zoontje gaat iedere dag rond de zelfde tijd naar bed en als we weg zijn dan proberen we ook rond die tijd in de kinderwagen re laten slapen Wij wijken er niet heel makkelijk van af

8 maanden geleden

Wij zijn vooral heel blij als ze slaapt. We letten goed op haar wakkertijd en slaapsignalen. Maar slaapt ontzettend moeilijk in. Met wiegen lukt het wel. Ze slaapt, als we haar overleggen in bed, maar max een half uur per keer. En haalt soms maar 1,5 uur slaap in totaal overdag. Ze doet het verder super goed, tevreden meisje etc. Het is hier wat het is. Soms is ze 2 uurtjes wakker, soms 3 uurtjes. Slaapt s nachts in principe door ongeveer 12 uur.

8 maanden geleden

Best wel, als ik zie dat ze moe wordt ga ik richting huis. Als ze niet slaapt, wordt niemand hier blij namelijk.

8 maanden geleden

Wij hebben een makkelijke slaper, dus we proberen zoveel mogelijk in haar wakker tijd te doen maar als wij een keer in de stad willen lunchen slaapt ze ook wel eens haar 2e slaapje in de wagen (wel minder goed en lang) maar dan doet ze vaak nog wel een 3e slaapje in bed iets langer

8 maanden geleden

Wij houden rekening met haar wakkertijd en gaan uit van haar slaapsignalen. Als we thuis zijn, volgen we haar ritme. Als we op stap gaan, proberen we haar te laten slapen in de auto (dus vertrek aan het eind van haar wakkertijd). Soms lukt het niet om er helemaal rekening mee te houden, de ene keer is dat geen probleem en leggen we haar bij thuiskomst gewoon meteen in bed en andere keren gaat ze mekkeren. In dat geval zorgen we ervoor dat we de dag erna rustiger aan doen en dat ze dan wel alle dutjes in haar eigen bedje kan doen op de momenten dat ze slaapsignalen vertoont.

8 maanden geleden

Hier werken we met wakkertijden maar kan ene dutje ook prima in de kinderwagen zijn als we onderweg zijn. In de auto lukt laatste tijd niet zo goed meer. Maar in het begin hadden wij een baby die absoluut niet dutjes in eigen bed wilde doen dus wij hebben wel een getrainde kinderwagen baby 🤪

8 maanden geleden

Reactie op Anoniem4638

Wij houden rekening met haar wakkertijd en gaan uit van haar slaapsignalen. ...
Dit doen wij ook! Ik wil niet eeuwig aan huis gebonden zijn, dat gaat ook niet echt met de peuter erbij. De lengte van het eerste slaapje bepaalt de rest van de dag. Ik maak -behalve als ik echt weg moet- de baby nooit wakker dus volgt eigen ritme.

8 maanden geleden

Wij hebben een makkelijke slaper, 's ochtends proberen we wel in zijn eigen bed te doen, maar 's middags slaapt hij vaak in de wagen omdat we dan wandelen, op het terras zitten of op visite zijn! We zijn ons etvan bewust dat dit boffen is en ook heel anders kan zijn!

8 maanden geleden

Probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden. Maar als het niet gaat dan is het go with the flow. Als je meerdere kinderen hebt moet je haast wel.

8 maanden geleden

Wij houden de dutjes aan van slaap app - volgt zijn eigen circadiaans ritme (kost wat moeite qua invullen). Maar dat proberen we een beetje aan te houden, maar de dutjes zijn in bedje, draagzak, wagen of auto. Ligt echt heel erg aan de dag. Ook op opvang geen controle op hoe laat ze hem wegleggen voor dutjes maar komt meestal wel redelijk overeen. Dus enigszins strikt, want merken anders wel echt dat de nachten nóg slechter gaan.

8 maanden geleden

Hier ook wel een strak schema. Dochter kan alleen in haar eigen bed slapen, in de auto ook nog wel en heel soms in de wagen. Als we ergens anders zijn, slaapt ze dus helemaal niet en raakt ze compleet overstuur van vermoeidheid. Ik zorg ervoor dat ik met haar dutjes dus thuis ben of in de auto zit. Ik kan dus nooit ergens lang blijven helaas, maja het is wat het is. Ooit komen er betere tijden aan denk ik dan maar 😊

8 maanden geleden

Bij mn oudste een strak schema, bij de jongste niet. Laat je niet gek maken, elk kind is anders.

8 maanden geleden

Wij hebben niet zo’n makkelijke slaper overdag en daarom is iedere dag anders. Eerste dutje is vaak wel rond 0830/0900 (ligt aan hoe laat wakker ‘s morgens), maar dan ligt het daaraan hoe laat hij wakker is hoe de dag er verder uitziet en zo hetzelfde met middagdut. Soms lang, dan geen derde dutje en soms kort, dan dus wel. Ik zou soms willen dat we iets meer ritme hadden daarin 🤣

8 maanden geleden

Reactie op Loon_21

Bij mn oudste een strak schema, bij de jongste niet. Laat je niet gek maken ...
Precies dit! Oudste zoon kon alleen nog maar slapen volgens zn schema, met slaapzak aan en in een donkere slaapkamer. Jongste zoon (8 maand) slaapt overal en slaapt wanneer hij het wil, die wil absoluut niet volgens een schema of volgens de 234 methode slapen.. en het heeft beide voor- en nadelen😅

8 maanden geleden

Ik luister eigenlijk naar mn zoontje. K merk vanzelf wanneer hij moe is. Dan gaat tie slapen. Slaapt hij dan een uurtje is het prima, slaapt hij dan 3 uur is t ook best.