51 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op rinnie
Maar het rotavirus wordt ook in je kind gedruppeld bij dit vaccin. Daarom h ...
Klopt! Dat is hoe die 'levende' vaccins werken, afgezwakte deeltjes van het echte virus toedienen zodat je lichaam er antistoffen voor aanmaakt.. Logisch dat ze er op reageren dus, en ook 'goed' want dat betekent dat het lichaam zich tegen het virus aan het wapenen is. En dat heb ik nu dus liever dan dat ze het virus misschien in alle hevigheid te pakken krijgt zonder dat het lichaam de antistoffen paraat heeft staan..
2 maanden geleden
Hier in de avond echt weer urenlang kreischen en huilen hoe ik haar alleen heb gezien na de andere prik vorige week waar ze erg veel pijn had..dus ik denk het zijn erge krampjes
Kunnen haar met niks trosten, zo zielig en ook heftig voor ons
Kan het me alleen verklaren als bijwerking :(
Heeft iemand nog tips? Fietsen, warmtekussen op buik, masseren,…niks helpt
Vind het wel gek dat het dan vooral in de avond zo heftig is, je zou toch denken het is dan de hele dag zo erg?
2 maanden geleden
Afgelopen donderdag (4 dagen geleden) gehad, eigenlijk niks gemerkt van bijwerkingen. Ze was juist over de piek van krampjes heen dus blij dat dit het niet heeft terug gebracht. Poepen ook hetzelfde. Ze slaapt vandaag wel ineens heel veel😅
Wel lastig te onderscheiden wat nu wat is, het is sowieso een periode waarin er veel gebeurt in dat lijfje. Bij ons kan het wel per dag en week wisselen hoe het gaat met krampjes, poepen, overgeven, huilen, slapen.. Sterkte!
2 maanden geleden
Wanneer begonnen bij jullie kleintjes de bijwerkingen? Mijn zoontje heeft hem gister gehad en ik merk tot nu toe nog niks geks aan hem..
2 maanden geleden
Reactie op Miesss98
Nou idd. Mijn dochter sliep ook de nachten door. Nu ook niet meer
oh wat lekker al doorslapen. hier zijn de nachten hetzelfde nog ze komt 1 of 2 keer. Maar overdag is ze dus de hele dag wakker max 2 uur slaap in totaal. ik hoop eigenlijk dat het door het vaccin komt, want ze staat erg aan 😅 ze heeft ook snotjes in haar neus sinds het vaccin, hebben andere baby’s dat ook? ze oogt verder niet verkouden.
2 maanden geleden
Reactie op Liscath
oh wat lekker al doorslapen. hier zijn de nachten hetzelfde nog ze komt 1 o ...
Jaa ik weet ook dat we daar heeel veel geluk mee hebben haha.
Mijn dochter zit ook vol met snot. Ook gekomen na de vaccinatie. Maar ook met hoesten dus ze is wel echt verkouden. Zooo zielig
2 maanden geleden
Hier vorige week donderdag gehad en sinds afgelopen zondag is onze kleine man ook veel aan het spugen..
2 maanden geleden
Reactie op Rosa0824
Ik heb dit ook. Meisje heeft last van krampjes, is al verkouden en dan stra ...
Mijn dochter heeft gisteren het vaccin gehad en is ook goed verkouden.. tegen mij werd verteld dat ze na enkele dagen pas last zou krijgen van evt bijwerkingen.. alleen zit ik nu met een gillend meisje van de krampjes.. zo zielig ☹️ ze huilt normaal bijna nooit, alleen wanneer ze honger heeft..