52 Reacties

3 maanden geleden
Wij hebben ook een hele slechte drinker. 4 maanden oud en weegt 6,9 kg. We bieden 4 x per dag 180 + 6 aan en dit drinkt ze niet op. We moeten met haar echt steeds goed opletten dat ze wel minimaal 550 per dag drinkt. Verder wel een hele vrolijke en alerte baby. Maar het zit met nooit echt lekker dat ze zo slecht drinkt.

3 maanden geleden
Reactie op RmaVries
Wij hebben ook een hele slechte drinker. 4 maanden oud en weegt 6,9 kg. We ...
Hier dus net zo.. ik maak elke keer 150+5 aan en ze drinkt soms maar 80 op..

3 maanden geleden
Reactie op Jolien DS
Ze lijkt me toch goed te groeien?
Onze zoon is 6,5kg op 17 weken.
Geen i ...
Ze is ook redelijk fors geboren

3 maanden geleden
Reactie op nienke1995!!
Ze is ook redelijk fors geboren
Hoe zwaar was ze bij de geboorte?

3 maanden geleden
Reactie op nienke1995!!
3900
Lijkt me goed hoor. Qua groei. Die van mij was 3838 bij de geboorte en nu 7 kilo! Is van 01-08

3 maanden geleden
Reactie op nienke1995!!
Hier dus net zo.. ik maak elke keer 150+5 aan en ze drinkt soms maar 80 op. ...
Ja wij hebben lang gepuzzeld, eerst lange tijd vaker kleinere flesjes aangeboden...maar dat werkte hier totaal niet. Nu laten we er steeds 6 uur tussen en dan heeft ze meer interesse in haar fles. Soms drinkt ze dan ook echt 180, soms ook maar 40. Maar in ieder geval minder frustratie bij haar dat we haar steeds een fles opdringen waar ze duidelijk geen zin in heeft. Per saldo dronk ze met de kleine flesjes ook niet mee, was wel meer gefrustreerd.

3 maanden geleden
Reactie op ArankaRomy
Lijkt me goed hoor. Qua groei. Die van mij was 3838 bij de geboorte en nu 7 ...
Het is gewoon zo frustrerend dat ik het drinken een soort van moet pushen. Ja je kan ze niet dwingen, I know, maar ze heeft een tijdje nog minder gedronken en toen nam de groei meteen af. Ik kan daar nogal obsessief mee bezig zijn.. beetje door het verleden, bang dat ik het niet goed doe etc

3 maanden geleden
Reactie op nienke1995!!
Het is gewoon zo frustrerend dat ik het drinken een soort van moet pushen. ...
Snap ik heel goed. Maar je doet het goed!! Je dochter groeit goed, geloof mij maar 😊 het komt vast vanzelf dat ze meer gaat drinken, en je kan haar idd niet dwingen. Als ze honger heeft zal je dat echt wel merken 😘

3 maanden geleden
Reactie op Jolien DS
Ze lijkt me toch goed te groeien?
Onze zoon is 6,5kg op 17 weken.
Geen i ...
De ellende is (in ieder geval bij ons) dat als er ook maar iets is (verkouden, vermoeid, sprongetje...wat dan ook), dan drinkt ze meteen nog minder en drinkt ze dus al heel snel minder dan de helft van wat ze mag drinken. Dan komt ze dus tekort en is er al snel een risico dat ze uitdroogt. Daarom altijd wel zorgen over haar voedingen. Wij overwegen naar een pre-logopedist te gaan, wellicht heeft ze ook moeite met haar drinktechniek.

3 maanden geleden
Reactie op RmaVries
De ellende is (in ieder geval bij ons) dat als er ook maar iets is (verkoud ...
Hier net zo.. ze zit nu dus in sprong 4 en nu drinkt ze maar 50

3 maanden geleden
Reactie op nienke1995!!
Het is gewoon zo frustrerend dat ik het drinken een soort van moet pushen. ...
Ja ik snap helemaal de frustratie en spanningen. Maar je doet wat je kan 👍 ik denk dat je het heel goed doet. Ik probeer zelf een balans te vinden tussen accepteren dat ze minder drinkt en wel goed monitoren dat ze voldoende vocht binnenkrijgt en blijft groeien. Er zijn hier ook tijdens geweest dat ze niet groeiden, dan vaker gaan wegen om te volgen dat het niet te lang duurt. Hou vol. Misschien krijgen ze de smaak te pakken met de hapjes straks 🤞

3 maanden geleden
Reactie op RmaVries
Ja wij hebben lang gepuzzeld, eerst lange tijd vaker kleinere flesjes aange ...
Aah zo ja.. weetje wat het is, als deze meid honger heeft, gaat ze ineens van 0 naar 100

3 maanden geleden
Reactie op RmaVries
Ja ik snap helemaal de frustratie en spanningen. Maar je doet wat je kan 👍 ...
Ik hoop het zo!! Hoe gaan de hapjes bij jou? Of nog niet begonnen?

3 maanden geleden
Reactie op nienke1995!!
Ik hoop het zo!! Hoe gaan de hapjes bij jou? Of nog niet begonnen?
Nee ik durf het nog even niet aan. Gaan wel binnenkort heel voorzichtig beginnen. Omdat ik dus bang ben dat haar drinktechniek niet optimaal is (vertoond wat gedrag dat lijkt op een prematuur kindje, maar dat is ze niet), ben ik ook bang dat ze hapjes ook niet goed kan wegslikken en zich zou kunnen verslikken/verstikken. Dus ik wil eerst weten of dat wel allemaal veilig kan voor haar.

3 maanden geleden
Reactie op RmaVries
Nee ik durf het nog even niet aan. Gaan wel binnenkort heel voorzichtig beg ...
Hoe is de drinktechniek? Hier verslikt ze zich heel vaak, en klakken, ondanks tongriem en lipbandje die gelazerd is. Ik heb hier dus het idee dat ze het slikken en ademhalen niet onder controle heeft